מחלוקת כספית בין אורן יוניוב ל-WPP סביב יוניון: פנו לבורר משפטי שיפסוק
טיב היחסים בין אורן יוניוב לשותפיו WPP העולמית עומד למבחן בשבועות האחרונים. בין מנכ"ל חברת המדיה יוניון, מהגדולות והבולטות בישראל ל-WPP העולמית שמחזיקה את מניות השליטה ביוניון מדיה נתגלעה מחלוקת כספית על רקע ניהול החברה וזו נידונה בימים אלו על ידי בורר משפטי במשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן.
כזכור, יוניוב מחזיק ב-25% ממניותיה של יוניון מדיה ולצידו WPP מחזיקה במניות השליטה בחברה שעומדות על 75%. גורמים בשוק המדיה מדברים על כך שהיחסים בין יוניוב לשותפיו WPP העולמית אינם מן המשופרים.
ההסטוריה של יוניון מדיה רצופה קרבות שליטה מתוקשרים. לידתה של החברה מקורה במאבק משפטי טעון ומלא השמצות הדדיות בין אורן יוניוב לראובני פרידן. יוניון הוקמה על חורבות יונייטד, חברת רכש המדיה שהייתה בשותפות בין ראובני פרידן ושלמור אבנון עמיחי. עם פירוק השותפות בין הצדדים, במהלך שנת 2008 עברו הצדדים למאבק משפטי סוער במסגרתו הוחלט כי יוניוב 'יוקפא' לשנה, בה אף אחד מהצדדים - השותפים הקודמים, עם דגש על WPP ושלמור אבנון עמיחי לא יוכל להעסיקו.
עם הקמת יוניון מדיה הוצא כנגד יוניוב צו ע"י ראובני-פרידן ובו בקשה למנוע ממנו לנהל את החברה. יוניוב טען בזמנו כי "הואיל וחברת המדיה UNION MEDIA הינה בבעלותי המלאה והבלעדית והואיל ובתכולת הצו נקבע במפורש כי אין כל מניעה מבחינתי להקים חברת מדיה עצמאית ולהמשיך לעסוק בתכנון ורכש מדיה, אין בצו זה כל מגבלה על פעילותי או פעילות מישהו מצוות UNION MEDIA בתחומי המדיה השונים ואו בכל מקום ומול כלל הלקוחות".
בפברואר 2012,
בזמנו, הרכישה של WPP את מניות השליטה ביוניון מדיה, הפכו את יוניוב בסיכום המאבק המשפטי עם ראובני פרידן, לווינר האמיתי. המחלוקות סביב יונייטד (חברת המדיה המשותפת של y&r וראובני פרידן) החלו כאשר יוניוב ביקש מניות בחברת רכש המדיה - דבר אליו התנגדו בכל תוקף אודי פרידן ומשה ראובני. 4 שנים מאוחר יותר, במועד העסקה, כאשר החלקים האחרונים בפאזל מוצאים את מקומם - יוניוב הפך לבעל 25% מחברת המדיה.
מאורן יוניוב נמסר: "אין תגובה".
- 1.בקיצור, טראבל מייקר, לא למדתם כלום? (ל"ת)תרצה מיל לא? 20/01/2014 13:38הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
