כבר לא 'פרוינדסטר': סוכנות המיתוג תצא לדרך חדשה תחת השם Awesome

לדברי מעין פרוינד, המנכ"ל והבעלים: "היום, שהסוכנות גדלה והתפתחה הגיע הזמן להחליף לה את השם לכזה שקצת יותר מרמז על מי שעובד פה"
משה בנימין | (7)

סוכנות המיתוג והאינטראקטיב 'פרוינדסטר' שהחלה את דרכה לפני 3 שנים, ממתגת את עצמה מחדש תחת השם:Awesome.

לדברי מעין פרוינד, המנכ"ל והבעלים של הסוכנות: "כשרק התחלתי הייתי לבד וחיפשתי שם זמני, אבל היום, שהסוכנות גדלה והתפתחה הגיע הזמן להחליף לה את השם לכזה שקצת יותר מרמז על מי שעובד פה".

יואב גתי, מנהל הקריאטיב, שהצטרף לסוכנות ב-2012: "אני מאוד אוהב את השם פרוינדסטר, ואם יום אחד נקים דוכן לגפילטע פיש יכול להיות שזה יהיה השם שלו, אבל סוכנות מיתוג צריכה שם קצת יותר צעיר ומגניב. וכשלא מצאנו כזה, החלטנו ללכת על awesome", אומר גתי. "אנחנו באמת מאמינים ש- Awesome design can save the world, מוסיף פרוינד "ובשביל זה אנחנו קמים בבוקר".

פרוינדסטר/Awesome נוסדה לפני שלוש שנים על ידי מעין פרוינד (33), יוצא מקאן אריקסון, וכיום מועסקים בה 8 עובדים. הסוכנות מתמחה ביצירת מותגים בזירות דיגיטליות ומסורתיות לחברות ומיזמים ובמתן פתרונות קריאטיביים ללקוחותיה בכל המדיות. בין לקוחותיה של הסוכנות נמנים כאל, זאפ גרופ, מפעל הפיס, טבע, HOODIES, חוליו, ויולה גרופ, מטומי, פריון ועוד.

לאתר החברה - לחצו כאן

כאמור, אתמול (יום א') נודע כי סוכנות המיתוג הצעירה תלווה את רשת האופנה HOODIES במהלך התקשורתי הנרחב ביותר שלה מאז הקמתה. רשת האופנה שמתמחה בגזרת הלבשת הבייסיק והקזו'אל גייסה לשורותיה את בר רפאלי ורד אורבך, סולן להקת RED BAND, כפרזנטורים של הרשת עבור הקמפיין לשנת 2014. פרוינדסטר שמעתה והלאה תיקרא Awesome נבחרה על ידי הרשת וגברה בדרך על לא מעט משרדי פרסום גדולים וותיקים שלטשו עיניים לתקציב הפרסום.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חנוך רוזן 09/02/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    בתי הקברות מלאים בפרסומאים פטפטנים שזכו בקושי ל-12 דקות תהילה והתפיידו, אחרי שלקוח עוגן אחד עזב. והשם שבחרתם שאי אפשר לכתוב אותו בעברית - רע. "בגלל שלא מצאנו שם צעיר ומגניב.. הלכנו על השם הנוכחי" - תשובה של מנהל קריאייטיב.. מביך.
  • 6.
    חבל שהשם לא אומר כלום ונשחק עד דק כבר ב 2010 (ל"ת)
    ניר 05/02/2014 07:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    על הפנים (ל"ת)
    03/02/2014 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מערי3ה 03/02/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
    לגמרי Awesome!
  • 3.
    מפרגן. אחלה מיתוג, אחלה אתר, אחלה גישה. (ל"ת)
    בדר"כ אני חרא בנאדם 03/02/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מישו 03/02/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    מי עיצב?
  • 1.
    ג׳יזס 03/02/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.