לא יאמן: מדד המחירים לחודש ינואר רשם ירידה של 0.9%, פלוג תצטרך להגיב?

מדובר בירידה החודשית החדה מאז שנת 2006. "הסיכוי להורדת ריבית גדל, ואולי גם להרחבה כמותית"
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש ינואר רשם ירידה דרמטית של 0.9%, הירידה החודשית החדה ביותר מאז 2006. הנפילה הזו החדה היא קודם כל בגלל המפולת בנפט שהביאה את סעיף מחיר הדלקים לירידה חדה של 8.8% ואחרי זה גם בגלל הוזלת מחיר המים (שהייתה צפויה) וגם בגלל הירידה (המפתיעה) בסעיף הדיור).
סעיף הדלקים לבדו תרם ירידה של 0.33% למדד הכללי. אבל כאמור זה לא היה רק הדלקים, מדד מחירי הדיור רשם ירידה של 0.9% (מדד שמודד את שינוי המחירים בחוזי השכירות החדשים). יחד אלה היו 2 הסעיפים המשמעותיים. בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים, האינפלציה היא שלילית בשיעור של 0.5%. נציין כי הוזלת מחירי החשמל (החל מהחודש הבא) צפויה לגרום למדד פברואר להיות שלילי אף הוא.
בתוך סעיף הדיור, נרשמה ירידה חדה במחיר המים והביוד (מינוס 8.9%), וזו הייתה ירידה צפויה. לגבי מחירי הדירות (סעיף שאינו חלק מהמדד), נכתב בהודעת הלמ"ס כי נרשמה עלייה חודשית (נכון לדצמבר) של 0.2%, בהסתכלות שנתית מדובר בעליית מחירים של 4.5% (האטה בקצב עליית המחיר לעומת עלייה של 5.9% חודש קודם).
מורן ליברמן, מנהלת השקעות ניהול תיקים בתמיר פישמן: "מדד המחירים לצרכן בחודש ינואר ירד ב- 0.9% בשל הירידה במחירי המים ,דלק, החשמל וירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה. מעבר לגורמים אלו אנו רואים המשך עלייה בתחרותיות בענפי התקשורת והמזון שיביאו לירידת מחירים עתידית. החודש גם שירותי הדיור בבעלות ירדו ותרמו למדד הנמוך. לאור הנתון שהתפרסם אנו מעריכים כי הסיכוי להורדת הריבית גדל  ואולי גם להרחבה כמותית .

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון: "ניכרת ירידה חדה ברוב סעיפי המדד יש לשים לב גם לכך שמדד המחירים הסיטואי ירד בינואר ב- 3% מה שמשקף צפי להמשך מגמת ירידה במחירים במשך. לאור הנתונים הללו עולה הסבירות להפחתת ריבית כבר בהחלטת הריבית הקרובה".   

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    ימשיכו להשקיע בנדלן
    אברום 17/02/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והדירות יעלו
    סגור
  • 33.
    תפסיקו לכתוב כותרות טיפשיות
    ליאור שגיא 16/02/2015 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כל דפלציה מביעה החלשות בביקושים. זה מביע הבראה של משק ריכוזי קיים. נשמע כאילו הכותרות נכתבות מתוך פוזיציה.
    סגור
  • 32.
    למה אתם אומרים שהיא לא עושה כלום ,הנה הבוקר היא שתתה
    בא 16/02/2015 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כוס קפה במשך שעתיים ,וגם דיפדפה קצת באינטרנט .
    סגור
  • 31.
    בקרוב אצלנו חגיגה במניות ונדלן, הקלת הדפסה כמותיתת (ל"ת)
    ירון החתול 16/02/2015 00:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    האינפלציה צריכ להיות הרבה יותר גבוה- איפה מחירי הדירות? (ל"ת)
    צריך להעלותאת הריבית 15/02/2015 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 29.
    נראה שהריבית תישאר נמוכה עוד הרבה זמן אז הנדל"ן ...
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 15/02/2015 23:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חפשו בגוגל ייעוץ נדל"ן
    סגור
  • 28.
    מה המשמעות של המדד כאשר השקל קרס מול מחיר הדיור?
    גיל 15/02/2015 22:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשדירה בפתח תקווה עולה 2 מליון שקל, את מי מעניין מחיר המלפפונים?
    סגור
  • את אלו שיש להם כבר דירה
    דניאל 16/02/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את אלו שיש להם כבר דירה מעניין מחירי מלפפון
    סגור
  • 27.
    איך יגיב המעוף ?
    אני 15/02/2015 22:04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מישהו יודע ?
    סגור
  • בעליות
    שרון 16/02/2015 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    צופים הורדת ריבית או הרחבה כמותית או שניהם
    סגור
  • טען עוד
  • שרון שרון שרונה
    שירו שיר 16/02/2015 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיר רק לך שייך שרונה..אבנר גדסי. יום טוב.
    סגור
  • 26.
    נתון שבעצם אומר ירידה ביוקר המחיה אבל המגיבים דפוקים (ל"ת)
    יעקב 15/02/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 25.
    אין מה להתרגש
    יוני 15/02/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    1. הנפט משפיע. 2. מדד מחירי הדיור מודד שכירויות ובגלל ששוק הקניה בוער, שוק השכירות מתמתן. הרי יותר זוגות צעירים קונים דירה אז פחות משכירים.
    סגור
  • 24.
    החריבה את המדינה
    שנים של ריבית נמוכה 15/02/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כולם בהלוואות מוגזמות
    סגור
  • 23.
    איזה קיקוש רכישת נכסים הבנקים סוגרים אשראי לעסקים אני כ
    gg 15/02/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר לא יכול לנכות צקים ליותר מחודש וחצי בקושי אפשר לשלם משכורות מעמ ביטוח לאוני ומס הכנסה הכל נדחה כי לא מנכים צקים צובר קנסות פיגורים ומכות שהשטן לט ברא משלטונות המס אז מה הפלא שהמדד יורד יש עוד אלפים כמוני שנאלצים לעצור התרחבות עסקית ומצמצמים בכל והטמבלים האלה מחפשים הרחבה כמותית הם לא מבינים כלום בכלכלה צריך להלאים בחזרה את כל הבנקים זה שקר אחד גדול הבנקים עובדים רק עם הטייקונים !!!!!!!!
    סגור
  • 22.
    מחירי הדירות הגבוהים גמרו לכולם את הכסף (ל"ת)
    גבי 15/02/2015 20:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 21.
    פלוג עדיף לך להתעורר לפני העם יתפוצץ וזה יהיה קטסטרוף
    עילאי 15/02/2015 20:23
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מיידית ריבית 0 הרחבה כמותית מיידית לפני לא יהיה פה מה לאכול נתתנם אשראים לאנשים בלי סוף עכשיו הם לא עומדים בחובות הוצאה לפועל קורס עם כמות התיקים הבנקים חנקו אותנו עם ריביות מטורפות וכעת אין כסף אז נא להתעורר
    סגור
  • טיפש כמוך
    קוקס עם ליפסטיק 16/02/2015 07:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נותן עצות לנגידה. אולי גם אתה וירון תיתנו עצות לרמטכל החדש מהמקום של צבא שלא שעשיתם?
    סגור
  • 20.
    בכל העולם אמצעים אלה לא גורמים לכסף לזלוג למטה
    אני 15/02/2015 19:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בכל העולם, אותן שיטות לא עובדות. הרחבות כמותיות והורדות ריבית ממנות בועות לעשירים, ומעמד הביניים נחנק מחובות הולכים וגדלים. הראייה - אילו היו רוצים לתת כסף, היו מגדילים משכורות, אבל אז אומרים לנו שהייתה נוצרת אינפלציה והשקל היה יורד... רגע רגע! הלא מורידים ריבית כדי שתהייה אינפלציה וכדי שהשקל יירד, הלא כן?
    סגור
  • 19.
    קדימה אגחים ממשלתיים (ל"ת)
    אבו געפר 15/02/2015 19:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 18.
    מדד המחירים בישראל לא אמין
    פומרנץ 15/02/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ניקח למשל את מדד מחירי הדיור שרשם ירידה של 0.9% מדד זה מודד את שינוי המחירים בחוזי השכירות החדשים. ונשאלת השאלה מהיכן משיגים נתון כזה שאמור לשקף את הנעשה בכל הארץ? והתשובה לכך היא שנתון זה הוא מצוץ מהאצבע ואין לו כל סימוכין. טוב יותר אם היו מתייחסים למחירי הדירות לפי הטבלאות של רשות המיסים. ואפשר להצביע על עוד מרכיבים בעייתים בחישוב המדד, אך נסתפק בדוגמא זו להפעם.
    סגור
  • 17.
    אין צורך בהקלה כמותית- זו תהיה טעות טראגית!
    מייק 15/02/2015 19:47
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בניגוד למדינות אחרת שהשיקו הקלה כמותית , המצב בישראל שונה לחלוטין! אין בעיה של אשראי ! הבעיה היא שהאשראי הולך בעיקר לשוק הנדלן על חשבון שאר המשק! הנסיגה המשמעותית באינפלציה החלה עוד בטרם קרסו מחירי הנפט, צריך להבין שמחירי הנדלן הגבוהים הגיעו לרמה בה החלו לגבות קורבנות משאר הסקטורים במשק! הקלה כמותית רק תחמיר את הבעיה ולכן חשוב לחשוב היטב ולהבין איפה הבעיה לפני שמחקים מדינות אחרות שלהן בעיות שונות לגמרי. אין סיבה אחת שמצדיקה הקלה כמותית , יש צורך בניתוב שונה של האשראיח במשק וזאת ניתן לעשות ע"י הפרדת שוק המשכנתאות משאר ההלוואות במשק כך שהנגידה תוכל למעשה לפעול בשתי החזיתות ולהביא לתוצאה הטובה ביותר שהיא עידוד הביקושים במשק על חשבון שוק הנדלן.
    סגור
  • 16.
    המחירים יקרים אנשים פחות קונים והמדד יורד המשכורות
    חיים 15/02/2015 19:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמובן בסוף שנה לא יעלו אז איך אנשים לא גומרים את החודש ?
    סגור
  • 15.
    איפה התפרצות הביקושים המטורפת של דצמבר? רק 0.2% עליה? (ל"ת)
    צעיר שגר בשכירות 15/02/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    רק היום אמר פה קבלן שיש מחסור של 166,000 דירות... חחח (ל"ת)
    שכר דירה צנח 1.2% 15/02/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • המדד מודד שכירות, לא קניה.
    יוני 15/02/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הזוגות הצעירים ירדו מהגדר ויש ירידה רגעית בביקוש לשכירות. מחירי הקניה דווקא עלו.
    סגור
  • 13.
    בנק ישראל חייב לנקוט בתוכנית רכישת נכסים- דירות 4 חדרים
    מנכ"ל חברת בניה 15/02/2015 19:12
    הגב לתגובה זו
    3 10
    דבר זה יעלה את המחירים בישראל בקצב מהיר, יצור אפקט עושר אצל הציבור שיגדיל את הצריכה שלו, ויעלה מאוד את הביקוש לדירות ובכך יעלה את התעסוקה בענף הנדל"ן והבניה.
    סגור
  • זה בדיוק מה שהם עשו ב2008 בדרך עקיפה. (ל"ת)
    יוני 15/02/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    שקרנים
    רמאות 15/02/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שקר
    סגור
  • 11.
    שקר
    שקר 15/02/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    רמאות
    סגור
  • 10.
    זה טוב או לא
    יובל חגג 15/02/2015 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה טוב לנו האזרחים או לא?ו למשקיעים בבורסה למחר זה טוב או לא?תודה
    סגור
  • אתה בבורסה
    ליובל 15/02/2015 21:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואינך מבין את המשמעות של הדברים?
    סגור
  • מעולה למשקיעי הבורסה
    יודע 15/02/2015 20:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כסף ירוץ למניות וכמובן הדפסת כספים כמו באירופה שיצטרף לקניית מניות.....
    סגור
  • 9.
    הלך לדירות
    הכסף של כולם 15/02/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    15 0
    חנוקים
    סגור
  • 8.
    גרוע מהתחזיות?
    גיל כוכב 15/02/2015 18:47
    הגב לתגובה זו
    5 8
    חברה, נדפק לכם השכל? כל היום אתם בוכים שהמחירים בישראל גבוהים, וכאשר הם יורדים אתם שוב בוכים? מה שלא יקרה, אתם תכתבו שזה רע. אין דבר שהוא לא כשר כדי למכור עיתון זבל ולהוריד את נתניהו.
    סגור
  • 7.
    כול מדינה בעולם נלחמת על צמיחה חיובית
    kuzary 15/02/2015 18:45
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק הגאונית מבנק ישראל חסרת אונים המשק נחנק - ועכשיו גם דפלציה - ואחר כך שלב שלישי יבוא מיתון ואבטלה ובנתיים הנגידה חולמת בהקיץ - פשוט אסון טבע למדינת ישראל
    סגור
  • סוף סוף מחירים יורדים וזה נטו לכיס שלנו
    משה ראשל"צ 15/02/2015 22:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה לא ירידת מחירים כתוצאה מחוסר ביקוש זה שיש לנו יותר כסף בכיס זה יגרום להוציא יותר כסף וזה רק לטובה - לשם שינוי זה לטובה בסופו של דבר כי אנחנו לשלמים פחות כסף לדלק שתדלק את דאעש ופחות כסף למים שהתאגידים ירויחו פחות
    סגור
  • 6.
    אין כסף שיעלה לנו את המניות! בקרוב נדפיס לנו ואז יעלה (ל"ת)
    ירון החתול 15/02/2015 18:44
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    איזה מזל יש לנו עם נגידה כזאת מוצלחת
    פלוגי 15/02/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    4 4
    היא ולפיד רק עשו טוב למדינה . בטח היא תוריד את הריבית כהרגלה
    סגור
  • 4.
    השקל יחלש
    דני 15/02/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    12 2
    השקל צפוי השבוע להיחלש והדולר התחזק- 4 שקלים
    סגור
  • אתה בטוח
    לדני 15/02/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שהדולר עיתחזק? לכמה?
    סגור
  • 3.
    בקרוב הכוסית שלנו תתחיל להדפיס.תקנו מניות ונדלן (ל"ת)
    ירון החתול 15/02/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • אתה עלוב נפש וחצוף.
    לירון 15/02/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה שלום הכפתורון שבין רגליך שיכול לשמש רק לפיפי?
    סגור
  • 2.
    תתחילי לזוז את קוברת אותנו חיים
    ארגמן 15/02/2015 18:41
    הגב לתגובה זו
    4 7
    פלוג את פחדנית חסרת מעוף ותושייה .מיידית תורידי ריבית לאפס וצאי בתוכנית הרחבה גדולה ומשמעותית. סל המטבעות בורח לך היורו מתרסק מול השקל .די אין לנו חמצן
    סגור
  • אני משוכנע שלא הבנת דבר כולל את מה שרשמת.
    לארגמן 15/02/2015 20:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היזהר ארגמן.
    סגור
  • תפסיק לחלק עצות אחיתופל. (ל"ת)
    מייק 15/02/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מצוין . בקרוב אצלנו הקלה הדפסה כמותית (ל"ת)
    ירון החתול 15/02/2015 18:39
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • עד היום חשבתי שאתה דביל
    שבע מיקולריסט 15/02/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני נוכח שאתה אידיוט וקשקשן שהבנת מינימום במתרחש לא נמצאת אצלך. אני חוזר על דברים שאתה שופך כאן ומבין הכל: "מבוגר מאד. לא עבד מימיו. כנראה בלי משפחה ובתול אולי גאה.טיפש כמו דיקט(יש לציין שאני חושב שאתה לא מזיק ואולי אפילו טוב לב)הכינוי שהידבקט לעצמך לא מתאים לך. משפחת החתוליים נחשבת חכמה בין החיות ..לצערי אינך כזה ונוטה לתמימות נוראה ואווילות. בקרוב תחטוף מסובבת על הכמה גרושים שאתה מחזיק.
    סגור
  • אתה מדבר כמו שנגמר לך הכסף בירידות (ל"ת)
    ירון החתול 16/02/2015 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • כמעט הכחל הלך.
    נכון אמרת 16/02/2015 07:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נישאר רק 49 מליון שקלים. מה אעשה כפרה עלינו.
    סגור
  • שקר
    דודו 15/02/2015 20:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המדד לא משקף את המציאות
    סגור