נתון הצמיחה דחף את הבורסה: המעו"ף עלה ב-0.9%, פועלים זינקה 3.3%

התמ"ג ברבעון הרביעי זינק ב-7.2% ותדלק את השוק. רציו זינקה ב-7.1% וישראמקו ב-5.1%
עליות, צילום: Getty images Israel
נעילה חיובית בבורסה על רקע נתון התמ"ג החזק שהצביע על התאוששות המשק ברבעון הרביעי עם התרחבות בקצב שנתי של 7.2% - הנתון החזק ביותר מאז שנת 2007. היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל "יום הנשיאים", וזו הסיבה למחזור הדליל (מהרגיל) בבורסה בת"א. באירופה - הדאקס יורד ב-0.2%. הבורסה נפתחה בדשדוש ומדד המעו"ף ירד ב-0.1% עד שבשעה 13:20 פרסמה הלמ"ס את הנתון החזק של הצמיחה במשק והבורסה ומדד המעו"ף זינק.
מדד ת"א 35 +0.32% מדד ת"א 35 1,465.99 +0.32% מדד ת"א 35 בסיס:1,461.34 פתיחה:1,466.93 גבוה:1,468.55 נמוך:1,463.41 תמורה:169,158,219 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  עלה ב-0.9% לרמה של 1,472.98 נק', מדד ת"א 90 +0.06% מדד ת"א 90 1,066.17 +0.06% מדד ת"א 90 בסיס:1,065.56 פתיחה:1,066.7 גבוה:1,068.33 נמוך:1,066.03 תמורה:58,420,843 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
מדד ת"א בנקים-5 +0.88% מדד ת"א בנק 1,832.66 +0.88% מדד ת"א בנקים-5 בסיס:1,816.69 פתיחה:1,824.93 גבוה:1,837.29 נמוך:1,822.64 תמורה:37,127,548 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: . מחזור המסחר בבורסה מסתכם ב-937 מיליון שקל בלבד.
בשוק המניות, מניית {פועלים} רכזה מחזור ענק של מיליון שקל - המחזור הגבוה בשוק ועלתה 3.3%. סקטור הנפט-גז בלט אף הוא בזינוק של 4.4% כאשר רציו יהש -0.75% רציו יהש 224.9 -0.75% רציו יהש בסיס:226.6 פתיחה:225.1 גבוה:228 נמוך:224.4 תמורה:1,113,691 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה ב-7.1% ו ישראמקו יהש +0.66% ישראמקו יהש 45.9 +0.66% ישראמקו יהש בסיס:45.6 פתיחה:45.9 גבוה:46 נמוך:45.7 תמורה:2,628,290 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: 5.1%.
המשקיעים הגיבו גם למדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שפורסם אתמול בערב והיה נמוך מהצפי - ירידה של 0.9% ברמת המחירים בחודש שחלף. התגובה הברורה למדד היא בעיקר בשוק האג"ח - לכתבה המלאה
בגזרה העולמית, פוקוס המשקיעים ממשיך להיות מכוון כלפי יוון. היום יתקיים סבב שיחות נוסף בין הממשלה היוונית החדשה לבין האיחוד האירופי. הממשלה היוונית החדשה שהוקמה דורשת רפורמה בקיצוצים שפוגעים באזרחי המדינה. להשלכות המגעים בין ממשלת יוון לאיחוד האירופי עשויה להיות השפעה על השווקים ככל שיושג הסכם. 
מדד המעו"ף פתח את המסחר כשהוא ניצב ברמה של 1,460 נקודות, זאת לאחר שאתמול התחזק ב-0.52%. מדד ת"א 75 זינק אתמול ב-1.33% ומדד הבנקים הוסיף 0.75% לערכו. מחזור המסחר בבורסה היה נמוך והסתכם ב-527 מיליון שקל בלבד. 
מדד המחירים לצרכן
מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ירד ב-0.9% - נמוך מאשר צפי הכלכלים שחזו ירידה של 0.7% בלבד. מצד אחד, המדד השלילי החריף מצביע על כך שהמשק נמצא בדיפלציה שבה המחירים רק יורדים. מצד שני, המדד השלילי מעלה את הסבירות כי בנק ישראל ינקוט בצעדים להאצת הצמיחה שיכולים לכלול או הפחתת ריבית נוספת או תוכנית הקלה כמותית. ייתכן ובנק ישראל יימהר להגיב בימים הקרובים - אך ייתכן כי ימתין ליום שני הבא (23 בפברואר) להכרת הריבית.
המסחר בעולם
בבורסות אסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות שערים מתונות. מדד הניקיי ביפן עלה ב-0.5% לאחר נתוני צמיחה שהצביעו על כך שהכלכלה צמחה ב-2.2% ברבעון הרביעי ויצאה מהמיתון. עם זאת, מדובר בנתון שהיה חלש מתחזיות האנליסטים שצפו צמיחה של 3.7% ברבעון הרביעי.
ביתר השווקים במזרח הרחוק עליות גם כן. בורסת שנחאי הוסיפה 0.6% לערכה. מדד ההאנג סנג התחזק ב-0.2% ובדרום קוריאה מדד הקוספי ננעל ביציבות.
מניות במרכז
עדכון המדדים - נכון להיום מדד המעו"ף מונה 27 חברות. אתמול, ניתח Bizportal את הסיטואציה ושרטט את תמונת המצב הנוכחית לגבי מדד המעו"ף במסגרת עדכון המדדים הקרוב שייערך בחודש יוני. לכתבה המלאה - לחצו כאן
איגרות החוב והמניות של אפריקה -3.3% אפריקה 20.5 -3.3% אפריקה בסיס:21.2 פתיחה:22 גבוה:23 נמוך:20.1 תמורה:376,554 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ושל כלכלית ירושלים -0.3% כלכלית ירוש 965.1 -0.3% כלכלית ירושלים בסיס:968 פתיחה:968 גבוה:968 נמוך:958.3 תמורה:1,105,564 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רכזו עניין על רקע המשך התבהרות המצב באוקראינה. הניירות הרלוונטיים צפויים לרכז עניין רב גם היום.
חברת פרוטרום -0.59% פרוטרום 30,460 -0.59% פרוטרום בסיס:30,640 פתיחה:30,500 גבוה:30,900 נמוך:30,460 תמורה:3,583,267 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  דיווחה על משא ומתן לרכישת 50% מחברת גן שמואל -0.63% גן שמואל 3,471 -0.63% גן שמואל בסיס:3,493 פתיחה:3,493 גבוה:3,476 נמוך:3,460 תמורה:9,823 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  לפי שווי של 500 מיליון שקל.
חברת בריינסוויי +1.92% בריינסוויי 1,702 +1.92% בריינסוויי בסיס:1,670 פתיחה:1,668 גבוה:1,723 נמוך:1,668 תמורה:187,124 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דווחה הבוקר על תוצאות ביניים שהתקבלו בניסוי שנערך במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון, אשר מטרתו לבחון את יעילות מכשיר ה-Deep TMS של החברה לטיפול בהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) במבוגרים.
למרות שהוט מובייל השיקה היום מבצע חדש למגזר העסקי, מניות הסלולר זינקו בשיעור חד: {סלקום}ו-{פרטנר}.
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    היום כמו תמיד לא קיבלתם מלא על מעוף פי 3-רק 1.5-ולא 1.8 (ל"ת)
    צחי 18/02/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    איפה הסוחר החתיך.... (ל"ת)
    ישראלי 16/02/2015 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    אז איפה הויסות...???
    אורי 16/02/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתי שצריך לעלות עולים ולהיפך......
    סגור
  • טעות בידך, יש ויסות הרמטי דרך תעודות הסל
    אורן 16/02/2015 19:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני הייתי מול המסחר בפעם האחרונה שהשוק הפגין הפתעה כזאת (אז המשק צמח ב6.3% אם אינני טועה כאשר צפו 4%) אז המעוף זינק ב3.5 אחוז במחזור מסחר יומי גבוה מ2 מליארד במניות. והיום? צפו בכלל מיתון לא???? אז למה השוק לא קפץ 2-3 במינימום? למה לא עלה 5%? בגלל האופ' המזדרגגות האלה! הם מתעללים בכספי הפנסיה שלנו כדי לגרוף לעצמם בנוסטרו!
    סגור
  • 27.
    שימו לב מה קורה לדולר וליורו
    שלמה 16/02/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדולר שבמהלך היום היה כמעט 3.92 עומד עכשיו על 3.85. היורו באופן דומה גם צנח מעלייה של חצי אחוז לירידה של אחוז. משהו מטורף קורה עם המט"ח. הפוך להגיון כי אם יש צפי לירידת ריבית או אפילו הרחבה כמותית השקל אמור להחלש וכרגע נראה שהוא מתחזק.
    סגור
  • 26.
    עומדת להרעיד אמות הסיפין
    משטרת המחשבות 16/02/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
    49 0
    ולהביא סדר עולמי חדש. אם אין ביצולוג(בעל ביצים של שור)אזי..ילדי כל העולם הזכים והטהורים בדרך להשבית את השמחה..וזאת בדרכם שלהם..ואם ובלי קשר..אמר ההוא..נקמת ילד קטן לא ברא השטן..אוי..גם השטן מרוב פחד מהילדים הזכים..עומד לעבור לצידם אך ורק לצורך משימה זאת.. גו'רג' אורוול (שהוא ארתור אריק בלייר) מתהפך בקיברו..בידעו מעולמו שם במרחקים האיינסופיים את האמור להתרחש..וכל זה בשליחות הזעטוטים הזכים והטהורים הבאים להטיל את האיוולת והרוע למצולות האין סוף.
    סגור
  • מה הכוונה?
    דני 16/02/2015 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה מתכוון הרבי???
    סגור
  • מתכוון רק
    הרבי 16/02/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להפחיד אותך כי הוא בשורט
    סגור
  • 25.
    איפה התאוריה של זקן חכם מאוד? חחחחח (ל"ת)
    ירון החתול 16/02/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • מרחמו דחלנוביץ'
    לירון 16/02/2015 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגד נא לי אתה יותר מטומטם או יותר אידיוט? מוכן להזמינך לגלידה על תשובה כנה. דבר נוסף...להיות דביל זה מיטרד או כאב או שזה בא לך בקלות. אנא פנה מחר בבוקר לזקן עם אותה שאלה..בסדר?
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    נעלמו העכברים!רק למעלה ולמעלה כסף על הריצפה.תרימו (ל"ת)
    ירון החתול 16/02/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 23.
    מתעלל בבורסה
    העולם התחתון 16/02/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    35 0
    ובקהל המשקיעים. האם הרשות או הראשות או הרשעות משתפת פעולה או סתם משקשקת מפחד..? התפתחויות סופר מעניינות בקרוב מאד.
    סגור
  • 22.
    מכיל בידי הציבור. וציבור המשקיעים שותק ונותן לכל
    70% 16/02/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפוליטיקאים לעשות סיבוב על חשבון המשקיעים בכיל. אין תקדים לכך שהפוליטיקאים מתערבים בחברה ובשיקוליה הכלכליים אם לפטר עובדים ואם לא. גם ראשי הערים צצים כאילו הם נבחרי הכנסת . שיסדרו למפוטרים עבודה בעיריה אבל הם חכמים רק על חשבון אחרים. מחאת המשקיעים לא נשמעת הטמטום חוגג
    סגור
  • 21.
    הלך על כל העכברים. שוק רק למעלה , משחק הכי קל (ל"ת)
    ירון החתול 16/02/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 20.
    אין כמו פלורה (ל"ת)
    פלוריסיטים 16/02/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 19.
    יום הרציו (ל"ת)
    רציו ל40 16/02/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 18.
    אודיוקודס טיסה נעימה (ל"ת)
    audc 16/02/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    היו פעם בשוק קליברים לנגזרים כולם נעלמו (ל"ת)
    חיים 16/02/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    ירוק כמו עלים בשלכת עדיף לא לכתוב ירוק (ל"ת)
    אבי 16/02/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    הנהלת גבעות ממלאות פיהן מים! עד מתי תימשך ההתעללות
    גם הנהלת הבורסה וגם 16/02/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הנוכחית בכל המחזיקים במניית גבעות עולם????? למה ומדוע אינכם מתקנים במיידי את העוול הרב שנגרם לציבור הרחב בגלל דיווחים לא נכונים שהוצאו לציבור ע״י הנהלת השותפות גבעות עולם ובגלל עצירה באיחור של המסחר בנייר שגרמה להידרדרות שווי הנייר ע״י הנהלת הבורסה! מדוע הנהלת הבורסה שתקה במשך מספר חודשים ולא נקפה אצבע למען המחזיקים במניית גבעות עולם???
    סגור
  • בכיין זינו אותך חזק עם גבעות
    אללוף 16/02/2015 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קח עורך דין יקמצן מאנייק
    סגור
  • הסגנון המגעיל, הבוטה והגס שהבעת פה! בושה וחרפה שפירסמו
    אללוף- חבל מאד על 17/02/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ברבים את תגובתך המגעילה!
    סגור
  • מה אתה יודע
    אלי 16/02/2015 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או סתם עוד בכיין
    סגור
  • 14.
    עלובים שלא מסוגלים להעלות את השוק (ל"ת)
    ניר 16/02/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    קולפלנט מניית היום !!
    שרון מוסקוביץ 16/02/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התשואה בקולפלנט מתחילת השנה לא שווה פירסום הכתבה עליה בעמוד הראשי?
    סגור
  • 12.
    שימו לב היום לקולפנט !!!
    אנונימי 16/02/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ובכלל מתחילת השנה !!!
    סגור
  • 11.
    אני רק משקיעה בקולפלנט!
    ליאת 16/02/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שימו לב בקרוב הזינוק
    סגור
  • 10.
    איך זה לקבל מלוא ירידה בפי שלוש מעוף (ל"ת)
    אמיר 16/02/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    גם החודש יעשו שחקני המעו"ף קופה כשיימחקו כל הקולים (ל"ת)
    דודו 16/02/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    מטעם הנהלת הבורסה על ביטול ההשעיה בגבעות והמשך המסחר
    מתי תצא כבר הודעה 16/02/2015 10:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרגיל בנייר גבעות עולם, תוך תיקון מחיר הנייר בהתאם לשוויו האמיתי?!!! מתי יתוקן כבר העוול הנוכחי שנגרם למחזיקים בנייר? מתי יוחזרו להם הכספים שנלקחו ושהוקפאו שלא כדין??? בנוסף, גם הנהלת השותפות בגבעות חייבת לפצות מיידית את כל המחזיקים במניה לאור הדיווחים המעורפלים והלא נכונים שלהם לאורך זמן!!!!! לא ייתכן להטעות כך את הציבור לאורך זמן ולגרום לגזל כספם והונם האישי!!!!
    סגור
  • 7.
    כלום לא יעזור עד סוף החודש נסתובב סביב 1460 (ל"ת)
    גל 16/02/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    כיל תימכר לפוטאש. (ל"ת)
    רק כיל 16/02/2015 08:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    הצרה של הבורסה הזאת הם המדדים המווסתים. בבורסה
    אחד 16/02/2015 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש 20 מיליון שקל יכולים לווסת אותם הפיתרון היחידי הוא לבטל את אותם!!!! ואז אולי סופסוף נוכל לראות בורסה אמיתית
    סגור
  • 4.
    ניתוח טכני
    אפריקה 16/02/2015 08:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אפריקה פרצה את הקו האופקי בשער 400 היעד הבא שער 500
    סגור
  • 3.
    לא לגעת בפי שלוש לונג -תמיד תקבלו פחות ושירד תרדו יותר (ל"ת)
    שרון 16/02/2015 07:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    לא ניתן לשוק המעוף לעלות, תירשמו היום אדום. (ל"ת)
    מיכה 16/02/2015 07:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    דפקו אתכם שוב בפי שלוש לונג מעוף- זה רגיל ,לא חדש.חחחח (ל"ת)
    צחי 16/02/2015 07:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור