מטורף: המשק צמח ברבעון הרביעי בקצב מסחרר של 7.2% - הנה הפרטים

מנתוני הלמ"ס עולה כי אחרי ההאטה במבצע 'צוק איתן' המשק הצליח להתאושש בקצב מהיר
נתונים, צילום: Getty images Israel
המשק המקומי הצליח להתאושש היטב ממבצע 'צוק איתן'. נתוני התמ"ג שפורסמו היום מצביעים על כך שצמיחת המשק ברבעון הרביעי עמדה על 7.2%. עלייה זו באה בהמשך לעלייה של 0.6% ברבעון השלישי של השנה ועלייה של 2% ברבעון השני של השנה.
נתוני התמ"ג מפורסמים על ידי הלמ"ס ומהם עולה כי במחצית השנייה של השנה נרשמה עלייה של 2.6%, זאת לאחר גידול של 2.7% במחצית הראשונה של השנה. במחצית השנייה של השנה נרשם גידול חד בהוצאה לצריכה הציבורית (7.9%) - הוצאות הממשלה ועלייה בצריכה הפרטית בשיעור של 5.4%.
מנתוני הסחר של מדינת ישראל כי ייצוא הסחורות (ללא יהלומים) גדל בשיעור של 0.3% במונחים שנתיים, זאת לעומת זינוק של 8.1% במחצית הראשונה של 2014. בצד הייבוא נרשם גידול של 2.7% במחצית השנייה של השנה כאשר במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 0.3%.
נתוני התמ"ג משקללים בתוכם גם השקעה בנכסים קבועים - השקעה בבתי מגורים ובתחום הבניה במשק. נתונים אלו מראים כי במחצית השנייה של 2014 נרשמה ירידה של 1.9% בהשקעות אלו, זאת בהמשך לירידה של 6.8% במחצית הראשונה של 2014. 
בתגובה לנתוני התמ"ג החזקים - נראה כי בשוק ההון מתחילות שוב לעלות ספקות לגבי השאלה האם בנק ישראל יפעל להפחתת הריבית במשק ביום שני הקרוב. איגרות החוב שנסחרו עד לשעות הצהריים בעליות שערים חדות של עד 0.6% עברו כעת לטרירוריה השלילית. האג"ח לתקופה של 30 שנה עבר לירידות שערים של 0.14% ונסחר בתשואה ברוטו של 2.99%.
צחי ליבוביץ' מנהל השקעות ראשי באימפקט בית השקעות הגיב לנתוני התמ"ג: "נתון הרבעון הרביעי כפי שהתפרסם היום מבטל למעשה את האפקט השלילי של הרבעון השלישי כאשר עסקים נקלעו לקשיים והצריכה הפרטית צנחה. קצב הצמיחה השנתי שהיה חזוי מראש לשנת 2014 נותר בעינו סביב ה 3%. הצמיחה ב- 2015 על פי כל התחזיות אמורה להיות אף היא מעל 3% ביטוי לכך קיבלנו בסוף השבוע האחרון מאשרור דירוג האשראי של מדינת ישראל ע"י חברת דירוג האשראי S&P שאינה צופה פגיעה בצמיחה בישראל".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    נתניהו גאון עולמי
    ריקי 16/02/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תלעגו תצחקו נתון מדהים אין מדינה בעולם עם נתון כזה בכל מדינה אחרת בעולם היו משבחים את ראש הממשלה אבל כאן לא מפרגנים ומפיצים שנאת חינם לא מגיע לאנשים רעים שיש במדינה הזאת אדם כמו נתניהו לכו תבחרו בשלי או בציפי שינהלו את הכלכלה של המדינה הזו ותראו לאן נגיע
    סגור
  • 19.
    סטטיסטיקה של בחירות -בקניונים התנועה דלה וחנויות נסגרות (ל"ת)
    ליצן 16/02/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 18.
    אה אז עכשיו הכל בסדר ...
    צ'וקו 16/02/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אין עניים יותר, מעמד הביניים הפך למעמד עליון יוקר המחיה ירד, מחירי הדירות ירדו והכל דבש. אני לא כלכלן גדול אבל יכול להיות שהעליה בנתוני התמ"ג מושפעת מעליית הדולר ובעצם לא קרה פה כלום ? כי זה קצת לא מסתדר לי עם נתוני המדד מאתמול. בכל מקרה תודה לביבי על הנתונים כי עכשיו אני ממש רגוע ובגלל זה אני הולך עכשיו להזמין כרטיס טיסה לטיול מסביב לעולם כי בטח יש לי יותר כסף בחשבון. מדינה עשירה עם אזרחים עניים...מעניין מי מרוויח מהנתונים האלה כי זה בטח לא האזרחים ...
    סגור
  • 17.
    אה אז עכשיו הכל בסדר ...
    צ'וקו 16/02/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין עניים יותר, מעמד הביניים הפך למעמד עליון יוקר המחיה ירד, מחירי הדירות ירדו והכל דבש. אני לא כלכלן גדול אבל יכול להיות שהעליה בנתוני התמ"ג מושפעת מעליית הדולר ובעצם לא קרה פה כלום ? כי זה קצת לא מסתדר לי עם נתוני המדד מאתמול. בכל מקרה תודה לביבי על הנתונים כי עכשיו אני ממש רגוע ובגלל זה אני הולך עכשיו להזמין כרטיס טיסה לטיול מסביב לעולם כי בטח יש לי יותר כסף בחשבון. מדינה עשירה עם אזרחים עניים...מעניין מי מרוויח מהנתונים האלה כי זה בטח לא האזרחים ...
    סגור
  • 16.
    כבר מזמן התמג הפסיק להיות מדד
    ערן 16/02/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם מישהוא מרגיש שמצבו הישתפר בשנים האחרונות. הנה מאמר למה התמג לא שווה http://www.timescolonist.com/opinion/columnists/trevor-hancock-gdp-is-not-a-useful-measure-of-well-being-1.1744321
    סגור
  • 15.
    ספורי פופו לילדים מפגרים !!! (ל"ת)
    מקווה לטוב 16/02/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 14.
    צמח צמח ואני ועוד חצי מדינה לא גומרים תחודש
    אפרים 16/02/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מחירי המוצרים בחנויות הם פי 5 ממה שהם עולים ליבואן למה? ואנו עבדים לקירות בלוקים לשלושים שנה.
    סגור
  • 13.
    דמגוגיה יומי לפראייר באישור קרטל החזירות למנוע פאניקה!! (ל"ת)
    פרסום בלוף לפראייר!! 16/02/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 12.
    להעלות ריבית מיד. אינפלציה של 3% ב-2015! (ל"ת)
    סטיב 16/02/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    לכל הטמבלים - תמג גבוהה לא אומר שזה טוב
    שלומי 16/02/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    5 2
    תמג רק מצביע על כמות ההוצאות - וכאשר המחירים עולים בכזה קצב - ברור שגם התמג יגדל. הבנתם טמבלים. תמשיכו להצביע ביבי ותקבלו אחלה תמג
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    הכלכלה
    דני 16/02/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אין כמו ביבי . רק איתו הכלכלה והביטחון טובים . השמאל יהרוס את הכלכלה והביטחון . עכשו אתם מבינים למה אנחנו אוהבים את ביבי
    סגור
  • 9.
    בלוף אחד גדול יש מיתון וזו פרסומת לפני הבחירות..המשק בה
    חיים 16/02/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בהאטה..אתמול בתיקשורת הודיעו גם במזון יש האטה והמכירות חלשות..נקודה
    סגור
  • מיתון עלק (ל"ת)
    אוי באמת 16/02/2015 19:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    המחנה (הלא) ציוני
    ובכל זאת 16/02/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ימשיך בתעמולת הכזב הדמגוגית כי כולם רעבים. אין גבול לחוצפה.
    סגור
  • 7.
    תגובה ל1
    אבי 16/02/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 5
    גם עכשיו אתה לא מסוגל לפרגן אם בוזי יהיה ראש ממשלה 100 שנה לא תהיה צמיחה כזו
    סגור
  • 6.
    קולפלנט פורצת מעלה ובגדול !! (ל"ת)
    אנונימי 16/02/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    ביבי
    מיקי 16/02/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 9
    אם ביבי לא יהיה בשלטון אתם תראו צמיחה כזאת רק בחלומות שלכם
    סגור
  • 4.
    יאיר לפיד דאג לזה והבעיות זה ביבי (ל"ת)
    האזרח 16/02/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • יהיר לפיד דאג פפחחחח - אתה דביל כמוהו
    משה ראשל"צ 16/02/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אם אתה חושב כך בלי ביבי - ביי ביי למדינה הצמד ציפצוג בדיחה עלובה
    סגור
  • 3.
    עם נתונים כאלה כל בורסה הוגנת בעולם הייתה טסה לפחות ב3%
    אנליסט עממי 16/02/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אבל אצלנו יש וויסות של המדד ע"י גזלנים גדולים הפוגעים בכלכלת המדינה ומבריחים משקיעים והכל ללא הפרעה. הנהלת הבורסה רואה בבירור את הנעשה ושותקת.
    סגור
  • אני הסביר לך
    משה ראשל"צ 16/02/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    התשקורת יוצרת דה מורליזציה מכל שטות וגורמת למשקיעי חוץ לברוח וגם משקיעים מקומיים משקיעים בחול אז למה אתה מצפה לאחר הבחירות הבורסה תטוס אז כדי להתחיל להכנס
    סגור
  • 2.
    מה עם ועדת החקירה שלי ?????
    אראל מרגלית 16/02/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ליצנים במפלגת האבודה.
    סגור
  • 1.
    לא מאמין לנתון הזה זו פרובוקציה של העריץ ביבי (ל"ת)
    דודו 16/02/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור