LOOK UP: מקאן מעיף דרקונים לשמיים במהלך מובייל חדשני ל'משחקי הכס'
העונה החדשה, הרביעית והמצופה של משחקי הכס יצאה לדרכה אתמול (יום א'), או למען הדיוק ב-4:00 לפנות בוקר שעון ישראל, ומיליוני מכורים לתופעה כבר באו על סיפוקם. במקאן דיגיטל, משרד הפרסום שמטפל בתקציב הפרסום של yes, באים גם הם על סיפוקם, עם ההזדמנות שנפלה בחלקם לצאת במהלך השקה לתכנית הכי מדוברת בעולם, בערך.
במקאן דיגיטל, גם אם לא כל העובדים הם בהכרח חסידי התכנית, לקחו את ההזדמנות בשתי ידיים ויצאו במהלך מובייל מקורי לקידום העונה החדשה שפרק ההשקה שלה שודר היום בשעה 4:00 לפנות בוקר, במקביל לארה"ב, ובגרסה שתורגמה מראש. הערב, בשעה 22:00 ישודר הפרק שנית בערוץ yes oh.
כאמור, במקאן דיגיטל פנו לפלטפורמת המובייל כדי לייצר פרומו מקורי שישתלב בשיחה הערה על הנושא ואולי יוסיף לו נדבך נוסף. המשרד העלה אתמול מעברון מובייל שעלה בוואלה ו-ynet, במכשירי אייפון. המהלך מבוסס על המנגנון הגירוסקופי של הסמארטפון, כאשר הגולש רואה מולו מסך על רקע שמיים מעוננים, ובמרכזו הוראה להרים את המכשיר למעלה. כשהגולש עושה זאת, והפעולה מזוהה על ידי המכשיר, מופיע על המסך - באופן טבעי, שנראה כאילו מדובר בתמונה שהגולש רואה בפועל ועומד לצלם - דרקון שחור המנופף בכנפיו - אחד מסמלי התכנית המובהקים.
המסר המלווה למהלך מכריז על השקת העונה החדשה של משחקי הכס, עם הזמנה להצטרף לחברת yes.
ככה זה נראה
* רוצים להתנסות באייפון?
למרות המקוריות והרעננות במהלך, קשה להתעלם ממקורות ההשראה שלו המבוססים על מהלך הגאוני להשקת העונה ה-3 של 'משחקי הכס' שנעשה על ידי HBO. לפני כשנה נדהמו קוראי העיתון ניו יורק טיימס ל'מראה דרקון' שנראה כאילו צילו מרחף מעליהם, והוא נמצא פיזית כרגע מעל ראשיהם.
אז אמנם, הדמיון נראה לעין, אך לזכות מקאן דיגיטל ייאמר שהוא הצליח להעביר את הרעיון לשדה ההתמחות שלו ולהוכיח שיש לו חיים חדשים ומרעננים גם בפלטפורמה דיגיטלית כמו המובייל.
- 6.נועם 07/05/2014 13:20הגב לתגובה זועכננכגגכ
- 5.הבחור בסרטון זה אורן פרנק? (ל"ת)אנה פרנק 08/04/2014 09:02הגב לתגובה זו
- 4.מישהו 07/04/2014 22:18הגב לתגובה זואלופים בטכנולוגיות מובייל
- לא הגיוני - החברה עוסקת בכלל בסרגלים וחיפוש (ל"ת)רמי 28/04/2014 19:39הגב לתגובה זו
- 3.אייזיק 07/04/2014 20:33הגב לתגובה זוכל הכבוד למקאן אריקסון שהתחילו לעשות פרסומות מעניינות לפלאפון ולא סתם עוד באנרים מעצבנים כמו כולם. כפיים!
- 2.באומן (ל"ת)מגניב נורא 07/04/2014 20:16הגב לתגובה זו
- 1.כיף (ל"ת)ג׳יזס 07/04/2014 16:26הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?
עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע, אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה.
הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות
שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות.
יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.
כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.
אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.
בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.