JCDecaux נכנעת: מסירה את מודעות קמפיין "הילד השמן" שעלה בתל אביב
יממה לאחר שקמפיין המודעות להשמנת יתר בקרב ילדים עורר
הפוסטרים שיוסרו ממתקני השילוט - 12 מודעות שונות (9 של משרדי פרסום ו-3 שהוגשו על ידי הקהל הרחב) יוחלפו בפוסטר שיעלה על כל המתקנים, עם הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה נשאר רק בידיים שלך".
כזכור, יום האתמול (יום ד') היה בסימן התגובה הקשה של הציבור לקמפיין הגברת המודעות להשמנה. פוסט שעלה בסטטוסים מצייצים נתן את האות להסתערות, ואחריו הגיעו פוסטים נוספים שחלקם נכתבו על ידי דמויות מוכרות בציבור, כגון השף חיים כהן שהביע את שאט נפשו מהקמפיין המדובר. היום (יום ה) התייחסה לנושא גם יו"ר הועדה לזכויות הילד אורלי לוי-אבקסיס שהגדירה את הקמפיין כ"מסע פרסום פוגעני, מבזה ומשפיל שלא עוזר אלא דוחק לפינה. דור נוסף של ילדים אשמים המתקשים לקבל את עצמם, פגועים ומוקנטים ובטח לא ילדים בריאים יותר".
מהחברה נמסר כי היא "קשובה לרחשי הציבור, מטרת הקמפיין שהייתה העלאת מודעות בנושא השמנת יתר, הושגה ועל כך אנו שמחים. אנו מעניקים חופש מוחלט למשרדי הפרסום לבטא את עצמם, לא קיימנו כל בחירה מבין העבודות שנשלחו. בדף הפייסבוק שלנו נתנו ההזדמנות לציבור הרחב להביע את דעתו ורעיונותיו בנושא, בהתחשב בכמות הגדולה של הפוסטרים שהתקבלו, נאלצנו לבחור שלושה מהם. כפי ששמנו דגש בפני משרדי הפרסום והגולשים בעמוד, הבעיה של השמנת יתר משפיעה על 1 מכל 4 ילדים בישראל".
עוד נמסר מ-JCDecaux: "בהתחשב במטען הרגשי לבעיה זו המשפיעה על הילדים שלנו, אנו מבינים כי התוכן של כמה יצירות יצר דיון חברתי רחב וזאת מטרת הקמפיין, למצוא פתרונות, באותו האופן זה עבד במקרים הקודמים שתמכנו וקידמנו. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים".
בסופו של יום, חברת החוצות הצרפתית שלא הייתה ערוכה לתגובה שכזאת, השיגה את מבוקשה, בדרך לא דרך. לאחר 3 שנים רצופות בהן שיתפה פעולה עם ענף הפרסום בקמפיינים לטובת בטיחות בדרכים, אימוץ בע"ח ואיכות הסביבה, החברה זכתה לחשיפה נרחבת, שביום מן הימים עוד תשמש ככרטיס ביקור בעזרתו תפנה למפרסמים.
- 7.אני 12/01/2014 15:25הגב לתגובה זושל ילדים שגם ככה מתמודדים עם בעיה קשה שהפתרון לה כמעט תמיד קשה מאד מאד . פשוט בושה
- 6.רפי 11/01/2014 12:23הגב לתגובה זוומה שעצוב שמי שעומד מאחורי זה חושב שהצליח לעשות באזז. ארץ נהדרת מיצתה את מה שיש להגיד על הקמפיין הזה
- 5.ת"אביבי 10/01/2014 00:58הגב לתגובה זומודעות, הושגה פה תוצאה הפוכה וקהל היעד יצא זה שנפגע מן הקמפיין, אז אל תשחקו אותה חכמים גדולים (1 אתה בסדר) הסתכלו בלינק מתחת איך יוצרים מודעות, קולעים למטרה ומצליחים לייצר השפעה http://adsoftheworld.com/media/print/vizo o_magazine_bullying_girl
- 4.אורי 09/01/2014 19:50הגב לתגובה זוקמפיין מזעזע וזה מה שהוא אמור להיות שכול בעל עודף משקל יקח לצומת ליבו
- 3.תוכניות הבישול 09/01/2014 17:16הגב לתגובה זומי שבאמת אכפת לו מהילד יפסיק לפסמם לו לאכול כל הזמן, תוכניות שפים, בישול, ועוד טמפלויזיה. אם איכפת לכם צאו להליכות בטבע ותפסיקו להאשים את המפרסמים שרק מביאים לתודעתכם את ההפקרות התזונתית שהגענו אליה בשם התרבות המודרנית והחגים והשבתות והסיבות למסיבות אוכל
- 2.שלומי 09/01/2014 16:58הגב לתגובה זובכל מדינה שיצא קמפיין נגד השמנת ילדים, המפרסמים וחברות המדיה חטפו אש מידיהם של יפי נפש ומתחסדים למיניהם שטענו שהם ורק הם יודעים מה טוב לקהל היעד. טוב נו, לפחות הקמפיין עשה מספיק רעש כדי להעלות את הנושא לדיון ציבורי. מקווה שההורים והילדים הפנימו את המסר ויפעלו לשינוי התופעה.
- 1.קמפיין מביך ומיותר (ל"ת)09/01/2014 16:47הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
