פרסום ראשון

לאחר כשנה: תקציב הפרסום של קרולינה למקה עובר מ-y&r ישראל לראובני פרידן

עדות להשלמתה הקרובה של עסקת הרכישה בין קסטרו ליוסי גביזון הבעלים של 'קרולינה למקה', 'טופ טן' ו'הודיס'? המותג שיצא השנה בקמפיין המדובר בכיכוב בר רפאלי וציון ברוך נמצא במגעים מתקדמים עם ראובני פרידן
משה בנימין | (13)

לאחר פחות משנה בה טופל תקציב הפרסום של מותג המשקפיים קרולינה למקה ב-y&r ישראל מסתמן כי הוא יעבור לידי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG - כך נודע לאייס.

עוד נודע לאייס, כי בימים אלו מתקיימים מגעים מתקדמים בין ראובני פרידן לבעלי מותג המשקפיים לקראת השלמת המעבר ותחילת העבודה המשותפת. בשנה החולפת יצא המותג בקמפיין מושקע, עתיר נוכחות בטלוויזיה (בהיקף של כ-5 מיליון שקלים) ויש שיגידו מוצלח מאוד ומייצר שיחה, בכיכוב דוגמנית העל בר רפאלי והשחקן ציון ברוך. הקמפיין המדובר עשה שימוש הומוריסטי ביחסי החברות המאוד מתוקשרים בין הדוגמנית והשחקן.

אחת הסיבות שעשויה להסביר את המעבר הקרוב לראובני פרידן היא הסמיכות למגעים שהתקיימו במהלך השנה החולפת בין קבוצת קסטרו (שתקציב הפרסום שלה מטופל מזה שנים רבות בראובני פרידן) לרכישת השליטה ב'הודיס', 'טופ טן' ו'קרולינה למקה' - שלושתם מותגים שנמצאים באותה הבעלות - של איש העסקים יוסי גביזון (בעל השליטה בכל אחד מהם) שעל שם בת זוגו נקרא מותג המשקפיים שגם מעוצב על ידה.

גורמים בענף הפרסום מציינים את המגעים בין קסטרו לגביזון כסיבה המרכזית ליצירת הקשר הראשוני עם ראובני פרידן וכן כעדות שעשויה לרמוז על אפשרות להשלמת עסקת רכישת 3 המותגים על ידי קסטרו, למרות שזו התפוצצה לפני מספר חודשים לאחר מחלוקות כספיות בין הצדדים. בקסטרו דרשו להפחית את מחיר העסקה המקורית מ-100 מיליון שקלים ל-90 מיליון שקלים ובשלב זה המו"מ בין הצדדים הוקפא. בראיון לכלכליסט שהתקיים בתחילת חודש מאי 2013 אמר גביזון כי "זה לא בגלל המחיר. המחיר אף פעם לא היה בעיה. זה משהו אישי, זו לא בעיה אפילו, זה משהו שיהיה לו פתרון בקרוב".

במידה ואכן מדובר בפתירת המחלוקות בין הצדדים ורכשית השליטה על ידי קסטרו - העברת תקציב הפרסום לידי ראובני פרידן נראית כמהלך הטבעי עבור גבי רוטר, בעלי קסטרו שהולך ידי ביד עם אודי פרידן ומשה ראובני מזה שנים רבות.

במקביל, מציינים בענף הפרסום שלא לייחוס, כי בעלי קרולינה למקה לא נוהגים לשחק לפי הכללים הנהוגים בענף, דהיינו, להשאיר את תקציב הפרסום במשרד אחד לטווח ארוך. במקום זאת הם נוטים לרענן את מערך הפרסום בתדירות גבוהה כשמה שמכריע את ההחלטה הוא המרדף אחר רעיונות קריאיטיביים טובים.

בקרולינה למקה שנחשב למותג משקפיים מצליח מאוד בישראל, עובדים בשיטת הקמת דוכני מכירה בקניונים, כאשר המשקפיים מוצגים שלא מאחורי זכוכית ומתומחרים בין 99 ל-199 שקלים. גביזון ובת זוגו שאחראית לעיצוב הדגמים ביקשו להפוך את קטגוריית משקפי השמש המעוצבים לנגישות יותר לקהל הרחב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ממשרדי הפרסום ראובני פרידן ו-y&r ישראל לא נמסרה תגובה לידיעה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    שני 04/09/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    הגיוני שאף משרד פרסום לא ניסגר ב 20 השנים האחרונות? זה לא הגיוני!! בכל ענף יש פגיעה של ממש וכאן כלום. יאללה, לנוח!!!
  • 10.
    גיא וינברגר עזב והתקציב ברח (ל"ת)
    איש ביצה 03/09/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לובסטר 03/09/2013 19:04
    הגב לתגובה זו
    אדם אבנון הלא יוצלח נראה כאילו שלקו אותו במים רותחים
  • 8.
    אלון 03/09/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
    ימכרו אותה חבל!!!
  • 7.
    אריק 03/09/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    על פי מה אתם קובעים שהקמפיין הזה היה מדובר? אולי מדובר על ידי הברנז'ה וגם זה לא ממש. לדעתי הקמפיין הזה הוא דוגמא של בזבוז כסף שלעולם לעולם לעולם לא יחזיר את עצמו. כשאין רעיון טוב לוקחים שני פרזנטורים ומשלמים להם מיליונים. אח"כ משלמים מיליונים על מדיה וקוראים לגיא פינס בשביל לתעד את הזוועה
  • 6.
    יואב 03/09/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    עכשיו יהיו להם קמםיינים מבריקים כמו חיים כהן למי עדן והצפרדע המדהימה לאלבר ועוד הזיות לא מחוברות לכלום
  • 5.
    אדם במגעים להחזיר את גדעון (ל"ת)
    שמועות בענף 03/09/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
  • גדעון עסוק ב NY יש לו שם את ההוא.. (ל"ת)
    שני 04/09/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זה נכון שאין בכלל מעצבת כזאת? (ל"ת)
    שאלתיאל 03/09/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    03/09/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים שהוא הביא אותם.
  • 2.
    אחת שיודעת 03/09/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    וינברגר הוא הגאון ואיש העיונות הכדול וברגע שהוא כבר לא בשלמור הם לא רוצים להיות שם!
  • וינברגר גאון בשקרים וזיון מח (ל"ת)
    קיבל בעיטה החוצה 04/09/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יותר זמן לשחק באבלס (ל"ת)
    יובל 03/09/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.