טלי בן עובדיה: "את כל המהדורות מובילות נשים שלא רק קוראות טקסטים"

נשים סובלות מאפליה בתחום התקשורת? "די כבר עם הבכי", אומרת עורכת 'שישי' בערוץ 10, בכנס אילת לעיתונות. למנכ"לית 'אמונה' יש דווקא הצעה

בשיאו של השיח על השתתפות נשים בעולם התקשורת, ובעיקר בקצה הפרמידה הניהולית והמערכתית, ישנן מספר בכירות שדווקא מבקשות לנפץ את הטענה כי אין נשים מנהלות או במשרות בכירות.

בפאנל על מעמד האישה והעיתונות הנשית בכנס אילת לעיתונות, אמרה עורכת מהדורת 'שישי' בערוץ 10, טלי בן עובדיה, כי "נשים הן עורכות ראשיות של תכניות, את כל מהדורות החדשות מובילות נשים. הן לא נשים שקוראות טקסטים, הן עם עמדה".

לפני מספר חודשים ייזמו חברות תא העיתונאיות פניה למערכות השונות, עם שמות נשים שיוכלו לפרשן והשתתף בפאנלים שונים, וזאת בשל מיעוטן היחסי על המסך, עם חצים למערכת 'אולפן שישי' כמעט ללא ייצוג נשי בפאנל. בין היתר תא העיתונאיות אף עורר ביקורת ציבורית נגד ערוץ 10 על כך שאין נשים בקרב מגישי מגזין החדש 'שישי'.

"תא העיתונאיות הוביל גל מטורף ברשתות החברתיות, בלי לשאול למה את 'שישי' לא מובילה אישה", אמרה בן עובדיה. "אני צריכה להתנצל עד היום שאת המשא ומתן עם המגישה (טלי מורנו, א"כ) עשינו בדיסקרטיות. לא צריך לעניין אותי שאישה היא אישה, אלא הכישורים שלה".

גם רוח דבריה של העורכת הראשית של כלכליסט, גלית חמי, היו דומים. "נשים יכולות, אם הן רוצות. אני לא חושבת שיש תקרת זכוכית, אבל יש הבדל למרות הכל, יש חסמים פנימיים". על כך אמרה בן עובדיה: "זה שהאישה מתמרנת את עצמה בתוך ביתה, זה באחריותה. די כבר עם הבכיינות הזאת".

מאידך, מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה איילת מצגר, טענה כי המצב שונה: "עולם התקשורת זה דבר שהוא רוחבי, אין פה משהו ייחודי (אפליית נשים, א"כ). אנחנו מכירים את זה גם מעולם הפרסום. מרבית העובדים הם עובדות, אבל אין כמעט מנכ"ליות. אם לא היית מג"ד של איזה גדוד צנחנים, ואם את לא יודעת לספר צ'יזבט, אז את מחוץ לשיח".

יו"ר אמונה, ליאורה מינקה, ביקשה לשנות את השיח, מהכמות לתוכן: "בשבילי, אם יש דוגמנית שמגישה בטלוויזיה, אם היא לא עוסקת בתחקירים ובנושאים חברתיים, אז זה לא משנה אם היא אישה. הגיע הזמן שנעבור מספירת גולגולות לספירת תכנים, אתרים שמכוונים לנשים ועיתונות נשית - צריך לבדוק אם הם מקדמים בכלל שוויון".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גלית חמי טענה: "מגיעה אליי עובדת שאני רוצה לקדם, והיא אומרת לי שהיא לא יכולה - 'הילד שלי כבר לא מדבר איתי חצי שנה'. אני לא יכולה לקבל את התפקיד הזה".

מנכ"לית אתר און לייף הדס גולדשטיין, טוענת כי המערכות מרימות ידיים מהר מדי, ומביאות את אותם "מרואיינים גברים מוכרים ולעוסים", במקום לחפש טוב יותר נשים שיכולות להתאים לפרשנות. מנחת הפאנל, שרון כידון, ביקשה להעיר כי "אנחנו משיקים ביום רביעי תכנית כלכלית חדשה, ואת יודעת לכמה נשים פנינו כדי שיגיעו לאודישנים, וכמה סירבו? גבר בודק אם הוא בארץ, וישר נענה להזמנה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פוליצר 10/11/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    באיזה סרט אתם חיים אם טלי מורנו בעיניכם היא דוגמא לעיתונאית טובה. קשרים זה אחלה אבל הצופים לא אדיוטים, אחוזי הצפייה בטלי מורנו הזאת ביום שישי מוכיחים מה הצופים חושבים על ה"עיתונאית" הדגולה. אז חדל קשקשת ברשת, כמו שאנחנו הגברים אומרים.
  • 1.
    ז. 10/11/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    מורה להתעמלות
  • בנג'י 11/11/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    כי מי שכותב עושה את זה עם שגיאות כתיב
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.