מקאן במהלך מבריק: "רותי מהדיוטי" קונה בשמים עם עדי אשכנזי במשביר
חג הפסח שניצב בפתח, מחדד את התחרות העזה בשוק הקוסמטיקה, שבולט באופן מסורתי בבולמוס השופינג העונתי. כמדי שנה, במוקד התחרות ניתן למצוא את רשת הכלבו המשביר לצרכן מול מגוון של מתחרים, בקטגוריות שונות. אחת מהן היא קטגוריית הבשמים כשמולה ניצב הדיוטי פרי שנהנה מזה שנים מהדימוי הנצחי של הרשת בה הכי משתלם לרכוש בשמים - תפיסה שהמשביר מבקש לקעקע. ראשונים לשלוף את החרבות היו אנשי מקאן אריקסון שטרפו את הקלפים עם מהלך מבריק, בפן הקריאייטיבי ובעיקר בפן הטקטי: פרסומת חדשה של המשביר לצרכן עם הפרזנטורית עדי אשכנזי ולצידה לא אחרת מאשר הפרזנטורית (לשעבר) של הדיוטי פרי, הלא היא "רותי מהדיוטי" השחקנית גאלה קוגן שמשתתפת בסרטון כלקוחה שבאה לרכוש בשמים במשביר. הרמיזות הברורות לרותי שבוגדת בדיוטי כוללות את הסטיילינג הכללי שמזכיר מאוד את דמותה של גאלה קוגן בפרסומת לדיוטי פרי, אך מעבר לכל, הדיאלוג הקומי בין אשכנזי לקוגן חושף/לא חושף את זהותה של הלקוחה המפתיעה שמנסה ל"הצניע" את העניין.
במקאן אריקסון ניסו ללכת בין הטיפות, בעיקר כדי לא להשאיר לרשות השנייה ול'דיוטי פרי' פרצה דרכה הם יוכלו לדרוש את הסרתה של הפרסומת מהאוויר, בטענה שמדובר בפגיעה בשמה ובערך המותג. קוגן סיימה את חוזה הייצוג שלה עם הדיוטי פרי לפני כשנה ומאז עלה המותג ג'יימס ריצ'רדסון בקו פרסומי חדש.
בפרסומת שעלתה אמש לאוויר בפעם הראשונה בחרו במודע שלא להשתמש במילים "דיוטי" או "רותי" אך עמדו במשימה באופן מרשים עם שתי ציפורים במכה אחת. מחד, מדובר בקמפיין שמקדם את מבצעי הבשמים של המשביר לצרכן לחברי המועדון "קנו במאתיים, שלמו שבעים", ובנוסף, מצליחים לעקוץ את המתחרה הישיר עם שימוש קומי בנכסיו המיתוגיים, גם אם לשעבר.
לדברי טל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן אריקסון: "הרעיון המקורי בא דווקא מהלקוח. אסף בן דב מנכ''ל המשביר ששמע שגאלה /רותי סיימה את החוזה בדיוטי וביקש שנחשוב אם אפשר להביא מהלך קריאטיבי על זה. מכאן זה פחות או יותר כתב את עצמו (ותודה לאדם ונעמה). פרסום זה הרבה פעמיים עניין של טיימינג וניצול הזדמנויות. אני שמח שהצלחנו לעורר שיחה לעובדה שלמשביר לצרכן יש מגוון בשמים גדול יותר והצעות משתלמות יותר מכל מקום אחר".
עניין לא פחות חשוב הוא העובדה שתקציב הפרסום של הדיוטי פרי מטופל על ידי גליקמן נטלר סמסונוב - משרד הפרסום שרכש המדיה שלו מבוצע על ידי יוניברסל מקאן, אותה חברה שרוכשת את המדיה עבור קבוצת המשביר לצרכן.
תגובת הדיוטי פרי לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 10.יפה מאד שאפו (ל"ת)עידו 10/04/2014 19:07הגב לתגובה זו
- 9.אחד העם 06/04/2014 16:45הגב לתגובה זוידעתי שיש להם פרסומות לפני ראש השנה ופסח אבל הם באמת קיימים? מישהו היה שם ויכול לעדכן לאשר או להכחיש שהם גם מחוץ לטלויזיה?
- 8.רגע רגע 06/04/2014 10:30הגב לתגובה זועשו את זה לפני פחות מחודשיים נביעות עם אורי גוטליב, הפרזנטור לשעבר של אלקטרה בר
- 7.לא פחות ממבריק- פחחחחח (ל"ת)נקה 7 06/04/2014 08:38הגב לתגובה זו
- 6.מבריק (ל"ת)אשר 04/04/2014 14:09הגב לתגובה זו
- 5.בורי 03/04/2014 18:21הגב לתגובה זונראה לך שהדיוטי יחשוב פעמים לפני שהוא יחליף פרזנטורית
- 4.שמחה 03/04/2014 18:09הגב לתגובה זושחקניות
- 3.קומי ומבוצע מדהים גאלה ממש מצחיקה (ל"ת)לולי 03/04/2014 18:05הגב לתגובה זו
- 2.תיתו 03/04/2014 15:31הגב לתגובה זולא הייתי נותן לה לפרסם לי עטיפה של מסטיק.. קצת עקרונות
- ערן 03/04/2014 18:50הגב לתגובה זואתה ממש צודק. ענף הפרסום הוא ענף מוסרי שמתבסס על אנשי עקרונות ולכן השחקנית החוצפנית וחסרת המוסר לא תקבל יותר קמפיין בחיים. פחחח... תקשיב מה יקרה- אם מחר גאלה קוגן נכנסת לבית האח הגדול או יוצאת עם אושרי כהן או איזשהו טמטום אחר והמניות שלה עולות, לא יעניין אף מפרסם או פרסומאי אם היא עשתה משהו "לא מוסרי". אגב, את המשהו ה"לא מוסרי" הזה היא עשתה עם משרד הפרסום הכי גדול בישראל
- וגם בא רפאלי שמפרסמת את הודיס במקום פוקס סיימ (ל"ת)לי 03/04/2014 19:23
- 1.גיאצ׳וק 03/04/2014 15:17הגב לתגובה זו:) עם רונלד מקדונלד http://digiday.com/brands/latest-brand-brand-action-taco-bell-mcdonalds-breakfast-wars/ בכל מקרה, מגניב