הצעד שיעזור לערוצים: האם הרשות ה-2 תגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים?

השינוי המתוכנן יגדיל את הפרסום בין 20:00 ל-23:00 מ-40 ל-48 ד' במסגרת ניוד זמן הפרסום של הזכייניות משעות אחרות ביממה. בקרוב: שימוע ציבורי
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה הרשות השנייה

מתוסכלים מפרסומת, ועוד אחת, ואחת אחרונה לפני רגע ההדחה באח הגדול? אז המצב הולך להחמיר, כך מסתבר, למרות שבידי הציבור עוד מונחת האפשרות לשנות את רוע הגזירה. השינוי אותו שוקלת הרשות הינו מתן אפשרות לזכיינים להגדיל את היקף זמן שידור הפרסומות בשעות הפריים טיים מ-40 דקות ל-48 דקות, דהיינו: גידול של כ-20% בזמן הפרסום בשעות השיא.

ביום חמישי האחרון קיימה מועצת הרשות השנייה דיון בבקשת זכייניות הטלוויזיה המסחרית לבצע ניוד בזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שהם רשאים להקצות בכל שעת שידור בשעות הפריים טיים, בין 20:00 ל-24:00. כיום, חוק הרשות השנייה וכללי הרשות קובעים כי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שרשאי בעל זיכיון לשדר ביממה לא יעלה על 10%, וכי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת בכל שעה לא יעלה על 10 דקות, ובסה"כ 40 דקות פרסומת בפריים טיים, במהלך אותן 4 שעות.

כאמור, השינוי המתוכנן יאפשר לזכייני הטלוויזיה להגדיל את זמן הפרסום בפריים-טיים מ-40 דקות ל-48 דקות. כל זאת, ללא חריגה מ-10% המותרים ביממה לפי החוק, ולמשך תקופת ניסיון של 6 חודשים בלבד. למעשה, הרשות תאפשר לזכיינים חופש החלטה לגבי פיזור דקות הפרסום על פני היממה, כך שאלו יוכלו להגדיל את זמן הפרסום בפריים טיים ב-20% נוספות שיבואו על חשבון דקות פרסום בשעות אחרות (לפני ואחרי הפריים-טיים). ברשות מציינים עוד כי בטרם תגובש החלטה סופית בעניין, היא תפרסם שימוע ציבורי על מנת לשמוע את עמדת הציבור בנושא.

מהרשות נמסר כי, "הרשות שוקלת לאפשר לזכיינים גמישות וחופש פעולה כלכלי בתחום שיבוץ הפרסומות על מנת לסייע בידן להתמודד עם אתגרי השוק לאור השינויים שחלו בשוק הפרסום והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות אשר הפרסום זולג אליהן, במיוחד בתקופות בהן הביקוש לפרסום עולה. בנוסף לכך, לאור העובדה שהמחויבות לתכניות מסוגה עילית עולה ככל שההכנסות גדלות, יש בדבר כדי להגדיל את היקף תכניות הסוגה העילית שישדרו הזכיינים ובכך תגדל התועלת עבור ציבור הצופים. הרשות תקבל החלטה סופית בעניין רק לאחר קבלת עמדות הציבור בשימוע הציבורי וכל הגורמים שיפנו אליה בנדון".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    12/08/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    ושוב במקום ללמוד מחו"ל אנחנו ממשיכים ועושים את או אותו החרא רק יותר בגדול. גם ככה מאביסים אותנו בכמות אדירה של פרסומות, בווליום מוגבר ובאיכות ירודה - זה רק יגרום לבריחה גדולה יותר של הקהל אל הטכנולוגיה הקיימת גם היום של הקלטה והרצת פרסומות - זה צעד מטומטם גם מסחרית וגם מוסרית. חייבים לתת לאנשים לנשום ולרצות לראות את הפרסומת לא להכריח אותו כי הוא לא יעשה את זה. הדבר יגרור גם יותר תוכניות פח עם "רייטינג" ויהפוך את הטלוויזיה שלנו שגם ככה מהגרועות בעולם לעוד יותר גרועה ושוב יביא לבריחה של הצופים. החזירות והטיפשות בהתגלמותם.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.