
BelleMode על 'אפריל': הקמפיין של הרשת - העתקה של הפקת אופנה שלנו
במגזין האופנה BelleMode טוענים כי קמפיין של רשת 'אפריל', זהה מאד להפקת אופנה שהמגזין יצר לפני כחודש, בשיא אירועי 'הדרת נשים'. במגזין לא מתכוונים לפעול משפטית נגד 'אפריל', אבל בהחלט מבקרים את ההחלטה של הרשת לצאת בקמפיין דומה מאד בלי לקבל אישור.
לפני יותר מחודש החליטו במגזין להוציא לפועל הפקת אופנה שהתייחסה לאיסורים השונים על נשים. הדוגמנית הייתה מוקפת בגברים שהתחזו לחרדים, כשהיא לובשת בגדים בעלי מראה צנוע לכאורה. ההפקה זכתה לבאזז ברשת האינטרנט, והעורכת מאיה פולק והצלם ליאור נורדמן אף זכו לפניות לראיונות מגופי תקשורת באירופה וארה"ב.
הפקת האופנה של BelleMode
אתמול (יום ד') עלה קמפיין פרסומי חדש של 'אפריל' באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, ובהובלתה של הדוגמנית אסתי גינזבורג כבר בחמישי שעבר זכה הקמפיין לכתבת קידום במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2, בשל נושאו - הדרת נשים.
הכתבה ב'חדשות 2' על קמפיין 'אפריל'
"כשראינו אותה, היא נראתה לנו קצת מוכרת", אומרים ב-BelleMode, "לדעתנו, הפעם זה לא יד המקרה. הצלם סיפר שלפני כמה שבועות התקשרו לשאול אותו מאיפה הוא השיג את האוטובוס לצילומים. הוא פשוט מסר פרטים ולא שאל יותר מידי. כשראה את הכתבה נפל לו האסימון".
ואכן, בעין בלתי מזוינת אפשר להבחין בדמיון הרב שבין הפקת האופנה לבין הקמפיין הפרסומי. האוטובוס הוא אותו אוטובוס, העמדה של הדוגמנים דומה, ובמרכז - דוגמנית נאה. סוגיית הדרת הנשים, שהובילה את הפקת האופנה, היא זו שמובילה את הקמפיין הפרסומי. עורכת BelleMode, מאיה פולק, מסרה כי "קיבלנו מספר פניות משוק האופנה האם היינו מעורבים בקמפיין של 'אפריל'. הופתענו לגלות ש'אפריל' בחרה לעשות טייק-אוף להפקה של מגזין פברואר של BelleMode. בשונה ממגזינים ואתרי אופנה מובילים בארץ ובעולם שיצרנו איתנו קשר כדי להשתמש בהפקה שלנו, 'אפריל' בחרה לעשות את זה ללא אישורנו. לאחרונה גם קיבלנו פניות מצוותי הפקה שלא הזדהו וביקשו לקבל פרטים על הסט. אין ספק שזה מחמיא, אך היינו מצפים ממשרד הפרסום לקריאייטיב מקורי. למרות שמבחינה משפטית יש קייס לתביעה, אנו בוחרים שלא לנקוט בצעדים ומודים לרשת 'אפריל' ולאסתי גינזבורג שהעלו שוב את השיח החשוב על הדרת נשים לסדר היום התקשורתי. אנו מבטיחים להמשיך להוות השראה לעולם האופנה הישראלי".
ממשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, שהפיק את הקמפיין עבור 'אפריל', נמסר: "תודה למערכת אייס שהביאה לידיעתנו את ההפקה של BelleMode שלא הכרנו קודם. אנו שמחים לגלות שגופים נוספים בחרו לטפל באג'נדה החשובה ומאחלים הצלחה לכולם".
- 13.אביטל 17/04/2012 23:49הגב לתגובה זוהסיסמאות האלו כבר לא עובדות ומה שהולך בתמונות מראה עוד יותר את ההתייחסות מן הצד השני לאישה כאובייקט חסר חשיבות פרט לסקס
- 12.nirit 11/03/2012 10:00הגב לתגובה זונושא חשוב, ורעיון לא רע ( בלי קשר להעתקה ), אם במגזין הלכו על הקונטרסט של דוסים VS דוגמנית, באפריל הותירו משהו קלוש מהרעיון, תוסיפו את הצילום האנמי, המוסיקה הבומבסטית והמיושנת, וקיבלתם פרסומת קלושה. אולי היחסצ בשקל הזה יעשה להם משהו..
- 11.אייל 11/03/2012 07:35הגב לתגובה זותגובה כל כך אופיינית למשרד יהיר ובינוני. מישהו זוכר איך אפריל הגיעו חזרה למשרד הזה בכפיה?
- 10.מי גנב ממי..... 10/03/2012 00:50הגב לתגובה זוהכי פאתט "להתלונן" על גניבת רעיונות אחרי שהם ניסו לרכב על שם של מגזין ידוע והסתבכו בתביעה רצינית. עיתון מאפן שנראה שוק ואף אחד לא סופר אותו בתעשיה
- 9.אחת שיודעת... 09/03/2012 12:52הגב לתגובה זומתאים לאדלר חומסקי להוציא כזאת תשובה מתנשאת, הגועל נפש היהירות והשחצנות שמיחסים אליו את עולם הפרסום הישראלי בא לידיי ביטוי בהתנהלות של אדלר חומסקי. MADMAN מתהפך בקברו
- מה את יודעת? 10/03/2012 07:31הגב לתגובה זו"גועל נפש ויהירות שמיחסים אליו.." ? מיחסים ל.....ולא "מיחסים אליו"... מד-מן לא מתהפך בקברו. מד-מן זה שם של סדרת טלוויזיה. פיקציה. דמיון. דרמה (אגב, עם המון גועל נפש). תודה, החברים באדלר-חומסקי :)
- אחת מהתעשייה 11/03/2012 10:18מה שבולט בתגובות של אנשי בלמוד זה האנאלפבתיות לכל רוחב השדרה.מהקטן ועד הגדול. ככה זה כשמשלמים גרושים לאנשים. חוצמזה, מה כל כך מקורי בסצנות של אישה בתוך אוטובוס אחרי שטחנו את הנושא עד דק? ובאמת נראה למגזין בשקל הזה שחומסקי צריכים את הרעיונות שלו? קצת צניעות...
- 8.שי 09/03/2012 07:41הגב לתגובה זועולם האופנה סובל ממיעוט רעיונות. כשמעתיקים (וזה בסדר) נותנים איזכור . מקוירות קודמת לכל. והפעם הקרדיט שייך לבלמוד תודו.
- 7.מי זה bellmode האלה ? (ל"ת)מד מן 08/03/2012 23:25הגב לתגובה זו
- 6.בלה בלה 08/03/2012 17:57הגב לתגובה זוזה תמונות סטילס של בחורים עלאק דוסים עם בחורה. באדלר זה סרט ואין בו בכלל חרדים. רק את עניין הדרת נשים באוטובוס. שהוא מה לעשות נושא חם. אין קשר בין ההפקות.
- 5.עובד בענף 08/03/2012 16:27הגב לתגובה זושלא לדבר על אמינה... הייתי מצפה ממי שהוביל מסעות בחירות ידע לצאת מזה בספין יותר מושקע ומקורי... אה אבל בעצם הם רק יודעים להעתיק. אולי מישהו יכול לתת להם קופי לתגובה שתוציא אותם מהסיפור הזה...מהמם
- 4.טל 08/03/2012 15:21הגב לתגובה זותמונות יותר דומות בין הפקת האופנה לפרסומת, וחבל שאייס לא שמו אותן בהשוואה
- 3.אדלר שמדלר 08/03/2012 14:47הגב לתגובה זוככה זה שמעסיקיע קופי מעתיקן ולא בודקים
- דווקא נתנו תגובה לעניין (ל"ת)שלומית 08/03/2012 14:58הגב לתגובה זו
- 2.בושה לאפריל - ככה להעתיק ? (ל"ת)אייל 08/03/2012 14:38הגב לתגובה זו
- 1.פאדיחות 08/03/2012 14:21הגב לתגובה זואדלר צריכים להתבייש
- אביטל 08/03/2012 17:26הגב לתגובה זולא נראה לי שנושא חברתי שנמצא על סדר היום אפשר להעתיק. מה זה, רעיון קריאטיב?