בלי הפתעות: אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום - יחליף את מודי כידון

במקביל נבחרה גם הנהלה חדשה לאיגוד. גיא: "הענף עובר שינויים רבים, תפקיד איגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר"
משה בנימין | (8)

מנכ"ל משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום ויכהן בתפקיד בשנתיים הקרובות. גיא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא, מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO, ששימש בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, קרי קדנציה כפולה.

במהלך כהונתו הוביל כידון את המאבק לשינוי שיטת התגמול בישראל והתאמתה לשיטות הנהוגות ברחבי העולם. חברת שטראוס, בנק הפועלים וחברות נוספות גדולות במשק הודיעו לאחרונה כי אימצו את השיטה ותעבורנה לשיטת תגמול המתמחרת על פי שעות העבודה על הקמפיין ואינה מבוססת עמלות. אל החברות הישראליות הצטרפו חברות רב לאומיות דוגמת פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור ועוד, שביצעו גם הן את המעבר לשיטה החדשה בישראל, אך ישנה ברחבי העולם. במקביל, הוביל כידון את המאבק בהצעה לשינוי החקיקה העוסקת באופן תגמול הפרסומאים, אותה הובילה חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ.

במקביל, להנהלת האיגוד החדשה נבחרו ניב חורש, נבו כרמי, גיל סמסונוב, דודי שמעוני, יורם דמבינסקי, ירון מרחב, אדם אבנון, טל בריקמן, און גולדשטיין - לעומק התודעה. ממשרדי הדיגיטל נבחר אופיר כהן ממקאן דיגיטל ולועדת הביקורת מונה גדעון בריקמן.

לדברי מודי כידון, "אני עוזב את התפקיד בתקופה מאתגרת של סערה כלכלית במשק, חידושים טכנולוגים אשר משנים ומשפיעים על צורת צריכת המדיה, צמצום של אמצעי המדיה המסורתיים והתרחבות אמצעי המדיה הדיגיטליים. כל זאת מחייב חשיבה מחודשת ליחסים שבין המפרסמים, הפרסומאים והצרכנים. אני כולי תקווה שחבריי להנהלה ימשיכו בתהליך התאמת מודל התגמול בין המפרסם לפרסומאי, אותו התחלנו בקדנציה האחרונה, כפי שנהוג בעולם כולו".

אמיר גיא מסר: "ראשית ברצוני להודות לחברי אגוד הפרסום שבחרו בי ובחברי הדירקטוריון הערב. משימה לא פשוטה ניצבת בפני הנהלת האיגוד החדשה. הענף עובר בשנים האחרונות שינויים טובים ומרגשים, בין היתר חילופי דורות בעמדות הבכירות, התפתחויות טכנולוגיות מרגשות וההתמקצעות הנדרשת כתוצאה מכך. במציאות זו, התפקיד של אגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר, ולשרת בצורה טובה יותר את ענף הפרסום בפן המקצועי".

גיא הוסיף ואמר: "אין זה סוד שהשיחות והכותרות שנקשרו בענף הפרסום בשנים האחרונות סבבו סביב היבטים מסחריים, מדיה, שיטות תגמול ואקזיטים. בתוך כל זה העבודה הקריאטיבית הטובה שעושים משרדים רבים (בכל ערוצי הפרסום, מסורתיים וחדשניים כאחד) נדחקה לשוליים. זה רע מאד לענף. הפוקוס של האיגוד יהיה לשנות את זה".

"המקצוע שלנו הוא מקצוע נהדר, חכם ויצירתי והוא הכלי החשוב ביותר שיש בידי לקוחותינו בכדי לקדם את עסקיהם", הוסיף גיא. "העבודה היצירתית הזאת בשירות הלקוח היא הפוקוס האמיתי של משרדי הפרסום, של אנשי הקריאייטיב, הדיגיטל והניהול. זו האמת היום יומית במסדרונות משרדי הפרסום. תפקיד האיגוד הוא לייצג את האמת הזאת ולקדם אותה. תפקידנו לחזק את משרדי הפרסום באמצעות קידום הסטנדרטים הקריאייטיבים הגבוהים ביותר, ובתוך כך משיכת הטאלנטים והאנשים המצויינים לתעשייה. תפקידנו לייצג את הענף בפני מפרסמים, לסייע בפתרון בעיות משותפות ולעזור לשפר את הצעת הערך של הפרסומאים למפרסמים. המשימה היא כאמור לא פשוטה וחברי הנהלת האיגוד יזדקקו להירתמות של כל הענף סביב האינטרסים המקצועיים המשותפים וקידומם לטובת תפישת הערך בעיני לקוחותינו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל האיגוד יגאל בר און מסר כי "איגוד חברות הפרסום בחר הנהלה ראויה שהרכבה מבטיח עשי. אני מודה למודי כידון על שתי קדנציות אפקטיביות ופרודוקטיביות ומאחל הצלחה ליו"ר הנכנס, אמיר גיא".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ת״אביבי 21/07/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה, בתור בוגר תואר ראשון בתקשורת וה׳בצפר׳... אין עבודה בתחום זה אמיתי?!
  • 5.
    ת״אביבי 21/07/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה, בתור בוגר תואר ראשון בתקשורת וה׳בצפר׳... אין עבודה בתחום זה אמיתי?!
  • 4.
    פיהוק... (ל"ת)
    בבא חזוק 19/07/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האורקל 19/07/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    פנים יפות שמסתירות את כל מה שרע במקצוע
  • אינטל 19/07/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    הפרצוף של התעשיה כרגע זה אנשים ממורמרים כמוך, אורקל, שחושבים שהם האורקל עד שמגלים את הכישרון הזניח שלהם והם נבעטים החוצה ואז מתחילים ״לפרגן״ לכולם. אני מאחלת לאמיר שיצליח כפי שהצליח באדלר ויביא מזה קצת לענף המדוכדך.
  • 2.
    בהצלחה !!! (ל"ת)
    19/07/2013 07:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרסומאית 18/07/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    אמיר גיא יו״ר ראוי ואני מאמינה שהוא יוביל את הענף לשינוי וייקח אותו לשלב הבא בישראל. אבל למה אין בהנהלה אפילו לא אישה אחת? אין נשים ראויות בתחום? אין נשים מבריקות בתחום? למה?
  • 19/07/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    אף אשה לא הגישה מועמדות לכן אף אשה לא נבחרה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.