בלי הפתעות: אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום - יחליף את מודי כידון

במקביל נבחרה גם הנהלה חדשה לאיגוד. גיא: "הענף עובר שינויים רבים, תפקיד איגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר"
משה בנימין | (8)

מנכ"ל משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום ויכהן בתפקיד בשנתיים הקרובות. גיא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא, מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO, ששימש בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, קרי קדנציה כפולה.

במהלך כהונתו הוביל כידון את המאבק לשינוי שיטת התגמול בישראל והתאמתה לשיטות הנהוגות ברחבי העולם. חברת שטראוס, בנק הפועלים וחברות נוספות גדולות במשק הודיעו לאחרונה כי אימצו את השיטה ותעבורנה לשיטת תגמול המתמחרת על פי שעות העבודה על הקמפיין ואינה מבוססת עמלות. אל החברות הישראליות הצטרפו חברות רב לאומיות דוגמת פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור ועוד, שביצעו גם הן את המעבר לשיטה החדשה בישראל, אך ישנה ברחבי העולם. במקביל, הוביל כידון את המאבק בהצעה לשינוי החקיקה העוסקת באופן תגמול הפרסומאים, אותה הובילה חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ.

במקביל, להנהלת האיגוד החדשה נבחרו ניב חורש, נבו כרמי, גיל סמסונוב, דודי שמעוני, יורם דמבינסקי, ירון מרחב, אדם אבנון, טל בריקמן, און גולדשטיין - לעומק התודעה. ממשרדי הדיגיטל נבחר אופיר כהן ממקאן דיגיטל ולועדת הביקורת מונה גדעון בריקמן.

לדברי מודי כידון, "אני עוזב את התפקיד בתקופה מאתגרת של סערה כלכלית במשק, חידושים טכנולוגים אשר משנים ומשפיעים על צורת צריכת המדיה, צמצום של אמצעי המדיה המסורתיים והתרחבות אמצעי המדיה הדיגיטליים. כל זאת מחייב חשיבה מחודשת ליחסים שבין המפרסמים, הפרסומאים והצרכנים. אני כולי תקווה שחבריי להנהלה ימשיכו בתהליך התאמת מודל התגמול בין המפרסם לפרסומאי, אותו התחלנו בקדנציה האחרונה, כפי שנהוג בעולם כולו".

אמיר גיא מסר: "ראשית ברצוני להודות לחברי אגוד הפרסום שבחרו בי ובחברי הדירקטוריון הערב. משימה לא פשוטה ניצבת בפני הנהלת האיגוד החדשה. הענף עובר בשנים האחרונות שינויים טובים ומרגשים, בין היתר חילופי דורות בעמדות הבכירות, התפתחויות טכנולוגיות מרגשות וההתמקצעות הנדרשת כתוצאה מכך. במציאות זו, התפקיד של אגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר, ולשרת בצורה טובה יותר את ענף הפרסום בפן המקצועי".

גיא הוסיף ואמר: "אין זה סוד שהשיחות והכותרות שנקשרו בענף הפרסום בשנים האחרונות סבבו סביב היבטים מסחריים, מדיה, שיטות תגמול ואקזיטים. בתוך כל זה העבודה הקריאטיבית הטובה שעושים משרדים רבים (בכל ערוצי הפרסום, מסורתיים וחדשניים כאחד) נדחקה לשוליים. זה רע מאד לענף. הפוקוס של האיגוד יהיה לשנות את זה".

"המקצוע שלנו הוא מקצוע נהדר, חכם ויצירתי והוא הכלי החשוב ביותר שיש בידי לקוחותינו בכדי לקדם את עסקיהם", הוסיף גיא. "העבודה היצירתית הזאת בשירות הלקוח היא הפוקוס האמיתי של משרדי הפרסום, של אנשי הקריאייטיב, הדיגיטל והניהול. זו האמת היום יומית במסדרונות משרדי הפרסום. תפקיד האיגוד הוא לייצג את האמת הזאת ולקדם אותה. תפקידנו לחזק את משרדי הפרסום באמצעות קידום הסטנדרטים הקריאייטיבים הגבוהים ביותר, ובתוך כך משיכת הטאלנטים והאנשים המצויינים לתעשייה. תפקידנו לייצג את הענף בפני מפרסמים, לסייע בפתרון בעיות משותפות ולעזור לשפר את הצעת הערך של הפרסומאים למפרסמים. המשימה היא כאמור לא פשוטה וחברי הנהלת האיגוד יזדקקו להירתמות של כל הענף סביב האינטרסים המקצועיים המשותפים וקידומם לטובת תפישת הערך בעיני לקוחותינו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל האיגוד יגאל בר און מסר כי "איגוד חברות הפרסום בחר הנהלה ראויה שהרכבה מבטיח עשי. אני מודה למודי כידון על שתי קדנציות אפקטיביות ופרודוקטיביות ומאחל הצלחה ליו"ר הנכנס, אמיר גיא".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ת״אביבי 21/07/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה, בתור בוגר תואר ראשון בתקשורת וה׳בצפר׳... אין עבודה בתחום זה אמיתי?!
  • 5.
    ת״אביבי 21/07/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה, בתור בוגר תואר ראשון בתקשורת וה׳בצפר׳... אין עבודה בתחום זה אמיתי?!
  • 4.
    פיהוק... (ל"ת)
    בבא חזוק 19/07/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האורקל 19/07/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    פנים יפות שמסתירות את כל מה שרע במקצוע
  • אינטל 19/07/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    הפרצוף של התעשיה כרגע זה אנשים ממורמרים כמוך, אורקל, שחושבים שהם האורקל עד שמגלים את הכישרון הזניח שלהם והם נבעטים החוצה ואז מתחילים ״לפרגן״ לכולם. אני מאחלת לאמיר שיצליח כפי שהצליח באדלר ויביא מזה קצת לענף המדוכדך.
  • 2.
    בהצלחה !!! (ל"ת)
    19/07/2013 07:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרסומאית 18/07/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    אמיר גיא יו״ר ראוי ואני מאמינה שהוא יוביל את הענף לשינוי וייקח אותו לשלב הבא בישראל. אבל למה אין בהנהלה אפילו לא אישה אחת? אין נשים ראויות בתחום? אין נשים מבריקות בתחום? למה?
  • 19/07/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    אף אשה לא הגישה מועמדות לכן אף אשה לא נבחרה
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.