לאחר 7 שנים עם JWT: בקבוצת הראל שוקלים לערוך שינויים במערך הפרסום
האם תקציב הפרסום של קבוצת הראל בו נכללים מותגי הראל ביטוח, פנסיה גמל וחסכון ופיננסים בדרך לסיים את דרכו במשרד הפרסום JWT? לאייס נודע כי קבוצת הראל בוחנת, בימים אלו, לערוך שינויים במערך הפרסום ולהיפרד ממשרד הפרסום לאחר 7 שנים של עבודה משותפת.
במידה ואכן תתקבל החלטה על פרידה מ-JWT, עתיד להיות מוצב על המדף אחד מתקציבי הפרסום השמנים שידע לאחרונה שוק הפרסום. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד התקציב של קבוצת הראל על 10 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-16 מיליון שקלים. 2011 הייתה שנת שיא בהראל עם תקציב שעמד על כ-17.8 מיליון דולר, המהווים בפועל כ-28 מיליון שקלים. ב-2010 עמד התקציב על 7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-11 מיליון שקלים.
גורמים בסביבת הראל אומרים שלא לייחוס, כי שיתוף הפעולה עם JWT נתפס כמוצלח בעיני הקבוצה. משרד הפרסום הצליח לבנות את חברת הביטוח כמותג מרכזי בשוק בו הוא פועל, כאשר הקו המרכזי נשען על האמרה "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל". עם זאת נדמה שבחברה הגיעו למסקנה שהעת הגיעה לבחינה מחדש של ההתקשרות ולרענון החשיבה האסטרטגית לאחר 7 שנים יחד. לאורך השנים, במקביל לשותפות לדרך עם JWT, חוזרה חברת הביטוח על ידי משרדי פרסום שונים אך נסיונות אלו מעולם לא הבשילו לכדי מעשה.
על פניו, נראה כי במידה והצדדים ייפרדו תצא קבוצת הראל למכרז על התקציב, אליו יוזמנו המשרדים המובילים בענף, למרות שחלקם מטפלים בתקציבים מתנגשים ויהיו מנועים מלגשת. בקבוצת הראל סירבו להגיב לידיעה.
- 2.עידו 19/06/2013 14:03הגב לתגובה זוכדאי לביטוח הראל ללכת בגישה החדשה שאומרת: די למשרדים הגדולים שעושים עבודה שאבלונית ונותנים שירות בינוני ומטה. הגיע זמן המשרדים הצעירים והקטנים יותר. זה יחבר את המותג לקרקע ויכול לעשות עבודה נהדרת.
- 1.משה התותח - אין עוד מביא סקופים כמוהו בישראל (ל"ת)יונה הנביא 16/06/2013 13:14הגב לתגובה זו