ססק פברגאס
צילום: טוויטר ארסנל

ססק פברגאס פרש מכדורגל. כמה הרוויח בקריירה?

הקשר ששיחק בברצלונה, צ'לסי וארסנל פרש בקבוצה מהליגה האיטלקית השנייה. מי הקבוצה שרכשה אותו בסכום גבוה יותר?
 
מיכאל וייסרמן | (2)

"הגיע הזמן לתלות את הנעליים", כך כתב ססק פברגאס בהודעת הפרישה שלו מעולם הכדורגל. עוד הוסיף הקשר: "אני אוקיר כל רגע, מהימים הראשונים בברצלונה, בארסנל, בחזרה בבלאוגרנה, צ'לסי, מונאקו ולבסוף קומו. מהמונדיאל, ועד אליפות אירופה, ניצחונות באנגליה, ספרד, זכייה בגביעים אירופיים: זה היה מסע שלא אשכח לעולם. אני רוצה להודות לכל מי שעזר לי, חבריי לקבוצה, המאמנים, המנהלים, הנשיאים, הבעלים, האוהדים והסוכן שלי.  יש לי כל כך הרבה זיכרונות ומצאתי חברים בדרך, זה היה שווה את זה. למדתי גם שלוש שפות וגדלתי והתבגרתי במסעותיי והיו לי חוויות שלא חשבתי שאפילו אתקרב אליהן בעוד מיליון שנה. אבל אני לא עצוב, כי אני עומד להתחיל דרך חדשה: אימון קבוצת הנוער של קומו, מועדון ופרויקט שלא יכולתי שלא להתלהב ממנו. הקבוצה הזו כבשה את ליבי מהדקה הראשונה, נפגשנו ברגע המושלם בקריירה שלי ואתן את כל כולי בהרפתקה החדשה הזו".

אחד הגדולים בהיסטוריה. פברגאס (צילום: טוויטר ארנסל)

פברגאס נחשב לאחד הקשרים האיכותיים שהיו בעולם הכדורגל בתחילת שנות האלפיים. הקשר עבר במספר מועדונים בכירים אליהם נמכר בסכומי עתק. פברגאס, 36, גדל במחלקת הנוער של ארסנל ושיחק במועדון הבוגרים במשך שמונה שנים בהם שותף ב-212 משחקים וכבש 35 שערים.

ב-15 לאוגוסט 2011 נמכר הקשר מארסנל לברצלונה תמורת 34 מיליון ליש"ט. לאחר שלוש שנים נפרד ממועדון הפאר הספרדי ונמכר לצ'לסי תמורת 33 מיליון ליש"ט. לאחר 4 וחצי שנים עבר פברגאס למונקו ונמכר תמורת 10 מיליון ליש"ט.

לאחר שלוש שנים לא פשוטות בצרפת, שרובן היו מלאות פציעות, החליט השחקן לעבור לקבוצה מהליגה האיטלקית השנייה, קומו, בה גם רכש מניות מהמועדון. כעת לאחר פרישתו ישמש הקשר כמאמן קבוצת הנוער של המועדון.

גם שכרו של פברגאס היה גבוה בשיאו כאשר זה קרה בהיותו שחקן כשחקן צ'לסי שם הרוויח כ-11 מיליון פאונד לעונה. שכרו במונקו היה כ-7 מיליון פאונד לעונה ואילו השכר שלו בליגה האיטלקית השנייה 384 אלף פאונד בלבד לעונה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שחקן שקבוצות גדולות רבו עליו, ופתאום באמצע הקריירה שקע (ל"ת)
    מרקוס 04/07/2023 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אליפות העונה עם נבחרת ספרד? (ל"ת)
    גילי 04/07/2023 08:17
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.