TOP5

מבריק: הטלפון הציבורי בניו-יורק הפך למכונת זמן - ומחזיר מתקשרים ל-1993

כדי לתת לניו-יורקרים טעימה של נוסטלגיה מ-1993 גויסו הטלפונים הציבוריים בדרך מקסימה. עוד במדור: מדובבים סרטים אילמים באמצעות גוגל כרום
משה קרסיק | (1)
מדור ה-TOP5 השבועי של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכים משובחים מסביב לעולם. השבוע במדור: מבחן דרכים סקסי של רנו קליאו, איך פורצים את חומת האדישות כלפי מחלת ניוון שרירים, משדרגים את הדמיון עם LEGO, חוזרים בזמן ל-1993 בניו יורק ומדובבים בקולכם סרטים אילמים עם גוגל כרום. . להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן va va voom - מבחן דרכים שמקבל תפנית סקסית אחרי שגיליתם מה קורה כשלוחצים ברחוב על כפתור "Add Drama" - אתם מוזמנים לגלות מה קורה כשלוחצים ברנו קליאו על כפתור "va va voom" וזו הגרסה לנשים: הזרוע העוצמתית ביותר שהומצאה אי פעם לכאורה זו עוד עצומה לטובת חולים שסובלים מניוון שרירים, הנושא כמובן חשוב, אבל איך מצליחים לפרוץ את חומת האדישות? ילד אשר חולה במחלה, פונה אליך כדי שתוסיף את השם שלך לעצומה. את השם שלך הוא יכתוב בעזרת זרוע ביונית, עם פונט שמבוסס על הכתב יד שלו (מאחר והוא איבד את היכולת לכתוב) לאחר שהשם שלך ייכתב פיזית על הדף של העצומה, הוא יצולם והתמונה תופיע אצלך על הקיר בפייסבוק. העצומה המרשימה עם כל השמות, תישלח לראש ממשלת אוסטרליה כדי שיקצה כספים לטובת מחקר של המחלה.

The Most Powerful Arm Ever Invented from Most Powerful Arm on Vimeo.

רוצים לראות איך עשו את זה?

The Making of The Most Powerful Arm Ever Invented from Most Powerful Arm on Vimeo.

לשדרג את הדמיון פעם, ילדים היו משחקים שעות בקוביות לגו ומדמיינים עולם שלם, כיום בעידן הדיגיטלי הלגו קצת נזנח לטובת המשחקים הדיגיטליים. מה עושים? משדרגים ומתקדמים! תכירו את האפליקציה החדשה של לגו בטכנולוגית Augmented Reality, הילד בונה טירה מלגו מסתכל עליה דרך האפליקציה ועולם שלם של הרפתקאות ומשחק, אבירים ונסיכות נפתח סביב הטירה שלו. רוצה לשחרר את הנסיכה במשחק? אין בעיה, תוסיף גרם מדרגות למגדל הלגו והנסיכה תוכל להימלט :) לחייג לשנת 1993 כדי לחוות איך הייתה ניו יורק בשנת 1993, שנה קריטית בתהליך השינוי שעברה העיר. יצא המוזיאון החדש של ניו יורק בפרויקט של מיוחד, כל טלפון ציבורי במנהטן משחזר חתיכת היסטוריה משנת 1993 שקרתה באזור שלו. כדי לחוות את זה - צריך פשוט לשוטט בעיר ולחייג 1-855-FOR-1993 מכל טלפון ציבורי במנהטן, 5000 טלפונים - 5000 סיפורים שונים! לאתר: לחצו כאן Read My Lips לגוגל כרום יש פונקציה נחמדה שמאפשרת להקריא את מילות החיפוש במקום להקליד אותן. כדי לקדם ולהמחיש את הפונקציה הזו, הם הזמינו את הגולשים ליצור קטעים של סרטים אילמים באמצעות הקול. הגולש בוחר קטע "מדובב אותו" איך שהוא רוצה ובזמן אמת - הקול שלו הופך לכתוביות בתוך העלילה של הסרט וכמובן בסוף הוא מוזמן לשתף את היצירה שלו. הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל בראובני פרידן IPG

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קופקופי 11/04/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    בדיגיטאל באזז.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.