מאור חן
צילום: אקליפטוס
טור

פייסבוק מתכננת לשלב וידאו בפיד: מהם היתרונות למפרסמים?

בפייסבוק פעילים מדי יום יותר מ-2 מיליון ישראלים, שווה ערך לכמעט 2 ברייקים של פרסומת בגמר המירוץ למיליון. אז מה באמת עדיף עבור המפרסמים?
מאור חן | (5)
נושאים בכתבה מאור חן פייסבוק

בשבוע שעבר פורסם כי פייסבוק תשיק בקרוב את כלי הפרסום החדש שלה: וידאו פיד באורך 15 שניות שעושה רושם שישתלט על הפיד ויחל לפעול באופן אוטומטי.

לצד התלהבות המשקיעים והתרעומת בקרב המבקרים, יתכן והשינוי הגדול שהכלי יספק הוא דווקא לשוק הפרסום. אבל איך באמת?

5 יתרונות לכלי החדש עבור המפרסמים

1.כמה זה עולה לי? המספרים מדברים על 1-2 מיליון דולר לברייק הנכסף בארה"ב וההשוואה המתבקשת לסופר בול מראה כי ביחס לחשיפה ולפלטפורמה המחיר בהחלט סביר. אם ננסה להשוות לביצה המקומית שלנו, סביר שהמחירים יהיו זולים יותר לכשיושקו. בהשוואה לרייטינג טלוויזיוני - בפייסבוק פעילים מדי יום קצת יותר מ-2 מיליון ישראלים, שווה ערך לכמעט שני ברייקים של פרסומת גמר המירוץ למיליון! (גמר המירוץ למיליון 2, ברגעי השיא שלו גרף 42% רייטינג - כ-1.3 מיליון צופים), אין ספק שהתמחור של הכלי בישראל יהיה זול ויעיל בהרבה מזה של ספוט TV.

2.פלישה אגרסיבית לפיד הגולשים? אז זהו שלא כל כך. כרגע מדברים על 3 פרסומות וידאו ביום, שיחלו להתנגן ללא סאונד ורק בהקלקה עליהן תגדיל ותוסיף סאונד. מאז ומתמיד, בכל פעם כשפייסבוק הכריזה על כלי פרסום חדש, צקצקו הפרשנים וחזו את הנטישה הקרבה. אם כי המציאות הפוכה לגמרי, פייסבוק ממשיכה לגדול ומארק צוקרברג דואג בכל הזדמנות לספר שחווית הגולש היא החשובה לו מכולם. במבחן התוצאה, גם פרסומות הפיד הקיימות מופיעות בממוצע לגולש, 1 ל-20 פוסטים, מעניין איך הייתה נראית הטלוויזיה שלנו אם רק 5% מהזמן היה מוקדש לפרסומות.

3.טרגוט - פרסומות הוידאו כבר בהשקתן יאפשרו לטרגט לפי גיל/מין. אין ספק שבעתיד אפשרויות הטרגוט תגדלנה ופייסבוק תאפשר להשתמש בכלי לפי תחומי עניין, מיקום ועוד. רמת הטרגוט תאפשר למפרסמים לחסוך בעלויות ובעיקר לדבר עם מי שמעניין אותם.

4.המשפך הדיגיטלי - בניגוד לספוט טלוויזיוני, שימוש בכלי החדשני יאפשר למותג לספר סיפור ארוך יותר ולגרום לגולש להמשיך ולנהל איתו שיח בנדל"ן שבבעלותו. כך לדוגמא, לאחר הצפייה בסרטון יהיה ניתן להפנות את הגולש לקניה דיגיטלית, קופון, רישום למועדון או כל נגיעה אחרת שהיא מעבר לקריאטיב והמסר שבסרטון.

5.לא במקום טלוויזיה, ליד או קצת לפני: מחקרים על תופעת המולטי סקרין מוכיחים כי בזמן הצפייה בטלוויזיה בשעות הפריימטיים, רובנו בעצם עסוקים בצ'יטוט בפייסבוק או קריאת מיילים ועוד באמצעות הטאבלט והסמארטפונים. מכאן נוצרת הזדמנות פז לייצר מהלכים שמנצלים את התופעה ומחברים באופן חכם ומתוזמן בין המסכים השונים. עוד מוקדם לחזות אבל נראה שפייסבוק מתעתדת להצליח במקום שבו רבים נכשלו, ולהציג כלי פרסום שישכיל להשוות ROI ואיכות בין טלוויזיה לדיגיטל.

הכותב הוא מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום אקליפטוס

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    The next Draper. (ל"ת)
    Nad 29/08/2013 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    yosh 07/08/2013 04:20
    הגב לתגובה זו
    AdBlock ומסננים הכל..
  • לא בטוח יעבוד (ל"ת)
    07/08/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד אחד שחושב שהשמש זורחת לו מהתחת... (ל"ת)
    פרננדו 06/08/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
  • פרננדו הדביל 12/08/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    אם אתה חושב אחרת אתה מזמן לקפוץ לי
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.63%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״