בלי הפתעות: אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום - יחליף את מודי כידון

במקביל נבחרה גם הנהלה חדשה לאיגוד. גיא: "הענף עובר שינויים רבים, תפקיד איגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר"
משה בנימין | (8)

מנכ"ל משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום ויכהן בתפקיד בשנתיים הקרובות. גיא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא, מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO, ששימש בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, קרי קדנציה כפולה.

במהלך כהונתו הוביל כידון את המאבק לשינוי שיטת התגמול בישראל והתאמתה לשיטות הנהוגות ברחבי העולם. חברת שטראוס, בנק הפועלים וחברות נוספות גדולות במשק הודיעו לאחרונה כי אימצו את השיטה ותעבורנה לשיטת תגמול המתמחרת על פי שעות העבודה על הקמפיין ואינה מבוססת עמלות. אל החברות הישראליות הצטרפו חברות רב לאומיות דוגמת פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור ועוד, שביצעו גם הן את המעבר לשיטה החדשה בישראל, אך ישנה ברחבי העולם. במקביל, הוביל כידון את המאבק בהצעה לשינוי החקיקה העוסקת באופן תגמול הפרסומאים, אותה הובילה חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ.

במקביל, להנהלת האיגוד החדשה נבחרו ניב חורש, נבו כרמי, גיל סמסונוב, דודי שמעוני, יורם דמבינסקי, ירון מרחב, אדם אבנון, טל בריקמן, און גולדשטיין - לעומק התודעה. ממשרדי הדיגיטל נבחר אופיר כהן ממקאן דיגיטל ולועדת הביקורת מונה גדעון בריקמן.

לדברי מודי כידון, "אני עוזב את התפקיד בתקופה מאתגרת של סערה כלכלית במשק, חידושים טכנולוגים אשר משנים ומשפיעים על צורת צריכת המדיה, צמצום של אמצעי המדיה המסורתיים והתרחבות אמצעי המדיה הדיגיטליים. כל זאת מחייב חשיבה מחודשת ליחסים שבין המפרסמים, הפרסומאים והצרכנים. אני כולי תקווה שחבריי להנהלה ימשיכו בתהליך התאמת מודל התגמול בין המפרסם לפרסומאי, אותו התחלנו בקדנציה האחרונה, כפי שנהוג בעולם כולו".

אמיר גיא מסר: "ראשית ברצוני להודות לחברי אגוד הפרסום שבחרו בי ובחברי הדירקטוריון הערב. משימה לא פשוטה ניצבת בפני הנהלת האיגוד החדשה. הענף עובר בשנים האחרונות שינויים טובים ומרגשים, בין היתר חילופי דורות בעמדות הבכירות, התפתחויות טכנולוגיות מרגשות וההתמקצעות הנדרשת כתוצאה מכך. במציאות זו, התפקיד של אגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר, ולשרת בצורה טובה יותר את ענף הפרסום בפן המקצועי".

גיא הוסיף ואמר: "אין זה סוד שהשיחות והכותרות שנקשרו בענף הפרסום בשנים האחרונות סבבו סביב היבטים מסחריים, מדיה, שיטות תגמול ואקזיטים. בתוך כל זה העבודה הקריאטיבית הטובה שעושים משרדים רבים (בכל ערוצי הפרסום, מסורתיים וחדשניים כאחד) נדחקה לשוליים. זה רע מאד לענף. הפוקוס של האיגוד יהיה לשנות את זה".

"המקצוע שלנו הוא מקצוע נהדר, חכם ויצירתי והוא הכלי החשוב ביותר שיש בידי לקוחותינו בכדי לקדם את עסקיהם", הוסיף גיא. "העבודה היצירתית הזאת בשירות הלקוח היא הפוקוס האמיתי של משרדי הפרסום, של אנשי הקריאייטיב, הדיגיטל והניהול. זו האמת היום יומית במסדרונות משרדי הפרסום. תפקיד האיגוד הוא לייצג את האמת הזאת ולקדם אותה. תפקידנו לחזק את משרדי הפרסום באמצעות קידום הסטנדרטים הקריאייטיבים הגבוהים ביותר, ובתוך כך משיכת הטאלנטים והאנשים המצויינים לתעשייה. תפקידנו לייצג את הענף בפני מפרסמים, לסייע בפתרון בעיות משותפות ולעזור לשפר את הצעת הערך של הפרסומאים למפרסמים. המשימה היא כאמור לא פשוטה וחברי הנהלת האיגוד יזדקקו להירתמות של כל הענף סביב האינטרסים המקצועיים המשותפים וקידומם לטובת תפישת הערך בעיני לקוחותינו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל האיגוד יגאל בר און מסר כי "איגוד חברות הפרסום בחר הנהלה ראויה שהרכבה מבטיח עשי. אני מודה למודי כידון על שתי קדנציות אפקטיביות ופרודוקטיביות ומאחל הצלחה ליו"ר הנכנס, אמיר גיא".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ת״אביבי 21/07/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה, בתור בוגר תואר ראשון בתקשורת וה׳בצפר׳... אין עבודה בתחום זה אמיתי?!
  • 5.
    ת״אביבי 21/07/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה, בתור בוגר תואר ראשון בתקשורת וה׳בצפר׳... אין עבודה בתחום זה אמיתי?!
  • 4.
    פיהוק... (ל"ת)
    בבא חזוק 19/07/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האורקל 19/07/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    פנים יפות שמסתירות את כל מה שרע במקצוע
  • אינטל 19/07/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    הפרצוף של התעשיה כרגע זה אנשים ממורמרים כמוך, אורקל, שחושבים שהם האורקל עד שמגלים את הכישרון הזניח שלהם והם נבעטים החוצה ואז מתחילים ״לפרגן״ לכולם. אני מאחלת לאמיר שיצליח כפי שהצליח באדלר ויביא מזה קצת לענף המדוכדך.
  • 2.
    בהצלחה !!! (ל"ת)
    19/07/2013 07:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרסומאית 18/07/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    אמיר גיא יו״ר ראוי ואני מאמינה שהוא יוביל את הענף לשינוי וייקח אותו לשלב הבא בישראל. אבל למה אין בהנהלה אפילו לא אישה אחת? אין נשים ראויות בתחום? אין נשים מבריקות בתחום? למה?
  • 19/07/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    אף אשה לא הגישה מועמדות לכן אף אשה לא נבחרה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.