הצעד שיעזור לערוצים: האם הרשות ה-2 תגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים?

השינוי המתוכנן יגדיל את הפרסום בין 20:00 ל-23:00 מ-40 ל-48 ד' במסגרת ניוד זמן הפרסום של הזכייניות משעות אחרות ביממה. בקרוב: שימוע ציבורי
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה הרשות השנייה

מתוסכלים מפרסומת, ועוד אחת, ואחת אחרונה לפני רגע ההדחה באח הגדול? אז המצב הולך להחמיר, כך מסתבר, למרות שבידי הציבור עוד מונחת האפשרות לשנות את רוע הגזירה. השינוי אותו שוקלת הרשות הינו מתן אפשרות לזכיינים להגדיל את היקף זמן שידור הפרסומות בשעות הפריים טיים מ-40 דקות ל-48 דקות, דהיינו: גידול של כ-20% בזמן הפרסום בשעות השיא.

ביום חמישי האחרון קיימה מועצת הרשות השנייה דיון בבקשת זכייניות הטלוויזיה המסחרית לבצע ניוד בזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שהם רשאים להקצות בכל שעת שידור בשעות הפריים טיים, בין 20:00 ל-24:00. כיום, חוק הרשות השנייה וכללי הרשות קובעים כי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שרשאי בעל זיכיון לשדר ביממה לא יעלה על 10%, וכי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת בכל שעה לא יעלה על 10 דקות, ובסה"כ 40 דקות פרסומת בפריים טיים, במהלך אותן 4 שעות.

כאמור, השינוי המתוכנן יאפשר לזכייני הטלוויזיה להגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים מ-40 דקות ל-48 דקות. כל זאת, ללא חריגה מ-10% המותרים ביממה לפי החוק, ולמשך תקופת ניסיון של 6 חודשים בלבד. למעשה, הרשות תאפשר לזכיינים חופש החלטה לגבי פיזור דקות הפרסום על פני היממה, כך שאלו יוכלו להגדיל את זמן הפרסום בפריים טיים ב-20% נוספות שיבואו על חשבון דקות פרסום בשעות אחרות (לפני ואחרי הפריים-טיים). ברשות מציינים עוד כי בטרם תגובש החלטה סופית בעניין, היא תפרסם שימוע ציבורי על מנת לשמוע את עמדת הציבור בנושא.

מהרשות נמסר כי, "הרשות שוקלת לאפשר לזכיינים גמישות וחופש פעולה כלכלי בתחום שיבוץ הפרסומות על מנת לסייע בידן להתמודד עם אתגרי השוק לאור השינויים שחלו בשוק הפרסום והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות אשר הפרסום זולג אליהן, במיוחד בתקופות בהן הביקוש לפרסום עולה. בנוסף לכך, לאור העובדה שהמחויבות לתכניות מסוגה עילית עולה ככל שההכנסות גדלות, יש בדבר כדי להגדיל את היקף תכניות הסוגה העילית שישדרו הזכיינים ובכך תגדל התועלת עבור ציבור הצופים. הרשות תקבל החלטה סופית בעניין רק לאחר קבלת עמדות הציבור בשימוע הציבורי וכל הגורמים שיפנו אליה בנדון".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    12/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    ושוב במקום ללמוד מחו"ל אנחנו ממשיכים ועושים את או אותו החרא רק יותר בגדול. גם ככה מאביסים אותנו בכמות אדירה של פרסומות, בווליום מוגבר ובאיכות ירודה - זה רק יגרום לבריחה גדולה יותר של הקהל אל הטכנולוגיה הקיימת גם היום של הקלטה והרצת פרסומות - זה צעד מטומטם גם מסחרית וגם מוסרית. חייבים לתת לאנשים לנשום ולרצות לראות את הפרסומת לא להכריח אותו כי הוא לא יעשה את זה. הדבר יגרור גם יותר תוכניות פח עם "רייטינג" ויהפוך את הטלוויזיה שלנו שגם ככה מהגרועות בעולם לעוד יותר גרועה ושוב יביא לבריחה של הצופים. החזירות והטיפשות בהתגלמותם.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.