חם מהתנור: תקציב הפרסום של 'פיצה האט' עובר מענבר מרחב ניסן לפובליסיס
תקציב הפרסום של רשת פיצה האט שטופל ב-3 השנים החולפות בענבר מרחב ניסן, עושה את דרכו לפובליסיס - כך נודע לאייס. ההחלטה להעביר את התקציב לידי המשרד החדש הגיעה לאחר סדרת פגישת בין הצדדדים ומבלי שנערך עליו מכרז בקרב משרדי הפרסום.
בינואר 2011 עבר תקציב הפרסום של פיצה האט לידי ענבר מרחב ניסן (אז ענבר מרחב שקד) לאחר מכרז ובו השתתפו גם JWT ישראל ופוקס גורן גלעדי שטיפלו בתקציב לפני כן.
החציון הבא נשמע מבטיח: משרד הפרסום פובליסיס ישראל בראשותו של ארי מלמוד מראה סימנים שמשדרים אופטימיות זהירה. מאז הרה-ארגון שעבר המשרד שכלל בנוסף למינויו של מלמוד בניית נבחרת ניהולית וקריאייטיבית חדשה לא הצליח המשרד לגייס לשורותיו תקציבים משמעותיים ומנגד איבד חלק מלקוחותיו. יש לציין כי במשרד שידרו אורך רוח וציפו לנקודת המפנה שנדמה כי הגיעה. לאחר שהחציון הראשון נחתם עם ירידה של 25%, נראה כי בחציון ה-2 תבוא לידי ביטוי הזכייה של המשרד בתקציב הפרסום של חברת הביטוח הראל (לאחר שהיה 7 שנים ב-JWT) וכן תקציב הפרסום של פיצה האט שצפוי לגדול בשנה הקרובה.
על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב פיצה האט על 178 אלף דולר בלבד בשנת 2011, במחירי מחירון. ב-2012 גדל התקציב משמעותית ועמד על 423 אלף דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-800 אלף שקלים. על פניו נראה כי לפיצה האט מחכה אתגר לא פשוט. המתחרה הישיר שלה - דומינו'ס פיצה, קוצר שבחים בעבור עבודה שיווקית אפקטיבית, כאשר רק לאחרונה זכה בפרס האפי פלטינום, עבור מהלך שיווקי לאורך זמן בבניית האסטרטגיה הדיגיטלית של הרשת. יתרה מכך, דומינו'ס פיצה משקיעה לא מעט בקמפיין טלוויזיוני שזוכה לאהדה, אותו מוביל היוצר מאור כהן, כשמנגד החשיפה הטלוויזיונית של פיצה האט היא כאין וכאפס לעומתה.
- 9.השתן עלה לחברה מענבר מרחב לראש... (ל"ת)ליאו 05/08/2013 20:29הגב לתגובה זו
- 8.בוס בהסוואה בחר בוס בהסוואה (ל"ת)עובד הולך ונעלם 22/07/2013 12:44הגב לתגובה זו
- 7.הגיע הזמן שיתחילו לעבוד (ל"ת)מובטלים נמאסתם 21/07/2013 14:30הגב לתגובה זו
- 6.מכיר היטב 21/07/2013 14:18הגב לתגובה זוזה תקציב עלוב. ישיבה ועוד ישיבה ועוד ישיבה. שמאי בעיקר עסוק בלשמוע את עצמו וכמה הוא גדול וגדול וגדול והוא באמת איש גדול :) שום חזון שיווקי שום השקעה אמיתית. כאב ראש ובייביסיטר ללקוח עם אגו ענק וביצים קטנות
- 5.שלום שמכיר 21/07/2013 13:47הגב לתגובה זוכאשר שמאי הבעלים פיצה האט יודע יותר טוב מכולם מה צריך לעשות... ולא עושה כלום התוצאה מותג טוב שנמחק!
- 4.21/07/2013 12:12הגב לתגובה זוהופך את התקציב הזה לאחד האתגרים הכי מעניינים שיש כיום בשוק. נראה מה פובליסיס תדע לעשות עם הנתון הזה, לאחר שענבר מרחב ניסן גירדו את הביצים 3 שנים
- דני 21/07/2013 12:31הגב לתגובה זומה פשר האמירה "גירדו את הביצים"? מה רציתי שיעשו עם שקל תשעים? העיקר לתקוף את המשרד, כל כך טיפוסי בתרבות הנבובה שלנו. לא, אני לא עובד בענבר אלא במשרד פרסום אחר ששומע מהלקוח "רפי, תרגש אותי / תדהים אותי"- אבל יש לנו גרוש ורבע.
- 21/07/2013 12:46מיליונים על קמפין עם מאור כהן ותוקעים אותו בכל ברייק בפריים טיים, תקציב של 800 אלף שקל לפיצה האט זה כמו טיפה בים. מצחיק שאפשר לחשוב שמישהו יכול להתחרות כשווה בין שווים עם פחות ממיליון שקל
- 3.מברוק ארי (ל"ת)21/07/2013 12:11הגב לתגובה זו
- 2.משולש עם זיתים 21/07/2013 11:42הגב לתגובה זויתחילו לקבל תקציבים. כמה זמן אפשר לרוץ על כלום?
- 1.רק פוליטיקה 21/07/2013 11:36הגב לתגובה זולא מבין לקוחות שמוכנים לשים להעביר את התקציב למשרד מבלי שיפתרו עבורו חצי בריף, מבלי לראות מול מי הוא יעבוד ומבלי להסתכל לצוות שיוביל אותו אסטרטגית בעיניים, בלי שלאנשי השיווק של הלקוח תהיה חלק בהחלטה, פשוט מפילים את זה מעל הראש שלהם, כי לא סופרים אותם. זה רק מראה איך מנוהלות החברות הגדולות בישראל, הכל מתחת לשולחן בקומבינות בלי לשים קצוץ על הדרג הניהולי
- יוסי 21/07/2013 12:02הגב לתגובה זולא עשיתם שם כלום למותג הזה, דומינוס שמו אתכם בעשן. מה אתה מתבכיין. ארי, אדם, תימור אלה אנשים שיש להם יותר נסיון ממה שלכם יהיה כל החיים
- 21/07/2013 11:43הגב לתגובה זוזזים רק בזכות מכרז מקצועי, כן :)
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
