הפוסטר של ברזני jcdecaux jcdecaux
צילום: דיאלוג האכילה

JCDecaux נכנעת: מסירה את מודעות קמפיין "הילד השמן" שעלה בתל אביב

חברת החוצות שעמדה בלב הסערה לאחר תגובות נזעמות לקמפיין תחליף את המודעות בפוסטר עם הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה רק בידיים שלך"
משה בנימין | (7)

יממה לאחר שקמפיין המודעות להשמנת יתר בקרב ילדים עורר סערה בציבור, סוקר בהרחבה על ידי כלי התקשורת ואף הגיע לדיון בכנסת, חברת החוצות הצרפתית JCDecaux נכנעת לרחשי הקהל והחליטה להוריד את כל מודעות של הקמפיין שעלה בתל אביב - 400 במספר. הפוסטרים שיוסרו ממתקני השילוט - 12 מודעות שונות (9 של משרדי פרסום ו-3 שהוגשו על ידי הקהל הרחב) יוחלפו בפוסטר שיעלה על כל המתקנים, עם הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה נשאר רק בידיים שלך". כזכור, יום האתמול (יום ד') היה בסימן התגובה הקשה של הציבור לקמפיין הגברת המודעות להשמנה. פוסט שעלה בסטטוסים מצייצים נתן את האות להסתערות, ואחריו הגיעו פוסטים נוספים שחלקם נכתבו על ידי דמויות מוכרות בציבור, כגון השף חיים כהן שהביע את שאט נפשו מהקמפיין המדובר. היום (יום ה) התייחסה לנושא גם יו"ר הועדה לזכויות הילד אורלי לוי-אבקסיס שהגדירה את הקמפיין כ"מסע פרסום פוגעני, מבזה ומשפיל שלא עוזר אלא דוחק לפינה. דור נוסף של ילדים אשמים המתקשים לקבל את עצמם, פגועים ומוקנטים ובטח לא ילדים בריאים יותר". מהחברה נמסר כי היא "קשובה לרחשי הציבור, מטרת הקמפיין שהייתה העלאת מודעות בנושא השמנת יתר, הושגה ועל כך אנו שמחים. אנו מעניקים חופש מוחלט למשרדי הפרסום לבטא את עצמם, לא קיימנו כל בחירה מבין העבודות שנשלחו. בדף הפייסבוק שלנו נתנו ההזדמנות לציבור הרחב להביע את דעתו ורעיונותיו בנושא, בהתחשב בכמות הגדולה של הפוסטרים שהתקבלו, נאלצנו לבחור שלושה מהם. כפי ששמנו דגש בפני משרדי הפרסום והגולשים בעמוד, הבעיה של השמנת יתר משפיעה על 1 מכל 4 ילדים בישראל". עוד נמסר מ-JCDecaux: "בהתחשב במטען הרגשי לבעיה זו המשפיעה על הילדים שלנו, אנו מבינים כי התוכן של כמה יצירות יצר דיון חברתי רחב וזאת מטרת הקמפיין, למצוא פתרונות, באותו האופן זה עבד במקרים הקודמים שתמכנו וקידמנו. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים". בסופו של יום, חברת החוצות הצרפתית שלא הייתה ערוכה לתגובה שכזאת, השיגה את מבוקשה, בדרך לא דרך. לאחר 3 שנים רצופות בהן שיתפה פעולה עם ענף הפרסום בקמפיינים לטובת בטיחות בדרכים, אימוץ בע"ח ואיכות הסביבה, החברה זכתה לחשיפה נרחבת, שביום מן הימים עוד תשמש ככרטיס ביקור בעזרתו תפנה למפרסמים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אני 12/01/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    של ילדים שגם ככה מתמודדים עם בעיה קשה שהפתרון לה כמעט תמיד קשה מאד מאד . פשוט בושה
  • 6.
    רפי 11/01/2014 12:23
    הגב לתגובה זו
    ומה שעצוב שמי שעומד מאחורי זה חושב שהצליח לעשות באזז. ארץ נהדרת מיצתה את מה שיש להגיד על הקמפיין הזה
  • 5.
    ת"אביבי 10/01/2014 00:58
    הגב לתגובה זו
    מודעות, הושגה פה תוצאה הפוכה וקהל היעד יצא זה שנפגע מן הקמפיין, אז אל תשחקו אותה חכמים גדולים (1 אתה בסדר) הסתכלו בלינק מתחת איך יוצרים מודעות, קולעים למטרה ומצליחים לייצר השפעה http://adsoftheworld.com/media/print/vizo o_magazine_bullying_girl
  • 4.
    אורי 09/01/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    קמפיין מזעזע וזה מה שהוא אמור להיות שכול בעל עודף משקל יקח לצומת ליבו
  • 3.
    תוכניות הבישול 09/01/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    מי שבאמת אכפת לו מהילד יפסיק לפסמם לו לאכול כל הזמן, תוכניות שפים, בישול, ועוד טמפלויזיה. אם איכפת לכם צאו להליכות בטבע ותפסיקו להאשים את המפרסמים שרק מביאים לתודעתכם את ההפקרות התזונתית שהגענו אליה בשם התרבות המודרנית והחגים והשבתות והסיבות למסיבות אוכל
  • 2.
    שלומי 09/01/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
    בכל מדינה שיצא קמפיין נגד השמנת ילדים, המפרסמים וחברות המדיה חטפו אש מידיהם של יפי נפש ומתחסדים למיניהם שטענו שהם ורק הם יודעים מה טוב לקהל היעד. טוב נו, לפחות הקמפיין עשה מספיק רעש כדי להעלות את הנושא לדיון ציבורי. מקווה שההורים והילדים הפנימו את המסר ויפעלו לשינוי התופעה.
  • 1.
    קמפיין מביך ומיותר (ל"ת)
    09/01/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.