הצעד שיעזור לערוצים: האם הרשות ה-2 תגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים?

השינוי המתוכנן יגדיל את הפרסום בין 20:00 ל-23:00 מ-40 ל-48 ד' במסגרת ניוד זמן הפרסום של הזכייניות משעות אחרות ביממה. בקרוב: שימוע ציבורי
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה הרשות השנייה

מתוסכלים מפרסומת, ועוד אחת, ואחת אחרונה לפני רגע ההדחה באח הגדול? אז המצב הולך להחמיר, כך מסתבר, למרות שבידי הציבור עוד מונחת האפשרות לשנות את רוע הגזירה. השינוי אותו שוקלת הרשות הינו מתן אפשרות לזכיינים להגדיל את היקף זמן שידור הפרסומות בשעות הפריים טיים מ-40 דקות ל-48 דקות, דהיינו: גידול של כ-20% בזמן הפרסום בשעות השיא.

ביום חמישי האחרון קיימה מועצת הרשות השנייה דיון בבקשת זכייניות הטלוויזיה המסחרית לבצע ניוד בזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שהם רשאים להקצות בכל שעת שידור בשעות הפריים טיים, בין 20:00 ל-24:00. כיום, חוק הרשות השנייה וכללי הרשות קובעים כי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שרשאי בעל זיכיון לשדר ביממה לא יעלה על 10%, וכי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת בכל שעה לא יעלה על 10 דקות, ובסה"כ 40 דקות פרסומת בפריים טיים, במהלך אותן 4 שעות.

כאמור, השינוי המתוכנן יאפשר לזכייני הטלוויזיה להגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים מ-40 דקות ל-48 דקות. כל זאת, ללא חריגה מ-10% המותרים ביממה לפי החוק, ולמשך תקופת ניסיון של 6 חודשים בלבד. למעשה, הרשות תאפשר לזכיינים חופש החלטה לגבי פיזור דקות הפרסום על פני היממה, כך שאלו יוכלו להגדיל את זמן הפרסום בפריים טיים ב-20% נוספות שיבואו על חשבון דקות פרסום בשעות אחרות (לפני ואחרי הפריים-טיים). ברשות מציינים עוד כי בטרם תגובש החלטה סופית בעניין, היא תפרסם שימוע ציבורי על מנת לשמוע את עמדת הציבור בנושא.

מהרשות נמסר כי, "הרשות שוקלת לאפשר לזכיינים גמישות וחופש פעולה כלכלי בתחום שיבוץ הפרסומות על מנת לסייע בידן להתמודד עם אתגרי השוק לאור השינויים שחלו בשוק הפרסום והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות אשר הפרסום זולג אליהן, במיוחד בתקופות בהן הביקוש לפרסום עולה. בנוסף לכך, לאור העובדה שהמחויבות לתכניות מסוגה עילית עולה ככל שההכנסות גדלות, יש בדבר כדי להגדיל את היקף תכניות הסוגה העילית שישדרו הזכיינים ובכך תגדל התועלת עבור ציבור הצופים. הרשות תקבל החלטה סופית בעניין רק לאחר קבלת עמדות הציבור בשימוע הציבורי וכל הגורמים שיפנו אליה בנדון".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    12/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    ושוב במקום ללמוד מחו"ל אנחנו ממשיכים ועושים את או אותו החרא רק יותר בגדול. גם ככה מאביסים אותנו בכמות אדירה של פרסומות, בווליום מוגבר ובאיכות ירודה - זה רק יגרום לבריחה גדולה יותר של הקהל אל הטכנולוגיה הקיימת גם היום של הקלטה והרצת פרסומות - זה צעד מטומטם גם מסחרית וגם מוסרית. חייבים לתת לאנשים לנשום ולרצות לראות את הפרסומת לא להכריח אותו כי הוא לא יעשה את זה. הדבר יגרור גם יותר תוכניות פח עם "רייטינג" ויהפוך את הטלוויזיה שלנו שגם ככה מהגרועות בעולם לעוד יותר גרועה ושוב יביא לבריחה של הצופים. החזירות והטיפשות בהתגלמותם.
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.