הצעד שיעזור לערוצים: האם הרשות ה-2 תגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים?
מתוסכלים מפרסומת, ועוד אחת, ואחת אחרונה לפני רגע ההדחה באח הגדול? אז המצב הולך להחמיר, כך מסתבר, למרות שבידי הציבור עוד מונחת האפשרות לשנות את רוע הגזירה. השינוי אותו שוקלת הרשות הינו מתן אפשרות לזכיינים להגדיל את היקף זמן שידור הפרסומות בשעות הפריים טיים מ-40 דקות ל-48 דקות, דהיינו: גידול של כ-20% בזמן הפרסום בשעות השיא.
ביום חמישי האחרון קיימה מועצת הרשות השנייה דיון בבקשת זכייניות הטלוויזיה המסחרית לבצע ניוד בזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שהם רשאים להקצות בכל שעת שידור בשעות הפריים טיים, בין 20:00 ל-24:00. כיום, חוק הרשות השנייה וכללי הרשות קובעים כי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שרשאי בעל זיכיון לשדר ביממה לא יעלה על 10%, וכי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת בכל שעה לא יעלה על 10 דקות, ובסה"כ 40 דקות פרסומת בפריים טיים, במהלך אותן 4 שעות.
כאמור, השינוי המתוכנן יאפשר לזכייני הטלוויזיה להגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים מ-40 דקות ל-48 דקות. כל זאת, ללא חריגה מ-10% המותרים ביממה לפי החוק, ולמשך תקופת ניסיון של 6 חודשים בלבד. למעשה, הרשות תאפשר לזכיינים חופש החלטה לגבי פיזור דקות הפרסום על פני היממה, כך שאלו יוכלו להגדיל את זמן הפרסום בפריים טיים ב-20% נוספות שיבואו על חשבון דקות פרסום בשעות אחרות (לפני ואחרי הפריים-טיים). ברשות מציינים עוד כי בטרם תגובש החלטה סופית בעניין, היא תפרסם שימוע ציבורי על מנת לשמוע את עמדת הציבור בנושא.
מהרשות נמסר כי, "הרשות שוקלת לאפשר לזכיינים גמישות וחופש פעולה כלכלי בתחום שיבוץ הפרסומות על מנת לסייע בידן להתמודד עם אתגרי השוק לאור השינויים שחלו בשוק הפרסום והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות אשר הפרסום זולג אליהן, במיוחד בתקופות בהן הביקוש לפרסום עולה. בנוסף לכך, לאור העובדה שהמחויבות לתכניות מסוגה עילית עולה ככל שההכנסות גדלות, יש בדבר כדי להגדיל את היקף תכניות הסוגה העילית שישדרו הזכיינים ובכך תגדל התועלת עבור ציבור הצופים. הרשות תקבל החלטה סופית בעניין רק לאחר קבלת עמדות הציבור בשימוע הציבורי וכל הגורמים שיפנו אליה בנדון".
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.12/08/2013 09:46הגב לתגובה זוושוב במקום ללמוד מחו"ל אנחנו ממשיכים ועושים את או אותו החרא רק יותר בגדול. גם ככה מאביסים אותנו בכמות אדירה של פרסומות, בווליום מוגבר ובאיכות ירודה - זה רק יגרום לבריחה גדולה יותר של הקהל אל הטכנולוגיה הקיימת גם היום של הקלטה והרצת פרסומות - זה צעד מטומטם גם מסחרית וגם מוסרית. חייבים לתת לאנשים לנשום ולרצות לראות את הפרסומת לא להכריח אותו כי הוא לא יעשה את זה. הדבר יגרור גם יותר תוכניות פח עם "רייטינג" ויהפוך את הטלוויזיה שלנו שגם ככה מהגרועות בעולם לעוד יותר גרועה ושוב יביא לבריחה של הצופים. החזירות והטיפשות בהתגלמותם.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
