
מחלוקת כספית בין אורן יוניוב ל-WPP סביב יוניון: פנו לבורר משפטי שיפסוק
טיב היחסים בין אורן יוניוב לשותפיו WPP העולמית עומד למבחן בשבועות האחרונים. בין מנכ"ל חברת המדיה יוניון, מהגדולות והבולטות בישראל ל-WPP העולמית שמחזיקה את מניות השליטה ביוניון מדיה נתגלעה מחלוקת כספית על רקע ניהול החברה וזו נידונה בימים אלו על ידי בורר משפטי במשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן.
כזכור, יוניוב מחזיק ב-25% ממניותיה של יוניון מדיה ולצידו WPP מחזיקה במניות השליטה בחברה שעומדות על 75%. גורמים בשוק המדיה מדברים על כך שהיחסים בין יוניוב לשותפיו WPP העולמית אינם מן המשופרים.
ההסטוריה של יוניון מדיה רצופה קרבות שליטה מתוקשרים. לידתה של החברה מקורה במאבק משפטי טעון ומלא השמצות הדדיות בין אורן יוניוב לראובני פרידן. יוניון הוקמה על חורבות יונייטד, חברת רכש המדיה שהייתה בשותפות בין ראובני פרידן ושלמור אבנון עמיחי. עם פירוק השותפות בין הצדדים, במהלך שנת 2008 עברו הצדדים למאבק משפטי סוער במסגרתו הוחלט כי יוניוב 'יוקפא' לשנה, בה אף אחד מהצדדים - השותפים הקודמים, עם דגש על WPP ושלמור אבנון עמיחי לא יוכל להעסיקו.
עם הקמת יוניון מדיה הוצא כנגד יוניוב צו ע"י ראובני-פרידן ובו בקשה למנוע ממנו לנהל את החברה. יוניוב טען בזמנו כי "הואיל וחברת המדיה UNION MEDIA הינה בבעלותי המלאה והבלעדית והואיל ובתכולת הצו נקבע במפורש כי אין כל מניעה מבחינתי להקים חברת מדיה עצמאית ולהמשיך לעסוק בתכנון ורכש מדיה, אין בצו זה כל מגבלה על פעילותי או פעילות מישהו מצוות UNION MEDIA בתחומי המדיה השונים ואו בכל מקום ומול כלל הלקוחות".
בפברואר 2012,
- 1.בקיצור, טראבל מייקר, לא למדתם כלום? (ל"ת)תרצה מיל לא? 20/01/2014 13:38הגב לתגובה זו