הבטיח ולא קיים? אחיה פריד צפוי להגיש תביעה נגד יורם באומן על הפרת חוזה
השנתיים האחרונות היו עמוסות מאוד בגזרת 'פובליסיס ישראל/באומן בר ריבנאי'. הזינוק המרשים של באומן בר ריבנאי הוביל לעסקת המיזוג עם פובליסיס העולמית לה יורם באומן חיכה שנים רבות. הדומיננטיות של הקבוצה בשוק הפרסום הישראלי, יחד עם המיתוג מחדש של 'גלר נסיס' כ'פובליסיס' ו'רגב קויצקי' כ'ליאו ברנט' יצר רף ציפיות חדש ותחושה שהשמיים הם הגבול.
עם השלמת העסקה, יורם באומן נכנס לרשימת שגרירי פובליסיס - אלו שצריכים לדווח לצוות של מוריס לוי על בסיס חודשי/רבעוני. אחת המטרות שסומנו היתה שוק המדיה שנשלט על ידי יוניברסל מקאן. ביולי 2012
בסופו של יום, כשבוע בלבד לאחר שהצטרף לפובליסיס, פריד
במקביל לתביעה של פריד תלויה ועומדת כנגד פובליסיס ובאומן התביעה של ינון לנדנברג ודורון טל. המקרה שלהם, גם הוא מציג את קבוצת פובליסיס באור לא חיובי. השניים שתובעים על סכום של כ-2.5 מיליון דולר מרגישים שבמעשה של מחשבה תחילה, הובטח להם כי עתידם בקבוצה שמור, אך לאחר מספר חודשים מעמדם בחברה פחת, והפרידה היתה בלתי נמנעת. על כך אמר לאייס, שלא לייחוס, גורם בכיר המעורה בפרטים: "ליורם (באומן, מ"ב) ודורון (טל, מ"ב) היו הרבה שיחות. עם זאת, כל מיני אנשים רמזו לדורון שזה לא אמיתי, שלאחר שיגמרו את ההתארגנות ישחררו אותו".
למעשה, למרות שנחשבו לפייבוריטים ומוערכים על ידי מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית, דווקא יאיר גלר, משה נסיס, תימור גורדון ואחרים שהשכילו לסכם על תנאי פרישה מסודרים הצליחו לממש את החזקותיהם, ואילו הם נותרו עם מניות שחושבו לפי מועד הפרישה, ביום סיום תפקידם ושווין נמוך בהרבה. לטענתם מדובר במהלך מחושב שאינו בתום לב.
עוד הוסיף הבכיר כי "יורם פועל תחת הגב של מוריס לוי. פובליסיס הוא לא גוף שאוהב בתי משפט. יורם הוא לא בעל בית אלא כמעט מנהל שכיר אבל הוא מנהל את זה ביד רמה. לדעתו התביעה של דורון וינון לגבי שוויי המניות היא לא נכונה".
אין ספק ש"מצעד מאוכזבי באומן" ותדירות ההליכים המשפטיים קשורה באופן ישיר לעסקת הרכישה עם הצרפתים. הקמת פובליסיס ישראל היתה המערכה החשובה והמשמעותית ביותר בהסטוריה של באומן בר ריבנאי ויורם באומן. בהתאם לזאת היא הסתיימה עם "מנצחים ומפסידים". למשל, בזמן שיוסי לובטון קיבל, ובצדק, את התמורה כנגד הצלחת באומן בר ריבנאי בצורה של מניות, יורם לוי, מי ששימש כסמנכ"ל קריאייטיב במשרד ועזב אותו בתחילת 2013 לא זכה לחלק מהעוגה.
יורם באומן אמר לאייס בתגובה: "מדובר ברצף של סיפורים שיתברר ככוזב וחסר קשר למציאות. לדברים האלה אין קשר לאמת, החל מאחיה פריד שהיה יום או יומיים במשרד וכלה בכל היתר. האמת תתברר בבית המשפט. מעבר לזה אני מאחל לכולם הצלחה רבה".
תגובת אחיה פריד, דורון טל וינון לנדנברג לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 3.חוני המעגל פינות 02/03/2014 10:51הגב לתגובה זוכובע טמבל ישראלי כתחפושת לרשע ותככנות. אדם מגעיל יורם באומן
- 2.עדי 27/02/2014 19:30הגב לתגובה זוהובטח לו שהוא יהיה מנהל פיתוח עסקי של כל הקבוצה, כשבפועל באומן בסה"כ רצה שהוא יחליף את המנכ"לית של רגב קויצקי. קלנר בטח עדיין חושב שעם הזמן יורם יקדם אותו. אולי בגלל זה לא אכפת לו מליאו ברנט וכל מה שהוא עושה זה תמונות יפות ולצרוח על עובדים.
- 1.אחיה צודק יורם איש לא ישר (ל"ת)ערן 27/02/2014 16:23הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.