מניית 'מישלן', האם ענקית הצמיגים שווה קניה?
חברת מישלן הינה יצרנית הצמיגים השלישית בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק. החברה נוסדה בשנת 1889 בצרפת ועוסקת בייצור צמיגים, כבלי פלדה, מפות ומדריכי תיור. עיקר עיסוקה של החברה הוא ייצור צמיגים לרכבים, משאיות, מטוסים, אופניים ורכבים תעשייתיים. מכירות החברה מתבצעות ברחבי העולם, כאשר 40% מהמכירות מתבצעות באירופה, 36% מהמכירות מתבצעות בצפון אמריקה ו-24% בשאר העולם.
ענף הצמיגים מאופיין במספר מצומצם של יצרניות, כאשר חסמי הכניסה גבוהים ונדרשת השקעה הונית גבוהה וטכנולוגיה מתקדמת. לחברות בענף יש תלות במחירי חומרי הגלם (בעיקר גומי), ומצד שני תלות משמעותית בכלכלה העולמית ובמכירת הרכבים בעולם. החברה מתמחה בצמיגים לרכבים כבדים ומטוסים המצריכים טכנולוגיה מתקדמת וייחודית שאין למרבית החברות בענף. פעילות זו מאופיינת בשיעורי רווחיות גבוהה.
מישלן סיימה את שנת 2012 עם הכנסות בסך 21.47 מיליארד אירו (צמיחה של 3.6% אל מול השנה הקודמת). הצמיחה החלשה נבעה בעיקרה מירידה במכירות כלי הרכב באירופה. הרווח התפעולי עלה לרמה של 11.3% לעומת 9.4% בשנה הקודמת, השיפור ברווחיות נבע ממכירת מוצרים בעלי רווחיות גבוהה יותר. הרווח הנקי הסתכם ב-1.57 מיליארד אירו לעומת 1.46 מיליארד אירו, המהווה 8.67 אירו למניה. תזרים המזומנים הנקי עמד השנה על 1.03 מיליארד אירו לעומת תזרים שלילי של 472 מיליון אירו בשנה הקודמת.
ההשקעות ההוניות עמדו השנה על 1.89 מיליארד אירו לעומת 1.69 מיליארד אירו בשנה הקודמת, הגידול בהשקעות ההוניות נבע מפתיחת קווי יצור נוספים בסין. מינוף החברה נמוך משמעותית ממתחרותיה הגדולות, כאשר יחס החוב להון עומד על 28% לעומת 44.4% ממוצע בענף. צפי החברה לשנת 2013 כי ההכנסות יהיו ברמה דומה להכנסות בשנת 2012 ואילו הרווח הנקי צפוי להישחק לרמה של 8 אירו למניה, השחיקה ברווחיות צפויה עקב עלויות בגין סגירת פעילויות לא רווחיות.
ההשקעה ההונית צפויה לעמוד על 2 מיליארד אירו, כאשר הדגש הוא על ייצור מוצרים חדשים והמשך התרחבות בשווקים המתעוררים. כמו כן החברה צפויה להתמקד השנה בקיצוץ עלויות ושליטה במחיר חומרי הגלם, כחלק מפעילות זו חתמה החברה בחודש החולף על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית גומי מאינדונזיה ובנוסף הודיעה כי תסגור חלק מפעילותה בצרפת ובקולומביה.
לסיכום, מישלן הינה אחת מהחברות המובילות בעולם בתחומה. בעלת יתרון טכנולוגי ורושמת שיעורי רווחיות גבוהים מהממוצע בענף, כמו כן לחברה חוסן פיננסי מרשים. בנוסף החברה צפויה לקצץ בעלויות התפעוליות בשנתיים הקרובות מהלך שעשוי לשפר את הרווחיות בטווח הבינוני. בצד הסיכונים לחברה תלות במחירי חומרי הגלם ובצמיחה הכלכלית, כאשר המיתון באירופה המהווה חלק מהותי מהכנסות החברה צפוי להמשיך להכביד על תוצאותיה הכספיות. החברה נסחרת במכפיל 9 לשנת 2013 שצפויה להיות חלשה מבחינת הרווחיות ותשואת הדיבידנד של המניה עומד על 3.4%.
- 2.חפשו אותה 03/07/2013 19:35הגב לתגובה זולדעת אין לחברה AR בארה"ב, לכן צריך להשיג אותה בצרפת, לא עניין כל כך פשוט בארצנו המנותקת מכל העולם התרבותי.
- 1.יופי של ניתוח בלי חרטות (ל"ת)מישל 03/07/2013 15:45הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.

שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים
במדינה מתוקנת עם בנק מרכזי חזק ואמין, היה נגיד הבנק מתייצב בערב החג למול האומה המקומית ואומר: "שגיתי כשלא הפחתתי את הריבית בהחלטה האחרונה, במיוחד לנוכח מה שקרה השבוע בזירה הגיאופוליטית ועם ההשלכות על שערי החליפין, יש מקום להפחית את הריבית ועל כן החליט הבנק המרכזי להקדים ולהודיע על הפחתה מידית"
דולר שקל רציף 0.2%
אבל אנחנו כבר מזמן לא מדינה מתוקנת וכשסדר העדיפויות הציבורי מעמיד את נושא הריבית רחוק ממרכז ההתעניינות, יכולים בבנק ישראל להמשיך לשבת בחוסר מעש ולא להגיב בטענות שונות ומשונות, במיוחד שחברי ההנהלה מתנהלים כמו עדר מפוחד ומצביעים פעם אחר פעם פה אחד בעד גחמותיו של הנגיד.
גם יתרות המט"ח של מדינת ישראל שברו החודש את שיא כל הזמנים עקב שערוכן (כשהשקל מתחזק היתרות גדלות). זאת הטעות האסטרטגית הכי גדולה של בנק ישראל שלא ניצל הזדמנויות רבות בשנתיים האחרונות, בעיקר במהלך המלחמה, על מנת לדלל את היתרות ולהעניק לעצמו תחמושת למצב בו שוב יתחזק השקל יתר על המידה ועל הדרך לייצר רווח עצום לבנק ישראל שהיה מעביר את מאזנו לראשונה מאז תחילת שנות ה-2000 לרווח שהיה מועבר לקופתה המידלדלת של המדינה.
- מחר בבורסה - ארית, תקציב, אג"ח
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוויכוח על השפעתם של הספקולנטים על מהלך המסחר הוא ויכוח ארוך שנים - איך הם משפיעים, כמה, האם הם יוצרים מגמה או רק מצטרפים אליה. אי אפשר לשכנע את המשוכנעים למרות שמי שמבין קצת במסחר ומסתכל על גרף הפעילות היומי (ובמיוחד הלילי) מבין מיד שמשהו פה עקום מן היסוד ודורש טיפול הרבה יותר אינטנסיבי מצד מי שאמור לדאוג לכך שזה לא יקרה - ניחשתם נכון, בנק ישראל.
