רשות השידור בוחנת: למרות הודעת שפ"מ - הארכת החוזה עמה בחצי שנה

אברהם פרחי הודיע הבוקר לעובדי שפ"מ על הפסקת ההתקשרות עם רשות השידור לאחר כשלון המו"מ עמה. המשמעות המיידית: פיטורי 40 העובדים

לאחר שנתיים של מהמורות ביחסים בין שפ"מ, זכיינית מכירות הפרסום של קול ישראל, ההתקשרות בין הצדדים מגיעה לסיומה החל ממחר (יום ד'), היום הראשון של שנת 2014. העבודה המשותפת תגיע לסיומה לאחר שהמגעים בין שפ"מ לרשות השידור לא הבשילו לכדי חוזה חדש ובהתאם לזאת, אברהם פרחי, הבעלים ויו"ר שפ"מ כינס את עובדיו והודיע להם על סגירת החברה ופיטורם של 40 העובדים.

בתוך כך, לאייס נודע כי הנהלת הרשות גיבשה הצעה לפיה ההתקשרות עם שפ"מ תוארך בחצי שנה נוספת שבמהלכה תפרסם הרשום מכרז חדש לאיתור זכיין שיפעיל את מערך הפרסום שלה.

היום ב-13:30 תתכנס ועדת הפרסום של הרשות כדי לדון במתווה שהוצע על ידי ההנהלה. במידה וזה אכן יתקבל, יהיה מעניין לדעת, האם שפ"מ תהיה מוכנה להמשיך את ההתקשרות הזמנית לפי תנאים אלו.

שפ"מ הוקמה לפני 20 שנה, ומנהלת מאז את הפעילות המסחרית של תחנות הרדיו של קול ישראל השייכות לרשות השידור. לחברה יש מספר עיסוקים משניים, כגון אולפני הקלטות אך ליבת העבודה בשנים האחרונות היתה נתונה לרשות השידור. בשנים האחרונות שימש רונן ברקה כמנכ"ל החברה.

הסוף?

מוקדם יותר היום, כינס פרחי את העובדים והודיע להם כי החל ממחר בבוקר, מפסיקה שפ"מ לשמש כזכיינית של הרשות. המשמעות המיידית היא פיטורם של 40 עובדי החברה. בשפ"מ מציינים כי המו"מ בינה לבין רשות השידור לא הבשיל, ככל הנראה בשל מחלוקות פנימיות בין הדרג המקצועי ברשות השידור לבין הוועד המנהל.

המחלוקת המרכזית בין שפ"מ לרשות השידור נעוצה בעובדה שהאחרונה הודיעה לזכיינית מכירות הפרסום כי זו תפסיק לשווק את למפרסמים את זמן האוויר של רשת ד' - דוברת הערבית.

הודעה זו של רשות השידור, העמידה את פרחי על רגליו האחוריות. בהתכתבות בין הצדדים טען פרחי כי התנאים החדשים מעמידים את רווחיותיה העתידית של שפ"מ בסימן שאלה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יחזרו להצעה הקודמת?

כזכור, באוגוסט 2011, על רקע מחלוקות עבר ומאבקים משפטיים הציעה רשות השידור מתווה אלטרנטיבי למכירות הפרסום שלה, לפיו תחנות הרדיו יפוצלו בין 5 זכיינים שונים. כוונת הרשות הייתה לפצל את המכרז לזכיינים שונים, ב-5 אשכולות שונים: זכיין לרשתות המוזיקה ( רשת ג', 88FM וקול המוסיקה) ורשת א', זכיין לרשת ב', זכיין למגזר החרדי, זכיין למגזר הערבי וזכיין למגזר הרוסי.

בזמנו טען פרחי כנגד ההצעה, כי "ברשות רוצים שזה ייראה טוב אך מדובר בסוג של שליפה מהמותן ולגופו של עניין מדובר בחסרון ענק. כיום סך הכל היקף המכירות ברדיו מתוך עוגת הפרסום עומד על כ-5% משוק המדיה ומתוך זה קצת יותר מ-3% ב'קול ישראל'".

לטענתו "אם אתה מפצל כעת את הזיכיון כך שכל אחד יחזיק כ-1% אז אתה ממש יורד מתחת לרדאר של משרדי הפרסום, מתחת למינימיום הנדרש וזה יעלה לרשות בהפסד שנתי של לא פחות מ-40 מיליון שקלים בכל שנה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.