TOP5

מבריק: הטלפון הציבורי בניו-יורק הפך למכונת זמן - ומחזיר מתקשרים ל-1993

כדי לתת לניו-יורקרים טעימה של נוסטלגיה מ-1993 גויסו הטלפונים הציבוריים בדרך מקסימה. עוד במדור: מדובבים סרטים אילמים באמצעות גוגל כרום
משה קרסיק | (1)
מדור ה-TOP5 השבועי של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכים משובחים מסביב לעולם. השבוע במדור: מבחן דרכים סקסי של רנו קליאו, איך פורצים את חומת האדישות כלפי מחלת ניוון שרירים, משדרגים את הדמיון עם LEGO, חוזרים בזמן ל-1993 בניו יורק ומדובבים בקולכם סרטים אילמים עם גוגל כרום. . להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן va va voom - מבחן דרכים שמקבל תפנית סקסית אחרי שגיליתם מה קורה כשלוחצים ברחוב על כפתור "Add Drama" - אתם מוזמנים לגלות מה קורה כשלוחצים ברנו קליאו על כפתור "va va voom" וזו הגרסה לנשים: הזרוע העוצמתית ביותר שהומצאה אי פעם לכאורה זו עוד עצומה לטובת חולים שסובלים מניוון שרירים, הנושא כמובן חשוב, אבל איך מצליחים לפרוץ את חומת האדישות? ילד אשר חולה במחלה, פונה אליך כדי שתוסיף את השם שלך לעצומה. את השם שלך הוא יכתוב בעזרת זרוע ביונית, עם פונט שמבוסס על הכתב יד שלו (מאחר והוא איבד את היכולת לכתוב) לאחר שהשם שלך ייכתב פיזית על הדף של העצומה, הוא יצולם והתמונה תופיע אצלך על הקיר בפייסבוק. העצומה המרשימה עם כל השמות, תישלח לראש ממשלת אוסטרליה כדי שיקצה כספים לטובת מחקר של המחלה.

The Most Powerful Arm Ever Invented from Most Powerful Arm on Vimeo.

רוצים לראות איך עשו את זה?

The Making of The Most Powerful Arm Ever Invented from Most Powerful Arm on Vimeo.

לשדרג את הדמיון פעם, ילדים היו משחקים שעות בקוביות לגו ומדמיינים עולם שלם, כיום בעידן הדיגיטלי הלגו קצת נזנח לטובת המשחקים הדיגיטליים. מה עושים? משדרגים ומתקדמים! תכירו את האפליקציה החדשה של לגו בטכנולוגית Augmented Reality, הילד בונה טירה מלגו מסתכל עליה דרך האפליקציה ועולם שלם של הרפתקאות ומשחק, אבירים ונסיכות נפתח סביב הטירה שלו. רוצה לשחרר את הנסיכה במשחק? אין בעיה, תוסיף גרם מדרגות למגדל הלגו והנסיכה תוכל להימלט :) לחייג לשנת 1993 כדי לחוות איך הייתה ניו יורק בשנת 1993, שנה קריטית בתהליך השינוי שעברה העיר. יצא המוזיאון החדש של ניו יורק בפרויקט של מיוחד, כל טלפון ציבורי במנהטן משחזר חתיכת היסטוריה משנת 1993 שקרתה באזור שלו. כדי לחוות את זה - צריך פשוט לשוטט בעיר ולחייג 1-855-FOR-1993 מכל טלפון ציבורי במנהטן, 5000 טלפונים - 5000 סיפורים שונים! לאתר: לחצו כאן Read My Lips לגוגל כרום יש פונקציה נחמדה שמאפשרת להקריא את מילות החיפוש במקום להקליד אותן. כדי לקדם ולהמחיש את הפונקציה הזו, הם הזמינו את הגולשים ליצור קטעים של סרטים אילמים באמצעות הקול. הגולש בוחר קטע "מדובב אותו" איך שהוא רוצה ובזמן אמת - הקול שלו הופך לכתוביות בתוך העלילה של הסרט וכמובן בסוף הוא מוזמן לשתף את היצירה שלו. הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל בראובני פרידן IPG

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קופקופי 11/04/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    בדיגיטאל באזז.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.