סימן שאלה לגבי עתידו של אלדד וינברגר: מסיים את החוזה במקאן בסוף השנה

וינברגר, שקריירת הפרסום שלו שלובה בהיסטוריה של מקאן, מסיים 3 שנים כמנכ"ל מקאן דיגיטל. אחת האופציות שעומדות בפניו - מעבר ל-The Time
משה בנימין | (17)

עתידו של אלדד וינברגר במקאן אריקסון נבחן בימים אלו, הן על ידי וינברגר בעצמו והן על ידי קבוצת הפרסום שמנסה להשאיר אותו בשורותיה. וינברגר יסיים בסוף השנה את החוזה עליו הוא חתום מול המשרד כמנכ"ל מקאן דיגיטל, אך לדברי גורמים בסביבת המשרד הוא טרם החליט כי יפרוש מקבוצת מקאן.

וינברגר (37) שקריירת הפרסום שלו שלובה בהיסטוריה של מקאן אריקסון והפיכתו למשרד הפרסום הדומיננטי בישראל מהווה מטרה קבועה לחיזור על ידי משרדים מובילים. האחרונים שניסו לגייס אותו לשורותיהם היו פובליסיס ישראל בתקופה בה המשרד ניסה להרכיב את הנבחרת הניהולית מחדש, אך וינברגר לא נענה לפנייתם. יש לציין כי שמועות לגבי עתידו של וינברגר במשרד נפוצו כבר לפני יותר משנה והתבדו לאחר שזה המשיך בתפקידו, כאמור, עד לסיומו הקרוב של החוזה.

הוא הצטרף למקאן בשנת 2001 כקופירייטר, ובתחילת 2009 מונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב של הקבוצה. קודם לכן שימש במשך שנתיים כסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. וינברגר מלווה מקצועית לקוחות מרכזיים של המשרד, בינהם תנובה, אסם, יוניליבר, אל על, פז, טמפו ואחרים.

בטרם נכנס לתפקידו כמנכ"ל מקאן דיגיטל שימש וינברגר כסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון לצידו של טל רביב, שהיה שנים רבות שותפו לתפקיד. השניים, לצד טאלנטים אחרים שעברו במסדרונות מקאן הצליחו להצעיד את המשרד לקצה הפירמידה באמצעות קריאייטיב פורץ דרך שנשען על מחלקת אסטרטגיה שמאז ומתמיד נחשבה למקצועית ביותר בענף. במהלך הקדנציה של איריס בק כמנכ"ל מקאן אריקסון, החליף וינברגר את עופר עובד בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל.

חצי מהקדנציה שלו כמנכ"ל מקאן דיגיטל העביר וינברגר תחת שרביט הניהול של ריצ'י הנטר, מחליפה של איריס בק בתפקיד מנכ"ל מקאן אריקסון. עוד בתקופת בק נאלץ וינברגר לשאת בקיצוצים בולטים בכח האדם של המשרד ומעבר למיקור חוץ במגוון תחומים. למרות זאת, מקאן דיגיטל, לצד גופים ספורים בלבד בתעשייה, המשיך בנסיונות לייצר מהלכים שהדיגיטל הוא המנוף האסטרטגי שלהם, עבור לקוחותיו.

על פניו נראה כי בפני וינברגר מוצבים כעת 4 מסלולים אפשריים: הראשון הוא שהמנכ"ל המוערך יישאר בקבוצה ובאותו התפקיד לשנה-שנתיים נוספות, השני - שיעבור לתפקיד אחר בתוך קבוצת מקאן אריקסון, ייתכן תפקיד ניהולי בחממת הסטארט-אפים של אילן שילוח The Time, השלישי הוא 'מעשה ניר רפואה' ולפיו וינברגר ימונה לתפקיד ניהולי בכיר בתחומי הדיגיטל ברשת מקאן העולמית, כפי שעשה סמנכ"ל הקריאייטיב שלו במקאן דיגיטל - ניר רפואה שעבר בשנה החולפת למקאן רומניה - משרד שמשמש לו כתחנת אם ממנו הוא פועל כראש החדשנות של מקאן במזרח אירופה.

האופציה הרביעית והפחות מועדפת על בכירי מקאן היא לראות כיצד וינברגר - מבכירי ענף הפרסום, ומי שנחשב לקונצנזוס של קריאיטיביות, יכולות דיגיטליות מוכחות וניהול חם ואנושי - עוזב את המשרד ועובר לידיהם של המשרדים המתחרים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ממקאן אריקסון לא התקבלה תגובה. את תגובת אלדד וינברגר לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מרגישים שפרלמוטר עזב את סין (ל"ת)
    בדיחה סוג ז' 25/07/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    עמית 25/07/2013 05:10
    הגב לתגובה זו
    כמי שעבד במחיצתו בחברה, מוכשר,אנושי ונטול פוזה. בהצלחה קולגה
  • 12.
    24/07/2013 22:39
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה בדרכך החדשה
  • 11.
    יוסי 24/07/2013 21:57
    הגב לתגובה זו
    ולהגשים חלום ילדות ישן...
  • 10.
    האשטאג 24/07/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    החוזה שכירות של הדירה. עומדים בפני 4 מסלולים אפשריים: 1. להאריך חוזה לשנה-שנתיים. 2. לוותר על הדירה ולעבור לחממה. 3. רילוקיישן לגבעתיים. 4. לעשות פרצוף של תחזיקו אותי. נזרום. :)
  • 9.
    אחת שיודעת 24/07/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
    תזכרו איפה שמעתם את זה קודם
  • 8.
    תוכן שיווקי? (ל"ת)
    יואב 24/07/2013 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משה בנימין מאוהב? (ל"ת)
    חושב שהעולם יפה 24/07/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
  • בבת של הרב (ל"ת)
    משה מאוהב? 25/07/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זה מנוסח כאילו מנכ"ל נאס"א עובר לרוסיה (ל"ת)
    איציק 24/07/2013 18:17
    הגב לתגובה זו
  • אחשורוש 24/07/2013 22:24
    הגב לתגובה זו
    איך לא נתנו לזה כותרת ב YNET או בוואלה
  • 5.
    אז מה האייטם? (ל"ת)
    לא הבנתי 24/07/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איתי 24/07/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    המשרד הזה מסיים את דרכו. זה כבר מזמן משרד בינוני מינוס שחי רק בזכות חברת המדיה שלו. אלדד היה השריד האחרון לתקופה המפוארת וברור היה שהןא ילך משם. עו דמעט גם הלקוחות יתעוררו יבינו ששילוח כבר מזמן במקום אחר ואז תבוא המפולת.
  • רואה ונהנה 25/07/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    ריצ'י הוא שלט הסגירה של מקאאן. הטריק הישן של יחסי ציבור סוג ג' וכתבי חצר הפסיק לעבוד לו. זה היה טוב בקבוצת התעתועים של דנקנר. שם אף פעם לא הודאגו מביצועים כושלים. מקסימום בעטו אותם למעלה והנפיקו אותם אצל איתי שטרום. עכשיו שריצ'י צריך לנהל ולבצע האמת מתגלה.
  • 3.
    האיש הכי חמוד בתעשיית הדמים הזאת (ל"ת)
    24/07/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הייתי משאיר אותו גם ב-100K לחודש (ל"ת)
    24/07/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בקיצור נמאס לו (ל"ת)
    24/07/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.74%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״