22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

בנק ישראל מספק סוכריה ענקית לרוכשי דירות ב"מחיר למשתכן", שנוגעת לנקודה הכי כואבת כיום - סכום ההון העצמי

בנק ישראל הולך צעד קדימה ומספק הקלה משמעותית בנטילת המשכנתא לרוכשי הדירות במחיר למשתכן
 |  62
חלום הדירה מתקרב
Share
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל פרסם היום הודעה דרמטית בעניין הקלות רוגלטוריות עבור הזוגות הצעירים שרוכשים דירה בתכנית 'מחיר למשתכן'. לפי ההודעה, גובה המשכנתא לזכאים ייקבע לפי שווי השוק של הדירה ולא לפי מחיר רכישתה בפועל. המשמעות היא שהרוכשים ב'מחיר למשתכן' יצטרכו להביא הרבה פחות הון עצמי לצורך רכישות הדירה.


והנה דוגמה: עד כה על דירה שעולה למשל 1.2 מיליון שקלים ב'מחיר למשתכן' יכלו הזכאים לקבל משכנתא של 900 אלף שקלים (75% מהסכום). כלומר נדרשו להביא הון עצמי לא קטן של 300 אלף שקלים. כעת, לפי ההוראה החדשה של הפיקוח על הבנקים, מחיר הדירה במחיר למשתכן לצורך קבלת משכנתא יקבע לפי מחיר השוק (בהתאם להערכת שמאי). כלומר אם הדירה שווה בפועל 1.4 מיליון שקלים לפי הערכת השמאי, הזכאים יקבלו משכנתא של 1.05 מיליון שקלים (75% מסכום זה), וזה אומר שיצטרכו להביא מהבית הון עצמי של 150 אלף שקלים בלבד. סכום נגיש בהרבה ולמעשה חריג מאוד בנוף הקיים כעת בשוק המשכנתאות. המהלך מאפשר לזוגות רבים שעד כה לא היו מסוגלים להתמודד על רכישת דירות בממחיר למשתכן - להתמודד על הרכישה. 

תנאי אחד קיים בהוראה הנוכחית, והוא שההון העצמי של הרוכשים לא יפחת מ-100 אלף שקלים ושווי הדירה אינו עולה על 1.8 מיליון שקלים. בפועל זה אומר קבלת משכנתא של 87.5% על מחיר הדירה, אבל מבחינת הבנקים אין פה סיכון אמיתי של 90% משכנתא כיוון ששווי הבטוחה של הבנקים משקף מינוף נמוך בהרבה. בתוך כך, בהודעה נכתב כי משרד האוצר יפעל להסרת חסמים הקשורים לדירות אלו ויאפשר לבנקים למכור את הדירות של הזכאים, במידה ואלו לא יעמדו בתשלומי המשכנתא, בשוק החופשי ללא מגבלות נוספות
  
שר האוצר, משה כחלון: "מדובר בבשורה גדולה עבור הזוגות הצעירים שירכשו דירה בתכנית "מחיר למשתכן". ההחלטה תסייע לזוגות צעירים שאין ברשותם את ההון העצמי הנדרש היום, לעשות צעד משמעותי אל עבר חלום הדירה. שר האוצר, משה כחלון ויו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי מבקשים להודות לנגידת בנק ישראל ולמפקחת על הבנקים על המאמץ לסיוע בפתרון משבר הדיור."
 
המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "הפרויקטים של מחיר למשתכן מהווים אבן פינה משמעותית במאמצי הממשלה לסייע לציבור רוכשי הדירות, ולכן ראינו לנכון להתאים את הרגולציה לתוכניות החדשות, באופן שעקבי עם התפיסה של הגבלת הסיכון ללקוחות ולבנקים".ומה לגבי הציבור הרחב? נציין כי היום עלתה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעתה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס בעניין 90% משכנתא (הקטנת ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה). אך ל-Bizportal נודע כי לפי שעה הדיון נדחה בחודשיים כאשר חברי הוועדה החליטו שלא להחליט.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

62 תגובות ב-41 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
41 אסף שגיא 15/02/2016 16:51 מה הרעיון
מחיר למשתכן הינו סוג של פרס למי שאין כסף ןמקבלים פרס נוסף באפשרות לקבל משכנתא גבוהה יותר. ומה עם מאוכזבי מחיר למשתכן שלא הצליחו לזכות בהגרלה ,להם לא מגיע את האפשרות לקבל משכנתא גבוהה יותר מ 75 %.
מיקי 15/02/2016 22:03 צודק מאוד (ל"ת)
40 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 15/02/2016 15:59 חזירות=שנים מונופול המפיה+תקשורת להרצת עם טיפש לתאום!!! (ל"ת)
39 ענבל 15/02/2016 10:34 מה עם מי שבונה בית במחיר כזה?
אם אני בונה בית מאפס, אני גם זכאית לכך? אני גרה בצפון הרחוק, וכאן הדירות לא רלוונטיות, באותו מחיר אני בונה בית.
קבלן 16/02/2016 09:05 לא מגיע לך
כי אין פה הטבה לקבלנים . מבינה ?
38 לצאת להפגנות 15/02/2016 08:38 החלטה טיפשיתבמקום לטפל דחוף בהורדת מחירי הדירות ווהרבה (ל"ת)
37 להוריד מחירי הדירות 15/02/2016 08:28 החלטה מטומטמת וגרועה לעם ישראל נכנעים לאינטרסנטים (ל"ת)
36 שי 15/02/2016 08:02 כך התחיל משבר הסאב פריים בארהב. התוצאות ידועות... (ל"ת)
35 למי שלא שם לב 15/02/2016 04:36 נא להירגע המדינה אישרה איגוח של המשכנתאות
בכל מקרה הציבור יאכל את כל הצינור בלי וזלין. כאן תיהיה מלחמה.
34 מסתכל מלמעלה 14/02/2016 23:10 במדינת חלם, מסובבים את התוף האקדח
לוחצים על ההדק ואז אם לא יצא כדור אומרים שזו לא רולטה רוסית. כשיוצא כדור - אומרים לפעמים זה קורה. השיטה הזאת הולכת לסדר שני דברים - את הבנקים למשכנתאות (פה זה לא אמריקה) הם לוקחים את הדירה מוכרים אותה - לוקחים את כל הכסף ומשאירים את הלקוח מול שאר בעלי החוב - המוציא לפועל, עמלות עו"ד ועוד. במקביל אם יהיו אנשים שיחשבו שהשיטה הזאת עובדת - "כל אחד יכול לקנות דירה", מחירי הדירות יעלו ללא פרופורציה לערך שלהם ... מי שהמציא את ה"סוכריה" הזאת, צריך להזהר, שהוא יום אחד יצתרך לבלוע אותה (רעל בכוונת תחילה). בגדול טימטום - עובדים על האנשים (מעניין כמה החכמים באוצר , חושבים שכולם מטומטמים)...
33 אסי 14/02/2016 22:21 עבודה בעיניים..ממנפים את המשכנתא לציבור התמים!
אין ארוחות חינם! כל שקל שלוקחים צריך להחזיר. פשוט דוחפים עוד הלוואות לציבור המטומטם שמשלם ביוקר ללא פרופורציה לדירה בארץ הקודש
32 איריס 14/02/2016 22:12 ממליצה על מאמר בגוגל: **** זה מי שקובע את גורלך הכלכלי
לחשוב נכון
תוכן ממומן 15/02/2016 04:34 עזבי אותנו באמשלך עם הכוכביות שלך (ל"ת)
יניב 15/02/2016 19:18 חחחחח... (ל"ת)
31 בני 14/02/2016 19:33 אבל השכירויות ירדו משמעותית (ל"ת)
30 טמטום 14/02/2016 19:05 @@תמריץ מטורף לגור בחינם בלי לשלם משכנתא וגם להתעשר! @@
מתחתנים פיקטיבית, אפשר גם בגיל 23 וקונים דירה של 1.3 מיליון במחיר 1 מיליון במסגרת ההוזלה של מחיר למשתכן. לוקחים הלוואה של 100,000 בריבית גבוהה לכל מטרה, שהבנקים אוהבים לתת ומרוויחים המון ממנה. הולכים לבנק אחר ומציגים את הכסף כהון עצמי. לוקחים ממנו 900,000 משכנתא שמבחינת הבנק זה רק 68% מימון. נכנסים לגור בדירה ולא משלמים משכנתא. גרים שנה בחינם עד שעורכי הדין של הבנק זורקים אותכם. מקבלים שחרור מהחובה להחזיק בדירה 5 שנים כי אתם הרי המסכנים שלא עומדים בהחזרים... הבנק כמובן מוכר במחיר שוק ולוקח חזרה 900,000 קרן מקורית, 27,000 ריבית שהצטברה ועוד 40,000 עמלת פיגורים, והוא מבסוט. אתם נשארים עם 333,000 מזומן. מחזירים 110,000 על ההלוואה לכל מטרה כך שהבנק שנתן אותה גם מבסוט. רווח נקי אחרי כל ההפסדים שלכם זה עדיין 223,000 בלי להתאמץ! כסף שהמדינה ויתרה עליו! וגרתם שנה בלי לשלם שכירות!
אוהד 14/02/2016 21:37 בהחלט. יש פה בעיה (ל"ת)
29 פונזי 14/02/2016 18:55 משבר SUBPRIME בהתהוות
כך נהגה ארה"ב לפני משבר הסאבפריים. נתנו משכנתאות לאנשים שלא יכלו להחזיר . ברור שהעסק יקרוס עוד מעט שניכנס למיתון עולמי.זה יגמר רע מאד לכל אלו שיפלו למלכודת הזאת . החובות הם חובות אישים !!!!!!.
28 פונזי 14/02/2016 18:46 משבר SUBPRIME בהתהוות
כך נהגה ארה"ב לפני משבר הסאבפריים. נתנו משכנתאות לאנשים שלא יכלו להחזיר . ברור שהעסק יקרוס עוד מעט שניכנס למיתון עולמי.זה יגמר רע מאד לכל אלו שיפלו למלכודת הזאת . החובות הם חובות אישים !!!!!!.
27 שיקרו לנו!!! 14/02/2016 18:22 מחירי הדירות יעלו בטירוף!!!
אמרתם שתורידו את מחירי הדירות, אז נניח שיהיו כמה אלפי דירות מוזלות, מה עם כל השאר??? אתם בעצם מודים ששוי השוק של הדירות יקר בהרבה ולכן מנציחים את מחירי הדירות הגבוהים, שווי השוק של הדירות יעלה מאוד!! ושוק הדירות רק יזנק. למה אתם עושים את זה???? הבטחתם מחירים של 2007 ולהוריד את כל שוק הדירות כלפי מטה וגם יד שנייה ולא שיהיו כמה אלפים מאושרים שיזכו בהנחה משמעותית בדירה ומה עם רוב הציבור??? ??
26 גד 14/02/2016 17:54 הדירה לא עולה 1.1 מליון,לאחר הרביות היא עולה 2.4 מליון. (ל"ת)
25 Ron 14/02/2016 17:51 מה יקרה כשהרבית תעלה? והיא בטוח תעלה. (ל"ת)
24 קחלון 14/02/2016 17:11 לא ויתר על החלום לשעבד את הצעירים במליון ש"ח
כרגיל מדינת ישראל פוגעת תמיד רק בחלשים. הוא דואג לבנקים שימשיכו לתת משכנתא. רק הוא לא מספר להם על הסיכוי שאם אחד יפוטר הם ימצאו עצמם ברחוב. ועל הזקנה והעלאת גיל הפרישה ל 70 הוא גם לא מצייץ. ועל הפרשות המעסיק לפנסיה והמס שהוא העלה והקטנת הנטו לצעירים גם הוא לא מספר. על זה שהוא עושק את המסכנים ובמיוחד הנשים ומונע מהם לקבל בטוח לאומי גם את זה הנוכל לא מספר. קחלון משקר בלי להניד עפעף מוכר לצבור אשליות ומספר שהוא בא לטובת העם מי שנופל בפח של פחלון מגיע לו.
23 איציק 14/02/2016 17:02 עוד דרך לשקר קומבינות
לא מבין למה צריך למצוא דרכים כדי להקל על זוגות הצעירים בשקרים ובקונבינות. למה לא בדרך הישר תביאו 15% מההון העצמי עד לגובה של דירה בסך כולל של 1.5 מ'שח והיתר תקבלו משכנתא. אז גם זוגות הצעירים בפירפריה ירוחם דימונה קרית שמונה יהנו מאותה טבלה שזוג צעיר במרכז יהנה . אבל למדינה קשה בלי קומבינות . די עם השיטות המטומטמות ולא הישרות .
22 קחלון 14/02/2016 16:55 לא ויתר על החלום לשעבד את הצעירים במליון ש"ח
כרגיל מדינת ישראל פוגעת תמיד רק בחלשים. הוא דואג לבנקים שימשיכו לתת משכנתא. רק הוא לא מספר להם על הסיכוי שאם אחד יפוטר הם ימצאו עצמם ברחוב. ועל הזקנה והעלאת גיל הפרישה ל 70 הוא גם לא מצייץ. ועל הפרשות המעסיק לפנסיה והמס שהוא העלה והקטנת הנטו לצעירים גם הוא לא מספר. על זה שהוא עושק את המסכנים ובמיוחד הנשים ומונע מהם לקבל בטוח לאומי גם את זה הנוכל לא מספר. קחלון משקר בלי להניד עפעף מוכר לצבור אשליות ומספר שהוא בא לטובת העם מי שנופל בפח של פחלון מגיע לו.
21 יוסי 14/02/2016 15:54 מה יקרה אם השוק ייפול (ל"ת)
20 רבית שלילית איזה כיף 14/02/2016 15:50 בעוד חודש - קנה דירה ב1.8 קבל 100 אלף (ל"ת)
19 לוי 14/02/2016 15:44 הדירות רק יעלו
לציבור שממתין בצד,אז תמשיכו לעמוד בצד זה אופי אין מה לעשות להיות שלילי רק , הדירות רק יעלו כי הכוח אדם יקר החומר יקר הקרקע יקרה ,ועוד פרט אחד קטן שהוא גדול הקניה של הבית זה רק ההתחלה איפה הנקודות חשמל תוספת איפה שינוי ריצוף איפה מיזוג איפה המטבח איפה הרהיטים איפה כלים סניטרים בקיצור הדירות רק יעלו יעלו ויעלו מקסימום ייתקעו המחירים במקרה הגרוע
18 אני 14/02/2016 15:43 כנסו דחוף!!!!!!
מדינה משוגעת. פשוט קוברת את הצעירים. איך זוג צעיר יכול להחזיר משכנתא של 900,000 ש"ח ? 30 שנה הוא יהיה משועבד. כשיגיעו הילדים מה ישלם קודם? טיטולים ומטרנה? גן או מטפלת? צהרון או בית ספר? איפה הכלכלה הארנונה החשמל וכו'? מה אתם חושבים שיתנו יותר משכנתא יהיה יותר קל? צריך להחזיר את המשכנתא . ברגע שהיא תחזור יוציאו אותם מהבית!! זאת מדינה בהפרעה. מי שמחוקק חוק כזה הוא בגדר חסר אחריות.!!!!
אחד 15/02/2016 08:15 אתה צודק אבל אל תשכח שיש הורים לזוגות הצעירים
שיעזרו להם במותם שיורישו להם את הבית שלהם אז אותו זוג צעיר ביום מן הימים יוכל להשכיר את הדירה שנשארה בירושה, או למכור אותה לכסות חלק ממשכנתא.
א 14/02/2016 18:33 900K ל-30 שנה זה לא שיעבוד. להיפך
זה נכון שיהיה עומס תשלומים, אבל תסתכל על חצי הכוס המלאה: לזוג יהיה מקום מגורים משלו, המשכנתא זה כסף זול יחסית, במיוחד במציאות של הריבית הנמוכה. אם הזוג עבוד ויתפרנס, הוא יוכל לחסוך, אולי למחזר משכנתא, אבל לפחות הכסף שלו לא יילך לאוויר הפתוח של שכירות! ההחזר החודשי של 900K ל-30 שנה יהיה כ-3000 ש"ח לחודש (תקנו אותי אם אני טועה). זה אומר, זוג שהכנסתו 12K נטו בחודש יכול "בכיף" (נכון, זה לא כיף) לשלם משכנתא ולהתקיים בכבוד. מקום מגורים שהוא גם רכוש בבעלות הזוג זה לא מעט.
אריק 14/02/2016 19:49 אתה חושב שריבית 0 ישאר במשך 30 שנה? חחחח
זוג שמרויח 12K נטו אחרי ילד אחד או העלאת ריבית (או שניהם מה שיותר סביר) לא יצליחו לעמוד בהחזרים ומה אם חס וחלילה יעשו שני ילדים? כזה גוז אם הוא קונה דירה גם לאחר ההנחה של מחיר למשתכן זה שווה ערך להתאבדות לא רק שיזרקו לרחוב ויפסידו את הדירה, גם את מעט החיסכון שהיה להם הם יאבדו. זאת המציאות וצריך להסתכל למציאות בעיניים - רק הורדת מחירים משמעותית תחזיר את השפיות לאנשים.
דודו 14/02/2016 16:29 מי שאין לו אחריות שלא יקנה!! גם ככה צעירים לא קונים!...
אין הגיון במה שאתה אומר
הצעירים כן קונים 14/02/2016 16:56 לך לאם המושבות שם כמעט כל מי שקנה ב שנים האחרונות
ממושכן עד מוות
17 אלי 14/02/2016 15:26 הסוכריה הזו מרה, מחירי הדיור מיד יתאימו את עצמם ויעלו (ל"ת)
16 עודד 14/02/2016 15:23 זריית חול בעיניים
הבעיה היא יוקר הדיור עצמו. מאיפה זוג צעיר יוכל להחזיר משכנתא של 900 אלף או של מיליון. אלפי משפחות שיתפתו לזה ימצאו עצמן מהר מאד מחוץ לדירותיהם בגין אי עמידה בתשלומים. גם יפסידו כסף וגם יפסידו את דירתם וישארו ללא כלום. 90%משכנתא זה רעיון אולי לפתור את בעית ההון העצמי אך לא פותר את הדבר הגדול והמעיק באמת וזה גובה החזרי המשכנתא. תוזילו את מחירי הקרקעות בצורה דרסטית ואז ניתן יהיה לקנות דירה במחיר סביר ובמשכנתא נורמלית. כרגע זה נשמע הימור על גב זוגות הצעירים
15 ss 14/02/2016 15:18 צריך לשמור הרבה מזומן בצד
שתבוא הנפילה תהיה שואה ואז הזמן לקנות כמה שיותר נדלן
14 אריק 14/02/2016 15:18 ומה עם מעמד הבניים?
מחיר למשתכן זה עזרה למעמד הנמוך כאלה שמרויחים 17000שח ברוטו מה עם כל השאר - מעמד הביניים, אלא שכל העול על כתיפנו!!! אנחנו מרויחים קרוב ל 20000 נטו ואין לנו סיכוי לחלום על דירה מעופשת 4 חדרים!!! מה הפיתרון לעזוב הכל ולהכר לארה"ב???
אהוד 14/02/2016 16:52 17000שס זה מעמד הביניים, המדינה זה עני (ל"ת)
אריק 14/02/2016 19:41 17000 ברוטו זה בין 11000 ל 13000 נטו למשפחה!!!
מחיר למשתכן לא עוזר לאף אחד, גם אחרי ההנחה של מחיר למשתכן לקנות דירה לזכאים זאת התאבדות, אחרי ילד אחד או העלה של הריבית (או שניהם מה שיותר סביר שיקרה) הם כבר לא יצליחו לעמוד בהחזרים ואז הם יזרקו לרחוב ויאבדו לא רק את הבית אלא גם את מעט חיסכון שהיה להם, למעמד הביניים אין פיתרון, ארץ אוכלת יושביה.
13 ן 14/02/2016 15:15 מה זה יעשה למניות הבנקים? מפחיד? (ל"ת)
12 אזרח מודאג מאוד 14/02/2016 14:56 נפלתם על הראש לגמרי...
איך זוג צעיר שלא מסוגל לגייס הון של 300 אש"ח יחזיר משכנתה של מיליון? בכוח מנסים לשעבד את העם. למה כל אחד חייב בית משלו?
djuyh 14/02/2016 23:51 צריך בית ... אבל לא עם חרסינה ספרדית וקרמיקה בלגית
אפשר להתחיל גם עם קירות גבס, וריצפת לינולאום ומטבח בסיגנון איקיאה, ומאוורר תקרה ... כמו בחו"ל. יתבססו - ישפרו. דירה שכורה זה עונש לא רק הכסף גם אינך יודע לאן תגיע בעוד חצי שנה. - בעל נסיון.
אייל 14/02/2016 15:38 מר מודאג מאד
סביר הניח שאותו זוג גר בשכירות ומשלום בערך 4,000 ש"ח שכירות.מה רע אם יחזיר את הסכום הזה כמשכנתא ולא יזרוק את הכסף לפח.בסוף חיי המשכנתא(20-25 שנים) יש לזוג דירה משלהם.
לימבו 14/02/2016 23:57 עדיפה דירה קטנה בפריפריה - שלך מאשר שכירות במחיר מציאה.
או השתעבדות. שכירות זה עונש לזוגות צעירים. כל כמה שנים לנחות במקום אחר. קורעים ילדים מהסביבה שלהם, נהרס החופש השנתי כי צריך לעבור דירה ואז מתחיל פרויקט הדיבלים... ממש דרעק. שנדבק לכל החיים.
למה לך יש 14/02/2016 15:23 רווק
למה לך יש
11 מישה 14/02/2016 14:50 מה עם מחיר מטרה? (ל"ת)
10 Z 14/02/2016 14:49 בזכות בנק ישראל
הרבה זוגות צעירים יצליחו סוף סוף לפשוט רגל....
9 אומללים רבים..... 14/02/2016 14:47 כשתתפוצץ בועת הנדל'ן בקרוב,יהיו צעירים (ל"ת)
א 14/02/2016 19:29 למטומטמים שיקנו מגיע שיפשטו רגל ויזרקו לרחוב
ואז המחירים ירדו ויהיה אפשר לקנות
8 בני 14/02/2016 14:45 כל חכמי הדור באוצר ובנק ישראל
מודים שלמהלך מחיר למשתכן לא תהיה השפעה על מחירי השוק.כמה דירות יהיו במחיר למשתכן ומתי יהיו בשוק? למישהו יש תשובה?
7 יוסי 14/02/2016 14:43 להרחיק את המשקיעים מהדירות
מס חודשי על דירה שניה שלישית ואילך ירחיק את המשקיעים ויציף את שוק הדיור ולהוזלתן ב40% המשקיעים לא נותנים לדירות לרדת ובנק ישראל מגדיל ונותן הלוואות גדולות בכדי שמחירי הדיור לא יוזלו ...כחלון לא תיהיה הוזלה בדירות שתבין אתה לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות אל תתן לבנק ישראל +נתניהו להכשיל אותך...
6 ם 14/02/2016 14:41 יפה, זה ילחץ גם את מחירי השכירות מטה.
זה חייב להיות אך ורק עבור מחיר למשתכן כך שלמעשה התוכנית עצמה לוחצת את מחירי הדירות מטה ועכשיו הזכאות למימון בתוכנית תלחץ גם את השכירות מטה...תנועת מלחציים.
5 ען 14/02/2016 14:41 איך ומאיפה יחיה אם יקח מליון משכנתה החזר של 5 לעשרים שנ (ל"ת)
4 בנק ישראל קרן גידור 14/02/2016 14:39 יפיל מדינה בריבית 0
והלוואןת מטורפות
3 שליו חורב 14/02/2016 14:39 ומה עם השאר..
ומה עם מי שלא קונה במחיר למשתכןjQuery203045242745638825_1455453437372 הם ימשיכו לקרוע את עצמם בכדי להגיע להון עצמי שיספק את הבנקים?הייתי שמח לקנות במחיר למשתכן.. אבל אין דירות באיזור המגורים שאני רוצה לחיות בו.. מה אני צריך לעשות? לחכות שיהיה מחיר למשתכן? עוד פעם לשבת על הגדר ולחכות? לראות את המחירים נוסקים...? שוב.....
אריק 14/02/2016 19:37 אולי לא שמת לב אבל מחיר למשתכן זה לא למעמד הביניים
זה לעניים שמרויחים פחותמ 17000 שח ברוטו בחודש - זה בערך 11000 עד 13000 שח נטו למשפחה!!! כאלה שגם אחרי ההנחה של מחיר למשתכן לקנות דירה זאת התאבדות, אחרי ילד אחד הם כבר לא יצליחו לעמוד בהחזרים ואז הם יזרקו לרחוב ויאבדו לא רק את הבית אלא גם את מעט חיסכון שהיה להם, למעמד הביניים אין פיתרון, ארץ אוכלת יושביה.
2 שלומי 14/02/2016 14:37 מפגרים - זה ימשיך לנפח את המחירים
ואנשים יקבלו הלוואות יותר גדולות שבחיים לא יחזירו
ם 14/02/2016 14:54 להפך...זה מוגבל רק למחיר משתכן..זה יוריד לחץ
משוק השכירות ולכן גם מהשקעה בדירות...הסייקל נגמר.
1 סוכריה 14/02/2016 14:34 זה לא סוכריה אלא התפוח של שלגיה
המטרה היא להמשיך ולתת משכנתאות ושהבנקים יתעשרו עוד ועוד. זה גם יגרום לעליית מחיר ולא להורדה. כחלון שואל אם ראינו תרנגולת רצה לשוחט. האמת, לא ראיתי.. אבל גם לא ראינו שוחט הורג תרנגולת שמטילה ביצי זהב.
דניאל 14/02/2016 14:44 עננק
תגובה מעלפת
רמייי 14/02/2016 18:31 פלוג תגבילי פריסת המשכנתא ל 15 שנה, לסתור השפעת הריבית (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש