"יש זליגה של השפעות פוליטיקאים על מוקדי קבלת החלטות בערוצים 2 ו-10"
20 שנה (וכמה חודשים) לאחר שהוקם, והשפעתו של ערוץ 2 ניכרת בכל פינה בתחום התקשורת הישראלית. בפסטיבל שובר מסך של מכללת עמק יזרעאל, החליטו לייחד פאנל מיוחד לציון האירוע, שזכה לשם 'המעגל', על שמה של התכנית שנחשבת לאחת המזוהות ביותר על המותג "ערוץ 2". את הפאנל הנחה מי אם לא דן שילון.
במהלך הדיון, אמר שילון כי עם השנים, הוא מבחין ב"זליגה של השפעות של פוליטיקאים על מוקדי קבלת החלטות גם בערוץ 2 וגם בערוץ 10". דנה וייס, מגישת 'חדשות שבת' בערוץ 2, הוסיפה: "הרבה יותר חמורה היא המעורבות של גורמים מסחריים...".
שילון הוסיף: "שיקולים מסחריים שחודרים גם לתכניות אקטואליה והזניית המדיה, זאת בעצם פרסומת סמויה במסווה של אינפורמציה. אבל בעניין הפוליטי, מה אני צריך להבין כשבראש חברת החדשות עומדת חברה של שרה נתניהו (הכוונה לעו"ד תמי נווה, הנחשבת למקורבת לבני הזוג נתניהו, ל"ר)?"
וייס נזעקה למשמע הדברים: "זה עלבון לאינטליגנציה", אמרה. "אתה באמת חושב ששרה ובנימין נתניהו רווים נחת מהשידורים של ערוץ 2? זה כל כך קל להגיד ולא נכון. אני לא אומרת לך שזה קל ושלא מנסים ושתוכן שיווקי נכנס, אבל מעולם לא שיניתי כי הייתי נתונה להשפעה. אתה באמת חושב שתמי רווה יושבת בקונטרול ואומרת למישהו מה לשאול? גם אם היא חברה של ביבי ושרה, זה לא מגיע אלינו".
שילון ביקש לספר סיפור על הלחצים המסחריים בטלוויזיה המסחרית: "שידרתי בקשת את תכנית הבוקר. הביאו לי מרואיינת בנושא נדל"ן. אני לא מומחה בנושא. היא קמה בסוף הריאיון ושאלה: 'אתה לא מתבייש', שילמתי כסף כדי להיות כאן ואתה חתכת אותי'. אמרתי שלא אהיה כאן אם שוב פעם זה יקרה. ניסו להכניס לי את זה גם ב'מעגל', אז בואו לא נתיפייף"..
מגיש אולפן שישי ומהדורת החדשות בערוץ 2, דני קושמרו אמר כי "תוכן שיווקי לא נכנס למערכת החדשות, אנחנו נזהרים מאד מאד. גם ב'תכנית חסכון' אנחנו מנסים ללכת על כמה מוצרים, לרוחב. אף חברה מסחרית לא משלמת עבור ההשתתפות במהדורה. אנחנו משתדלים שזה לא יקרה, כל הזמן יש פניות אלינו. אני תמיד הייתי אנדרדוג... אני הגבר היחידי שמגיש לבד מהדורת חדשות, בכל 3 הערוצים... אנחנו מצליחים יותר מערוץ 10 מבחינת הרייטינג, ואני מודה שיש להם מערכת מצוינת".
שילון פנה אל ארז טל, שקיבל מוקדם יותר הבוקר את פרס 'כד החלב' שהעניק הפסטיבל: "שואלים אותי תמיד - 'למה אתם בערוץ 2 משדרים את כל הזבל שאתם משדרים'? מצד שני, כל אלה ששואלים, הם חלק מהרייטינג. איך אתה מסביר את הסתירה הזאת?"
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
"אין סתירה", אמר טל, שחוזר מחר בערב להגיש את האח הגדול בעונתה השישית. "הביקורת היא ביקורת, רייטינג הוא רייטינג. המילה הנכונה היא 'מינונים' . ערוץ 2 הוא הערוץ היחיד יחד עם 10, שלא מקבלים דמי אגרה או מנוי. הוא צריך לשדר משהו שיצפו בו. ערוץ 2 משדר גם 'פלפלים צהובים' וגם חדשות. ערוץ מסחרי צריך לשדר מסחרי ולא תהפוך אותו למשהו אחר. מה שצריך להיות מולו - הוא ערוץ ציבורי חזק ומעודכן שיודע להשתמש בכלים ובשפה שיש היום כדי לתת קונטרה לשידור המסחרי".
כשנשאל שר החינוך לשעבר יוסי שריד, שמשמש כפובליציסט בהארץ, במה הוא צופה בטלוויזיה, ענה שריד: "בכלום. אני לא רואה טלוויזיה. רואה חדשות קצת, כי יש לי מחויבות כתיבה, אם כי זה לא הכרחי לדעת על מה אתה כותב (צחוק). מעת לעת אני רואה גם ספורט. אני לא רואה טלוויזיה, זה בזבוז זמן. העיקרון שעליו בנוי ערוץ 2 וגם ערוצים מסחריים בעולם ברובם, הוא פשוט - לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר, אחרת אתה לא מקבל 40% רייטינג. הבעיה היא, שמכוון שטלוויזיה היא כלי כל כך משפיע ואין משפיע ממנו, זה מוריד את הכל למכנה המשותף הנמוך ביותר. גם את הפוליטיקה, גם את החינוך, ואפילו פה ושם גם מערכת המשפט צונחת קצת למעמקים".
על כך ענתה וייס: "יוסי, אנחנו לא נפגעים ממך שאתה לא צופה, כי אתה לא קהל היעד שלנו. מהשאלות שלכם, זה כאילו ברור מאליו שהחדשות של ערוץ 2 יצליחו בתוך הפלטפורמה. המוטו שלנו מ-1993 היא להסתכל מה יגיד הציבור ולא הברנז'ה. כשאני מכינה תכנית או עושה כתבה, אנחנו צריכים לשרת את עם ישראל, זה אחד מיסודות ההצלחה. הדבר השני, שאינו מובן מאליו, שימו לב שכל התכניות שנכשלו, היו לא טובות. 'האח הגדול' היא מלאכת מחשבת. הסוד של ערוץ 2 היא הרצינות שהתפתחה בו. זה נכון לתכניות ולחדשות. לגבי הכח הנשי - מה שקרה בחדשות 2 וזה מתקשר למשפט אולמרט, מחלות של נפוטיזם וקידומים לא ענייניים. זה לא היה אצלנו. אדם שנכנס בשערי חברת החדשות, שאם יתאמץ ויעבוד קשה - יש לו סיכוי להצליח. דנה וייס התחילה בתור עוזרת הפקה שרצה עם הפקות. אם היית רואה איך אנחנו נערכנו לשידור הבוקר (סיקור גזר הדין במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ל"ר), זה חזרות גנרליות, כל בוקר אנחנו מתחילים את המלחמה מחדש, הפכנו לערוץ הממלכתי".
- 1.דן שילון? כן, היה פעם אחד כזה... בשחור לבן (ל"ת)ארכיון רשות השידור 14/05/2014 21:41הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7