under40

"הפרסום בשפל; הענף שמייצר נחשקות למותגים - מתקשה לעשות זאת לעצמו"

יהב דרייזין, הצלם המוכשר מהאינסטגרם, הגיע לפרסום לאחר שנתיים כעו"ד, ותמיד מזכיר לעצמו שנקודת השיא של אתמול היא נקודת ההתחלה של היום
נעמה תורן | (18)

אין דבר כזה צרכן חדש, אלא משווקים שחושבים בצורה ישנה; הגיע הזמן שענף הפרסום יחזור להיות נחשק וסקסי, ואל תשאלו אותו על השנתיים שבהן עבד כעורך דין. יהב דרייזין הוא אורח המדור השבוע (חפשו אותו גם באינסטגרם).

.

1.מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

לצערי, מעמדו של הענף נמצא בשפל, מקצוע הפרסום שייעודו למצב מותגים בצורה מדויקת ולייצר נחשקות מתקשה לעשות זאת עבור עצמו...ממש הסנדלר שהולך יחף. מדובר בתחום קריאטיבי, מרגש ומעניין והפער בין האמת הזו ובין הדימוי עושה לנו עוול. יש לכך סיבות רבות, שלא כאן המקום להעמיק בהן, אבל הייתי מאוד רוצה לראות את מקצוע הפרסום חוזר לרמת הנחשקות והסקסיות שראויה לו בצדק.

2.מי הכי אובר רייטד בתחום שלך?

בשנים שעברו מאז המשבר הכלכלי אני שומע המון ניתוחים ותאוריות אודות הצרכן הישראלי החדש , אז יש לי חדשות, אין דבר כזה. אין צרכן חדש, יש משווקים שחושבים בצורה ישנה.

הצרכן הישראלי מאז ומעולם היה בררן ולא רצה לצאת פראייר אך במקביל היה עצלן מכדי לעמוד על זכויותיו. ההתפתחיות הטכנולוגיות יוצרות עולם חדש ושקוף, שבו לכולנו יש אפשרות לדעת הכול בזמן אמת ולעמוד על זכויותנו, גם לעצלנים שבינינו. התפקיד שלנו כשותפים שיווקיים של לקוחותינו הוא להבין את העולם החדש ולהוביל לפריצות דרך בתקופה המאתגרת שאנו חווים.

3.מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

המסלול שלי בעולם הפרסום היה למזלי רצוף במהלכים גדולים, משני שוק, שאני גאה בהם מאוד. עברתי במשרדים שלדעתי הם מהטובים בענף: אדלר חומסקי, ראובני פרידן ועכשיו ענבר מרחב ניסן g. בין המהלכים הבולטים נמצאים השקת השפה החדשה של פלאפון (עולם אחר), השקת מזגני טורנדו ותמי 4, העבודה עם בנק הפועלים ומזרחי טפחות, קסטרו, ניסאן, שוקולד השחר וקופ ח מאוחדת. ועדיין אני רוצה לקוות שהמהלך המשמעותי ביותר בקריירה עדיין לפניי.

4.מה זה פלנינג קריאטיבי ומה חשיבותו

הצרכן היום מותקף באינסוף מסרים פרסומיים, בכל מקום ובכל רגע. פרסום הופך לשקוף ולכן גם קשה יותר לחדש ולרגש. במקביל הלקוחות (המפרסמים) נהיים יותר ויותר מתוחכמים ושולטים במידע הקשור למותג שלהם ברמה גבוהה מאוד, לכן תפקידו של האסטרטג במשרד פרסום הופך למורכב יותר והדגש הוא פחות על איסוף המידע ויותר על הדרך שבה הוא מנותח ומעובד. לדעתי, המבחן האמיתי של הפלנינג הוא כבר לא רק ברמת הקונספט הפרסומי, אלא ביכולת לייצר חדשנות שיווקית אמיתית שתהווה מגדלור להנהלת המותג.

5 .מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

במבט לאחור הייתי מוותר על השנתיים בהן הייתי עו"ד במשרה מלאה.

6 .מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

בקרוב אני וריקי אשתי חוגגים 20 שנה ביחד. היכולת שלה להתמיד איתי מפתיעה אותי כל פעם מחדש.

7. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:

הלקוח שהוא הסיוט הגדול ביותר של משרד הפרסום.

8. איך הגעת לפרסום ומי פתח לך דלת?

הכניסה שלי לעולם הפרסום הייתה הפוכה מהמקובל. למרבה הצער עבור מרבית העובדים בענף מדובר בתחנה זמנית בתחילת הקריירה. אני הגעתי אחרי שהייתי בצד של הלקוח , כסמנכ ל שיווק בסלטי שמיר, והבנתי שרגעי הסיפוק והריגוש הגדולים בשיווק הם נדירים וקורים בעיקר סביב מהלכים אסטרטגיים שבהם מעורב בדרך כלל גם משרד פרסום, לכן החלטתי לעבור צד וליהנות מיצירה והובלה של מהלכים אסטרטגיים. את הדלת לעולם הפרסום פתח לי אמנון גולן, סמנכ ל האסטרטגיה דאז באדלר חומסקי, איש מבריק ומיוחד שהפך לחבר קרוב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

9. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

אנחנו תמיד מזכירים לעצמנו ולצוותים במשרד שנקודת השיא של אתמול היא נקודת ההתחלה של היום.

10.כשהיית קטן מה רצית לעשות?

תמיד אהבתי לצלם והיום אני מכור לאינסטגרם (YAHAVD למי שבעניין)

תמונות של יהב דרייזין מהאינסטגרם

11.מה האתגרים הכי קשים בעבודה שלך?

פרסום זה רכבת הרים רגשית, המעברים התכופים בין היי מטורף לאכזבה עלולים לשחוק. היכולת להמשיך תמיד עם אנרגיות ולשמור על התלהבות בלי להתפשר בדרך היא משהו שחייב להיות לכל אחד שרוצה לשרוד את בית המשוגעים הזה.

12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

אני עושה אותו בדיוק עכשיו.

13. פרגן למתחרים

בכל ביקור בחו"ל אני תמיד מתעניין בפרסום המקומי ובדרך כלל מופתע מרמת הבנאליות ששולטת שם. אני חושב שלפרסום הישראלי אין במה להתבייש, לא ברמת החדשנות ולא ברמת הקריאטיב.

14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

נוצרה אצלנו דינמיקה מקצועית בין השותפים חן, ירון, אייל ורובי שגורמת לנו לאתגר אחד את השני ברמה היומית. כל מהלך שאנחנו גאים בו התחיל במשפט - יש לי רעיון שהולך להישמע הזוי, אין מצב שזה עובר אבל....

15. הדבר הבא שאתה חולם לעשות?

נדבר כשאתעורר.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    גיא 23/12/2013 20:52
    הגב לתגובה זו
    כמה חוסר פרגון מאנשים אנונימיים בדיוק הסיבה שברחתי מהענף הזה
  • 16.
    איתור שקרים בעמ 23/12/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    איזה מהלך "הזוי" עשית ב"ענבר" ובכלל? מה אתה מזיין ת'מוח?
  • 15.
    מופתע 23/12/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    היכולת של אשתך להתמיד איתך, מפתיעה גם אותי
  • 14.
    אחד 23/12/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    "אנחנו תמיד מזכירים לעצמנו ולצוותים במשרד שנקודת השיא של אתמול היא נקודת ההתחלה של היום."
  • 13.
    חזק (ל"ת)
    ערן 23/12/2013 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אחת שמכירה ממש טוב 23/12/2013 08:48
    הגב לתגובה זו
    יהבון תמשיך כך
  • 11.
    רפי טל 23/12/2013 08:16
    הגב לתגובה זו
    לא מבין את כל אלה שאוהבים לא לפרגן ולא להזדהות במקביל. אם אתם רוצים לא לפרגן לפחות תזדהו. מעריך מאד את יהב, את האנרגיות ואת הגישה שלו מכמה פרויקטים משותפים שעבדנו עליהם, הוא נשמה ומקצוען.
  • 10.
    תקציבאית 22/12/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    מאוד אוהב לצלם ואת עצמו. לא רואה אף אחד חוץ מזה. עצלן.
  • 9.
    רועי 22/12/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    תהיה בקשר איש
  • רק רובי אם כבר 22/12/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    כל החפירות שלך לא עומדות בקנה אחד עם התוצרים של המשרד שלך, נכון זה משרד קטן וקשה לעשות את ההבדל ממקום כזה אבל אם אתה לא יכול עדיף שתמשיך לצלם תמונות יפות
  • 8.
    מיכל 22/12/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    יפה כתבת
  • 7.
    מירב 22/12/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
    אחד התותחים בתחום מוכשר בטירוף כל הכבוד!!!
  • 6.
    ניר 22/12/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    בן אדם ילדותי, איש ריב ומדון
  • 5.
    pole dancer 22/12/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    מקסים חכם וצלם מוכשר מאוד.
  • 4.
    אני 22/12/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    תחזור לעשות סלטים. עצלן וקשקשן
  • 3.
    גימל 22/12/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה אנשים כמוהו בענף, רהוט, אינטליגנטי ונותן ערך מוסף.
  • 2.
    צביקה 22/12/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    עם כריזמה של רגל קרושה בלי חזרת עדיף שישאיר את הבמה לרובי, חן ומרחב וישאר להכין מצגות במשרד
  • 1.
    שגיא 22/12/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    למרות שהוא גר בפתח תקווה, יש לו במה להתגאות, אחד התותחים
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.