הסרטונים ששווים מיליוני צפיות: "הרבה לקוחות לא מבינים את ההשפעה של זה"
כשגנגם סטייל עשה היסטוריה כקליפ הנצפה ביותר ביוטיוב ב-2012 ובכלל, הצליחה הפרודיה הישראלית שלו גמבה סטייל לרשום כמעט 30 מיליון צפיות והפכה לסרטון הנצפה ביותר אי-פעם בישראל.
מאחורי הסרטון עומדת חברת
1. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
היו לי שניים משמעותיים: הראשון הוא האקזיט על מקושרים לאתר וואלה לפי שווי של 14 מליון שקל. זה היה רגע מרגש עבורי לחתום על עסקה כזו בגיל כל כך צעיר, ובעיקר כי השקענו 40 אלף שקל בתחילת הדרך, מה שהפך את זה לממש מיוחד. ההישג השני הוא בכך שיצרנו את 'הגמבה סטייל' בשרוטונים, סרטון שהפך להיות הנצפה בישראל עם יותר מ-30 מליון צפיות בפחות משנה.
"הגרסה" הישראלית, עם 30 מיליון צפיות
הגרסה המקורית, עם 1.6 מיליארד צפיות
2. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
השקעה בתחום המסעדנות. אין ספק שמדובר בתחום מסוכן למדי, אבל לומדים מטעויות בעסקים, וטוב שחוויתי גם את זה.
3. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הייתי מדריך בקייטנה.
4. אם לא היית עוסק במדיה חברתית, בטוח היית:
נדל"ן זה תחום שמאוד מעניין אותי כבר מספר שנים ואני מאמין שאכנס לתחום בעתיד.
5. מי פתח לך דלת?
האמת היא שמעט מאד. התקדמתי למרות לא מעט ספקנות והרבה טריקות דלתות. אבל אחד שאזכור לטובה הוא ערן ארדן, הבעלים והמנכ"ל של grey, משרד אינטראקטיב שגם הדביק לי לימים את השם במה שלי "מקושחר".
6. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר:
להנות כל יום ממה שאני עושה בעסקים שלי.
7. כשהיית קטן מה רצית להיות כשתהיה גדול?
כדורסלן מקצועי ולא עו"ד. עד היום אני משחק כדורסל בהוד השרון. זה נותן לי את הרצון תמיד לנצח.
8. באיזה בית גדלת?
בית חם ואוהב עם בישולים של אימא שעזרו לי להצליח.
9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
סדרת אנימציה לטלוויזיה, ולייצא את 'שרוטונים' לחו"ל, מהלך שכבר התחלנו לפני זמן מה. יש לנו ערוץ ביוטיוב שפתחנו לחו"ל, מחפשים לקוחות לעבוד איתם, רוצים לגדול בכיוון הזה.
10. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
לחנך את השוק ולגרום למנהלי השיווק לצאת למהלכים מבוססי תוכן במדיה החברתית/יוטיובית, במקום לעוד מהלך מסורתי כזה או אחר. 'שרטונים' קיימת 6 שנים ולפני 3 שנים שינינו את המודל וזה היה תהליך של חינוך אנשים להשתמש בתכנים ביוטיוב בצורה שונה. גם היום יש הרבה מאד לקוחות שמהססים, שלא מבינים את האפקטיביות של זה, ואלה לאו דווקא המבוגרים שבהם.
11. איך עושים את זה?
אחד הדברים החשובים זה לייצר מצב שהתובנות השיווקיות והמסרים של הלקוח ידברו בשפה של התוכן. במקרה של 'סטילה' (פארודיה על 'הישרדות', נ.ת) למשל, הבקבוקון מעמיד להדחה את תופעות הלוואי, עקצוץ אדמומיות וכו'. הצופים מאד אינטליגנטים והם מבינים שזה תוכן שיווקי, אבל בגלל זה צריך לשים להם את זה בפרצוף, ולהגיד - יש כאן תוכן שיווקי אבל זה לא יפריע לכם לקבל את התוכן שאתם אוהבים ונהנים ממנו.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
'הישרטות', עם פרסומת "סטילה"
12. זה לא מעצבן את הצופים?
לפרק הזה למשל היו חצי מיליון צפיות, אז זה אומר שלצופים זה לא מפריע. אני אומר ללקוחות שיש לי את ערוץ הטלוויזיה הכי גדול באינטרנט. תחשבי על זה שבטלוויזיה יש 8 דקות של פרסומות באמצע פרק? כאן יש 15 שניות שלא מפריעות לתוכן, והצופה גם משתף את זה. מבחינת המפרסם יש כאן את האפקטיביות הכי גדולה.
13. פרגן למתחרים
יש לא מעט שמצליחים לעשות עבודה יפה במדיה החברתית: נוי אלוש מצליח מכל נאום להוציא להיט, ניר וגלי מייצרים תוכן עם טאצ' ייחודי, וכמובן רועי כפרי וכל חבורתו...
זכו לפרגון. סרטון 'על האש' של ניר וגלי
14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
זה ויראלי.
15. מה הדבר הבא בפרסום במדיה חברתית?
תוכן, תוכן ושוב תוכן. רק ככה אנשים מצליחים לספוג שיווק בצורה אפקטיבית.
- 13.אהרון 03/08/2013 21:39הגב לתגובה זוערוץ יו טיוב שהם פתחו לחול חח
- 12.נראה כבן אדם שחצן.. בעע (ל"ת)מיטל 24/07/2013 00:57הגב לתגובה זו
- 11.עבודה מדהימה (ל"ת)שלומית 26/06/2013 08:43הגב לתגובה זו
- 10.ניר וגלי זה גאונות!!! (ל"ת)דניאלה 25/06/2013 16:52הגב לתגובה זו
- 9.תמשיך להצליח ולהפתיע בחור מוכשר (ל"ת)איתי פז 24/06/2013 10:29הגב לתגובה זו
- 8.חיימוביץ 24/06/2013 08:54הגב לתגובה זוחבר ואלוף..
- 7.בר דויד 23/06/2013 22:29הגב לתגובה זובהצלחה אחינו
- 6.כל הכבוד שחר! עלה והצלח! (ל"ת)דור 23/06/2013 16:58הגב לתגובה זו
- 5.אודי 23/06/2013 14:35הגב לתגובה זוובהצלחה!
- 4.לא מתלהבת מאנשים מתלהבים. אבל שיהיה בהצלחה. (ל"ת)קלרה 23/06/2013 14:33הגב לתגובה זו
- 3.עבודה מעולה (ל"ת)ערן 23/06/2013 14:24הגב לתגובה זו
- 2.הוא בזוגיות עם גבר או אישה? מי יודע??? (ל"ת)מתעניין 23/06/2013 14:13הגב לתגובה זו
- עם אישה יאהבל !!! (ל"ת)איציק 26/06/2013 19:36הגב לתגובה זו
- שמעון 23/06/2013 14:52הגב לתגובה זוכל הכבוד! תותח!
- 1.שירן 23/06/2013 13:26הגב לתגובה זוכל הכבוד לכם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
