מי עומד מאחורי קמפיין גירוש המסתננים? על השת"פ בין השר החרדי לחבר החילוני
זה כחודשיים ששר הפנים אלי ישי נמצא עמוק בסוגיית המסתננים מדרום סודן ומאריתריאה, ללא קשר לשריפות בהרים ולדוחות מבקר המדינה. בשיחות שקיים אייס עם גורמים בש"ס, עולם הפרסום ועולם היח"צ, עולה כי הקשר של ישי לנושא מסתכם בלא פחות מאשר קמפיין מתוזמן ומתוכנן לפרטי פרטים.
לאייס נודע כבר לאחרונה כי שי בן מאור, לשעבר מנכ"ל רדיו תל אביב, מעורב בהתוויות הקמפיין ובהטמעתו בתקשורת באופן ישיר, וכי הוא ושר הפנים מנווטים את ה"ספינה הסודנית" יחדיו. לכל הדעות, מדובר בעסק מעט תמוה, הרבה בזכות העובדה שזה 6 שנים שבן מאור, חילוני שבעברו הלא-מאוד רחוק שימש כיועץ התקשורת של ציפי לבני, כבר לא עוסק בייעוץ תקשורתי. נוסף על כך, הוא עודנו נחשב מקורב ליו"ר האופוזיציה לשעבר, ולמרות זאת, כך טוענים הגורמים, הקשר עם ישי קיים גם קיים.
גורם בכיר בש"ס, שצוטט השבוע באייס בהקשר
וזה לא מסתיים כאן. גורם נוסף, הפעם מסביבתו של שר הפנים, אומר כי ישי ובן מאור התקרבו מאוד לאחרונה, וכי רק מי שנוכח במפגש בין השניים יכול להיווכח בכבוד שהשר רוחש ליועץ התקשורת לשעבר. "כמעט שלא ראיתי אותו מעורב בענייני אסון הכרמל או בנושאים תקשורתיים אחרים שקשורים ללשכה", הוא מוסיף, "אבל בעניין המסתננים הוא מעורב עד צוואר".
מה שמגביר את המסתורין שאופף ממילא את הסיפור, הוא העובדה שלמעט 2 הגורמים, כל מי שאייס פנה אליו, מאן להגיב ותחת זאת, העדיף להעביר את הכדור הלאה. גם יועץ התקשורת של ישי, אוהד יחזקאל, שנשאל אודות מעורבותו של בן מאור בעניין וטיב קשריו עם השר, סירב להשיב.
פרסומאי חרדי בכיר, מספר על הקמפיין: "אפשר לשים לב שיש פה תהליך הדרגתי של בנייה; מצד אחד, ניתן לראות שמשבוע לשבוע, השר מקצין את האמירות שלו בנושא, אבל מצד שני, הוא נזהר שלא להיתפס כקיצוני והזוי כמו מירי רגב, שאמרה שהמסתננים הם סרטן".
-למה ישי עושה את זה, לדעתך?
"חד משמעית, כטקטיקת בחירות. הוא מזהה את נושא המסתננים כקונצנזוס".
-ומה עוד צפוי בכיוון הזה?
"אני משער ששיא הקמפיין יגיע ערב הבחירות".
מלשכתו של שר הפנים אלי ישי נמסר: "ישנה הערכה הדדית בין השר ישי לבין שי בן מאור. מעבר לכך, כל ספקולציה בעניין הנה על דעתו של הקורא ובאחריותה של הכותבת". שי בן מאור הכחיש את הטענות לגבי קמפיין וסירב להתייחס מעבר לכך. בעניין טיב קשריו עם השר ישי, חזר ואמר בן מאור כי "אין לי כוונה לשתף איש ביחסיי האישיים עם גורמים כאלה ואחרים בעולם הפוליטי והעסקי".
- 9.הרבה יותר מי קרדיט 26/06/2012 12:30הגב לתגובה זומהכתבה עולה שהבן אדם מהנדס כל מילה שכתובה בידיעות וכל אייטם בערוץ 2 בנושא המסתננים..יללאה נו, נותן לו יעוץ תקשורתי
- 8.bruno 26/06/2012 04:14הגב לתגובה זומשהו פה מריח ממש רע בכל הסיפור הזה
- 7.אמיתי 25/06/2012 22:17הגב לתגובה זוותדעו ששי בן מאור מנהל מטעם הבעלים את תחנת רדיו קול ברמה שמנוהלת ע"י ש"ס אז נו מה אתם רוצים?
- 6.תרגיליו השקופים של לסרי (ל"ת)אלי 25/06/2012 22:14הגב לתגובה זו
- 5.מכיר מקרוב 25/06/2012 20:53הגב לתגובה זובן מאור מחזיק בחברה שעובדת עם בעלי עסקים שקשורים גם לנדלן. את התמורה לעזרה לאלי ישי הוא מקבל בועדות התכנון והבניה שכפופות למשרד הפנים
- 4.אני 25/06/2012 19:18הגב לתגובה זוהנושא על סדר היום הציבורי כבר הרבה זמן ולא בחמש הדקות האחרונות שהעסיקו את שי בן מאור.
- 3.עכשיו הכל מובן.. (ל"ת)מי אמר בחירות? 25/06/2012 18:09הגב לתגובה זו
- 2.קמפיין או לא קמפיין אני מחזק את השר ישי! (ל"ת)אמיר 25/06/2012 17:55הגב לתגובה זו
- 1.אפי 25/06/2012 17:44הגב לתגובה זונשאר משהו אותנטי במדינה הזאת?
- ברורעל אור שלא! (ל"ת)כוסית על 25/06/2012 18:34הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.