נועם שוורץ אקטיבפנס
צילום: גדי סיארה וחנה לוקס

הסטארט-אפ אקטיבפנס רוכש חברה בריטית בסכום נמוך

אקטיבפנס הוקמה ב-2018 במרה לסייע לאתרי אינטרנט לחסום תכנים פוגעניים (טרור, פדופיליה, פייק ניוז), גייסה ב-2021 סכום של 80 מיליון דולר ומאז הקמתה גייסה 100 מיליון דולר. החברה הנרכשת Rewire, נוסדה רק בשנה שעברה
נתנאל אריאל |

רכישה בסכום נמוך לחברת הסטארט-אפ אקטיבפנס (ActiveFence) הישראלית. החברה החליטה לרכוש חברת סטארט-אפ בריטית בשם 'Rewire' במטרה לסייע לאקטיבפנס במציאת איומים ותוכן זדוני, כדי להגן על אתרי אינטרנט גם מפני פייק ניוז, התעללות בילדים וסחר בבני אדם .

על פי אקטיבפנס, Rewire מפתחת מודלים של בינה מלאכותית "אשר יגבירו את יכולות ניטור המידע והניתוח הטכנולוגיים של אקטיבפנס". מדובר על תכנים כמו התעללות, שיח שטנה, ניצול מיני, תכני התאבדות ופגיעה עצמית. לדברי אקטיבפנס, הטכנולוגיה של Rewire הצליחה לאחרונה לזהות באמצעות שימוש בכמות קטנה של נתונים, פעילויות אנטישמיות בערוצי הטלגרם הגרמניים שדווחו עם זיהויים לרשויות במדינה.

באקטיבפנס אומרים כי "שילוב הבינה המלאכותית של אקטיבפנס והמודלים שפותחו ב-Rewire יחמשו את הלקוחות בכלים משמעותיים במאבק נגד פעילות זדונית ברשת, וכן יאפשרו לאלו נקיטת פעולה נגד סיכונים משמעותיים בזמן אמת.

לדברי אקטיבפנס, בין הלקוחות שלה נמצאות הרשתות החברתיות הגדולות בעולם ופלטפורמות שיתוף התכנים המובילות.

שותף מייסד ומנכ"ל אקטיבפנס, נועם שוורץ אומר על רקע הרכישה: "בינה מלאכותית היא המפתח לחיזוק המאבק שלנו נגד איומים ברשת. שילוב הכוחות עם 'Rewire', יאפשר לנו לייצר פתרונות מדויקים ואמינים יותר ומהווה מקפצה בשימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית להגנה ברשת".

שותף מייסד ומנכ"ל 'Rewire', ברטי וידגן: "משימתנו היא לשנות את האופן שבו פלטפורמות ברשת מנתחות ומתייחסות לתכנים המפורסמים אצלן, וכן לאפשר התנהלות חופשית ובטוחה יותר של משתמשים, ברשת נקייה מאיומים. החיבור לאקטיבפנס יעזור לנו לממש את החזון שלנו ולהגיע ל-3 מיליארד המשתמשים עליהם אקטיבפנס תגן ותשמור, זאת בסיוע של הפתרונות המתקדמים שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".