רשות השידור בוחנת: למרות הודעת שפ"מ - הארכת החוזה עמה בחצי שנה
לאחר שנתיים של מהמורות ביחסים בין שפ"מ, זכיינית מכירות הפרסום של קול ישראל, ההתקשרות בין הצדדים מגיעה לסיומה החל ממחר (יום ד'), היום הראשון של שנת 2014. העבודה המשותפת תגיע לסיומה לאחר שהמגעים בין שפ"מ לרשות השידור לא הבשילו לכדי חוזה חדש ובהתאם לזאת, אברהם פרחי, הבעלים ויו"ר שפ"מ כינס את עובדיו והודיע להם על סגירת החברה ופיטורם של 40 העובדים.
בתוך כך, לאייס נודע כי הנהלת הרשות גיבשה הצעה לפיה ההתקשרות עם שפ"מ תוארך בחצי שנה נוספת שבמהלכה תפרסם הרשום מכרז חדש לאיתור זכיין שיפעיל את מערך הפרסום שלה.
היום ב-13:30 תתכנס ועדת הפרסום של הרשות כדי לדון במתווה שהוצע על ידי ההנהלה. במידה וזה אכן יתקבל, יהיה מעניין לדעת, האם שפ"מ תהיה מוכנה להמשיך את ההתקשרות הזמנית לפי תנאים אלו.
שפ"מ הוקמה לפני 20 שנה, ומנהלת מאז את הפעילות המסחרית של תחנות הרדיו של קול ישראל השייכות לרשות השידור. לחברה יש מספר עיסוקים משניים, כגון אולפני הקלטות אך ליבת העבודה בשנים האחרונות היתה נתונה לרשות השידור. בשנים האחרונות שימש רונן ברקה כמנכ"ל החברה.
- רדיו ארץ מצמצם פעילות: 'שעבדתי חסכונות, לא מצאתי משקיעים'
- לזכרה של ראומה אלדר// כל מילה שיצאה מפיה היתה מודפסת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסוף?
מוקדם יותר היום, כינס פרחי את העובדים והודיע להם כי החל ממחר בבוקר, מפסיקה שפ"מ לשמש כזכיינית של הרשות. המשמעות המיידית היא פיטורם של 40 עובדי החברה. בשפ"מ מציינים כי המו"מ בינה לבין רשות השידור לא הבשיל, ככל הנראה בשל מחלוקות פנימיות בין הדרג המקצועי ברשות השידור לבין הוועד המנהל.
המחלוקת המרכזית בין שפ"מ לרשות השידור נעוצה בעובדה שהאחרונה הודיעה לזכיינית מכירות הפרסום כי זו תפסיק לשווק את למפרסמים את זמן האוויר של רשת ד' - דוברת הערבית.
הודעה זו של רשות השידור, העמידה את פרחי על רגליו האחוריות. בהתכתבות בין הצדדים טען פרחי כי התנאים החדשים מעמידים את רווחיותיה העתידית של שפ"מ בסימן שאלה.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
יחזרו להצעה הקודמת?
כזכור, באוגוסט 2011, על רקע
בזמנו טען פרחי כנגד ההצעה, כי "ברשות רוצים שזה ייראה טוב אך מדובר בסוג של שליפה מהמותן ולגופו של עניין מדובר בחסרון ענק. כיום סך הכל היקף המכירות ברדיו מתוך עוגת הפרסום עומד על כ-5% משוק המדיה ומתוך זה קצת יותר מ-3% ב'קול ישראל'".
לטענתו "אם אתה מפצל כעת את הזיכיון כך שכל אחד יחזיק כ-1% אז אתה ממש יורד מתחת לרדאר של משרדי הפרסום, מתחת למינימיום הנדרש וזה יעלה לרשות בהפסד שנתי של לא פחות מ-40 מיליון שקלים בכל שנה".
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
