רגע לפני ההנפקה: ג'נרל מוטורס עוצרת את הפרסום בפייסבוק כי הוא "אינו אפקטיבי"

לקראת ההנפקה בשישי הקרוב של פייסבוק כבר מתחילים לעלות סימני שאלה לגבי מקור ההכנסה העיקרי שלה, פרסום
שרות Bizportal | (2)

סוכנות רויטרס דיווחה היום (ד') שיצרנית הרכבים הגדולה בעולם ג'נרל מוטורס (סימול: GM) מתכוונת להפסיק לפרסם בפייסבוק. היקף סכום השיווק על פירסומות בפייסבוק של הענקית מדטרויט, מגיע ל-10 מיליון דולר אמרו מקורות בחברה. בהמשך נאמר שתקציב הפרסום לפייסבוק מהווה חלק קטן מסך הפרסום הכולל העומד על 1.8 מיליארד דולר בשטחי המדיה. הרווח הכולל של פייסבוק ממכירות שטחי פרסום באתר עומד על 3.7 מיליארד דולר לשנת 2011.

GM הינה החברה השלישית בגודלה בפרסום בארה"ב לאחר AT&T (סימול:T) ופרוקטר אנד גמבל (סימול:PG). תזמון המהלך מגיע ברגע מאוד קריטי לפייסבוק שאמורה לצאת להנפקה ביום שישי הקרוב לפי שווי של 104 מיליארד דולר. ההחלטה של ג'נרל מוטורס מעלה שאלות לגבי היכולת של פייסבוק לשמור על אותה רווחיות כמו בשנת 2011. בחודש האחרון פייסבוק דיווחה על ירידה של 7.5% בהכנסות של שלושת החודשים האחרונים. פייסבוק הסבירה את הקיטון כ"טרנד עונתי" ולא כמשהו מגמתי. בחברה הסבירו שהקיטון שחל לאחרונה נובע בעיקר מהפרסום מחוץ לארה"ב.

המתחרה העיקרית של GM, פורד (סימול:F) הגיבה לפרסומים האחרונים ואמרה כי אם הפרסום בפייסבוק לא מצליח, זה בגלל שג'נרל מוטורס הינה חברה גרועה. בעמוד הטוויטר שלה נכתב: "זה הכול קשור לביצועים. הפרסומים שלנו בפייסבוק הינם יעילים כי אנחנו משלבים אותם עם תוכן וחדשנות".

עוד נציין שבעקבות ביקושים גדולים לקראת הנפקת פייסבוק בשישי, החברה מתכוונת להגדיל בעוד 85 מיליון את מניותיה בעת ההנפקה. כעת החברה מעריכה שמניות החברה המוצעות למשקיעים יעלו מ-340 מיליון מניות ויעמדו על 420 מיליון מניות. החברה גם העלתה את טווח המחירים ועתה עומד על 34-38 דולר למניה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יפלו בסוף כמו לינקדאין (ל"ת)
    אחד שיודע 16/05/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סתם הנפקה (ל"ת)
    איצקו 16/05/2012 12:22
    הגב לתגובה זו