פרסום ראשון

לאחר 7 שנים עם JWT: בקבוצת הראל שוקלים לערוך שינויים במערך הפרסום

בקבוצה טרם התקבלה החלטה סופית בנושא. בימים אלו הנושא נבחן ונמצא על סדר היום. ב-2012 עמד תקציב הפרסום על 10 מיליון דולר במחירי מחירון
משה בנימין | (2)
נושאים בכתבה JWT הראל

האם תקציב הפרסום של קבוצת הראל בו נכללים מותגי הראל ביטוח, פנסיה גמל וחסכון ופיננסים בדרך לסיים את דרכו במשרד הפרסום JWT? לאייס נודע כי קבוצת הראל בוחנת, בימים אלו, לערוך שינויים במערך הפרסום ולהיפרד ממשרד הפרסום לאחר 7 שנים של עבודה משותפת.

במידה ואכן תתקבל החלטה על פרידה מ-JWT, עתיד להיות מוצב על המדף אחד מתקציבי הפרסום השמנים שידע לאחרונה שוק הפרסום. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד התקציב של קבוצת הראל על 10 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-16 מיליון שקלים. 2011 הייתה שנת שיא בהראל עם תקציב שעמד על כ-17.8 מיליון דולר, המהווים בפועל כ-28 מיליון שקלים. ב-2010 עמד התקציב על 7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-11 מיליון שקלים.

גורמים בסביבת הראל אומרים שלא לייחוס, כי שיתוף הפעולה עם JWT נתפס כמוצלח בעיני הקבוצה. משרד הפרסום הצליח לבנות את חברת הביטוח כמותג מרכזי בשוק בו הוא פועל, כאשר הקו המרכזי נשען על האמרה "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל". עם זאת נדמה שבחברה הגיעו למסקנה שהעת הגיעה לבחינה מחדש של ההתקשרות ולרענון החשיבה האסטרטגית לאחר 7 שנים יחד. לאורך השנים, במקביל לשותפות לדרך עם JWT, חוזרה חברת הביטוח על ידי משרדי פרסום שונים אך נסיונות אלו מעולם לא הבשילו לכדי מעשה.

על פניו, נראה כי במידה והצדדים ייפרדו תצא קבוצת הראל למכרז על התקציב, אליו יוזמנו המשרדים המובילים בענף, למרות שחלקם מטפלים בתקציבים מתנגשים ויהיו מנועים מלגשת.

בקבוצת הראל סירבו להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עידו 19/06/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
    כדאי לביטוח הראל ללכת בגישה החדשה שאומרת: די למשרדים הגדולים שעושים עבודה שאבלונית ונותנים שירות בינוני ומטה. הגיע זמן המשרדים הצעירים והקטנים יותר. זה יחבר את המותג לקרקע ויכול לעשות עבודה נהדרת.
  • 1.
    משה התותח - אין עוד מביא סקופים כמוהו בישראל (ל"ת)
    יונה הנביא 16/06/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.