מקאן במהלך מבריק: "רותי מהדיוטי" קונה בשמים עם עדי אשכנזי במשביר
חג הפסח שניצב בפתח, מחדד את התחרות העזה בשוק הקוסמטיקה, שבולט באופן מסורתי בבולמוס השופינג העונתי. כמדי שנה, במוקד התחרות ניתן למצוא את רשת הכלבו המשביר לצרכן מול מגוון של מתחרים, בקטגוריות שונות. אחת מהן היא קטגוריית הבשמים כשמולה ניצב הדיוטי פרי שנהנה מזה שנים מהדימוי הנצחי של הרשת בה הכי משתלם לרכוש בשמים - תפיסה שהמשביר מבקש לקעקע.
ראשונים לשלוף את החרבות היו אנשי מקאן אריקסון שטרפו את הקלפים עם מהלך מבריק, בפן הקריאייטיבי ובעיקר בפן הטקטי: פרסומת חדשה של המשביר לצרכן עם הפרזנטורית עדי אשכנזי ולצידה לא אחרת מאשר הפרזנטורית (לשעבר) של הדיוטי פרי, הלא היא "רותי מהדיוטי" השחקנית גאלה קוגן שמשתתפת בסרטון כלקוחה שבאה לרכוש בשמים במשביר. הרמיזות הברורות לרותי שבוגדת בדיוטי כוללות את הסטיילינג הכללי שמזכיר מאוד את דמותה של גאלה קוגן בפרסומת לדיוטי פרי, אך מעבר לכל, הדיאלוג הקומי בין אשכנזי לקוגן חושף/לא חושף את זהותה של הלקוחה המפתיעה שמנסה ל"הצניע" את העניין.
במקאן אריקסון ניסו ללכת בין הטיפות, בעיקר כדי לא להשאיר לרשות השנייה ול'דיוטי פרי' פרצה דרכה הם יוכלו לדרוש את הסרתה של הפרסומת מהאוויר, בטענה שמדובר בפגיעה בשמה ובערך המותג. קוגן סיימה את חוזה הייצוג שלה עם הדיוטי פרי לפני כשנה ומאז עלה המותג ג'יימס ריצ'רדסון בקו פרסומי חדש.
בפרסומת שעלתה אמש לאוויר בפעם הראשונה בחרו במודע שלא להשתמש במילים "דיוטי" או "רותי" אך עמדו במשימה באופן מרשים עם שתי ציפורים במכה אחת. מחד, מדובר בקמפיין שמקדם את מבצעי הבשמים של המשביר לצרכן לחברי המועדון "קנו במאתיים, שלמו שבעים", ובנוסף, מצליחים לעקוץ את המתחרה הישיר עם שימוש קומי בנכסיו המיתוגיים, גם אם לשעבר.
לדברי טל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן אריקסון: "הרעיון המקורי בא דווקא מהלקוח. אסף בן דב מנכ''ל המשביר ששמע שגאלה /רותי סיימה את החוזה בדיוטי וביקש שנחשוב אם אפשר להביא מהלך קריאטיבי על זה. מכאן זה פחות או יותר כתב את עצמו (ותודה לאדם ונעמה). פרסום זה הרבה פעמיים עניין של טיימינג וניצול הזדמנויות. אני שמח שהצלחנו לעורר שיחה לעובדה שלמשביר לצרכן יש מגוון בשמים גדול יותר והצעות משתלמות יותר מכל מקום אחר".
עניין לא פחות חשוב הוא העובדה שתקציב הפרסום של הדיוטי פרי מטופל על ידי גליקמן נטלר סמסונוב - משרד הפרסום שרכש המדיה שלו מבוצע על ידי יוניברסל מקאן, אותה חברה שרוכשת את המדיה עבור קבוצת המשביר לצרכן.
תגובת הדיוטי פרי לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 10.יפה מאד שאפו (ל"ת)עידו 10/04/2014 19:07הגב לתגובה זו
- 9.אחד העם 06/04/2014 16:45הגב לתגובה זוידעתי שיש להם פרסומות לפני ראש השנה ופסח אבל הם באמת קיימים? מישהו היה שם ויכול לעדכן לאשר או להכחיש שהם גם מחוץ לטלויזיה?
- 8.רגע רגע 06/04/2014 10:30הגב לתגובה זועשו את זה לפני פחות מחודשיים נביעות עם אורי גוטליב, הפרזנטור לשעבר של אלקטרה בר
- 7.לא פחות ממבריק- פחחחחח (ל"ת)נקה 7 06/04/2014 08:38הגב לתגובה זו
- 6.מבריק (ל"ת)אשר 04/04/2014 14:09הגב לתגובה זו
- 5.בורי 03/04/2014 18:21הגב לתגובה זונראה לך שהדיוטי יחשוב פעמים לפני שהוא יחליף פרזנטורית
- 4.שמחה 03/04/2014 18:09הגב לתגובה זושחקניות
- 3.קומי ומבוצע מדהים גאלה ממש מצחיקה (ל"ת)לולי 03/04/2014 18:05הגב לתגובה זו
- 2.תיתו 03/04/2014 15:31הגב לתגובה זולא הייתי נותן לה לפרסם לי עטיפה של מסטיק.. קצת עקרונות
- ערן 03/04/2014 18:50הגב לתגובה זואתה ממש צודק. ענף הפרסום הוא ענף מוסרי שמתבסס על אנשי עקרונות ולכן השחקנית החוצפנית וחסרת המוסר לא תקבל יותר קמפיין בחיים. פחחח... תקשיב מה יקרה- אם מחר גאלה קוגן נכנסת לבית האח הגדול או יוצאת עם אושרי כהן או איזשהו טמטום אחר והמניות שלה עולות, לא יעניין אף מפרסם או פרסומאי אם היא עשתה משהו "לא מוסרי". אגב, את המשהו ה"לא מוסרי" הזה היא עשתה עם משרד הפרסום הכי גדול בישראל
- וגם בא רפאלי שמפרסמת את הודיס במקום פוקס סיימ (ל"ת)לי 03/04/2014 19:23
- 1.גיאצ׳וק 03/04/2014 15:17הגב לתגובה זו:) עם רונלד מקדונלד http://digiday.com/brands/latest-brand-brand-action-taco-bell-mcdonalds-breakfast-wars/ בכל מקרה, מגניב
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
