LOOK UP: מקאן מעיף דרקונים לשמיים במהלך מובייל חדשני ל'משחקי הכס'

לקראת השקת העונה החדשה של הסדרה המדוברת, יצא המשרד במהלך מובייל יצירתי המבוסס על הגירוסקופ של הסמארטפון ו"קורא" לדרקונים
משה בנימין | (7)

העונה החדשה, הרביעית והמצופה של משחקי הכס יצאה לדרכה אתמול (יום א'), או למען הדיוק ב-4:00 לפנות בוקר שעון ישראל, ומיליוני מכורים לתופעה כבר באו על סיפוקם. במקאן דיגיטל, משרד הפרסום שמטפל בתקציב הפרסום של yes, באים גם הם על סיפוקם, עם ההזדמנות שנפלה בחלקם לצאת במהלך השקה לתכנית הכי מדוברת בעולם, בערך.

במקאן דיגיטל, גם אם לא כל העובדים הם בהכרח חסידי התכנית, לקחו את ההזדמנות בשתי ידיים ויצאו במהלך מובייל מקורי לקידום העונה החדשה שפרק ההשקה שלה שודר היום בשעה 4:00 לפנות בוקר, במקביל לארה"ב, ובגרסה שתורגמה מראש. הערב, בשעה 22:00 ישודר הפרק שנית בערוץ yes oh.

כאמור, במקאן דיגיטל פנו לפלטפורמת המובייל כדי לייצר פרומו מקורי שישתלב בשיחה הערה על הנושא ואולי יוסיף לו נדבך נוסף. המשרד העלה אתמול מעברון מובייל שעלה בוואלה ו-ynet, במכשירי אייפון. המהלך מבוסס על המנגנון הגירוסקופי של הסמארטפון, כאשר הגולש רואה מולו מסך על רקע שמיים מעוננים, ובמרכזו הוראה להרים את המכשיר למעלה. כשהגולש עושה זאת, והפעולה מזוהה על ידי המכשיר, מופיע על המסך - באופן טבעי, שנראה כאילו מדובר בתמונה שהגולש רואה בפועל ועומד לצלם - דרקון שחור המנופף בכנפיו - אחד מסמלי התכנית המובהקים.

המסר המלווה למהלך מכריז על השקת העונה החדשה של משחקי הכס, עם הזמנה להצטרף לחברת yes.

ככה זה נראה

* רוצים להתנסות באייפון? לחצו כאן

למרות המקוריות והרעננות במהלך, קשה להתעלם ממקורות ההשראה שלו המבוססים על מהלך הגאוני להשקת העונה ה-3 של 'משחקי הכס' שנעשה על ידי HBO. לפני כשנה נדהמו קוראי העיתון ניו יורק טיימס ל'מראה דרקון' שנראה כאילו צילו מרחף מעליהם, והוא נמצא פיזית כרגע מעל ראשיהם.

אז אמנם, הדמיון נראה לעין, אך לזכות מקאן דיגיטל ייאמר שהוא הצליח להעביר את הרעיון לשדה ההתמחות שלו ולהוכיח שיש לו חיים חדשים ומרעננים גם בפלטפורמה דיגיטלית כמו המובייל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    נועם 07/05/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
    עכננכגגכ
  • 5.
    הבחור בסרטון זה אורן פרנק? (ל"ת)
    אנה פרנק 08/04/2014 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מישהו 07/04/2014 22:18
    הגב לתגובה זו
    אלופים בטכנולוגיות מובייל
  • לא הגיוני - החברה עוסקת בכלל בסרגלים וחיפוש (ל"ת)
    רמי 28/04/2014 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייזיק 07/04/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למקאן אריקסון שהתחילו לעשות פרסומות מעניינות לפלאפון ולא סתם עוד באנרים מעצבנים כמו כולם. כפיים!
  • 2.
    באומן (ל"ת)
    מגניב נורא 07/04/2014 20:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כיף (ל"ת)
    ג׳יזס 07/04/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.73%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״