מניית 'מישלן', האם ענקית הצמיגים שווה קניה?
חברת מישלן הינה יצרנית הצמיגים השלישית בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק. החברה נוסדה בשנת 1889 בצרפת ועוסקת בייצור צמיגים, כבלי פלדה, מפות ומדריכי תיור. עיקר עיסוקה של החברה הוא ייצור צמיגים לרכבים, משאיות, מטוסים, אופניים ורכבים תעשייתיים. מכירות החברה מתבצעות ברחבי העולם, כאשר 40% מהמכירות מתבצעות באירופה, 36% מהמכירות מתבצעות בצפון אמריקה ו-24% בשאר העולם.
ענף הצמיגים מאופיין במספר מצומצם של יצרניות, כאשר חסמי הכניסה גבוהים ונדרשת השקעה הונית גבוהה וטכנולוגיה מתקדמת. לחברות בענף יש תלות במחירי חומרי הגלם (בעיקר גומי), ומצד שני תלות משמעותית בכלכלה העולמית ובמכירת הרכבים בעולם. החברה מתמחה בצמיגים לרכבים כבדים ומטוסים המצריכים טכנולוגיה מתקדמת וייחודית שאין למרבית החברות בענף. פעילות זו מאופיינת בשיעורי רווחיות גבוהה.
מישלן סיימה את שנת 2012 עם הכנסות בסך 21.47 מיליארד אירו (צמיחה של 3.6% אל מול השנה הקודמת). הצמיחה החלשה נבעה בעיקרה מירידה במכירות כלי הרכב באירופה. הרווח התפעולי עלה לרמה של 11.3% לעומת 9.4% בשנה הקודמת, השיפור ברווחיות נבע ממכירת מוצרים בעלי רווחיות גבוהה יותר. הרווח הנקי הסתכם ב-1.57 מיליארד אירו לעומת 1.46 מיליארד אירו, המהווה 8.67 אירו למניה. תזרים המזומנים הנקי עמד השנה על 1.03 מיליארד אירו לעומת תזרים שלילי של 472 מיליון אירו בשנה הקודמת.
ההשקעות ההוניות עמדו השנה על 1.89 מיליארד אירו לעומת 1.69 מיליארד אירו בשנה הקודמת, הגידול בהשקעות ההוניות נבע מפתיחת קווי יצור נוספים בסין. מינוף החברה נמוך משמעותית ממתחרותיה הגדולות, כאשר יחס החוב להון עומד על 28% לעומת 44.4% ממוצע בענף. צפי החברה לשנת 2013 כי ההכנסות יהיו ברמה דומה להכנסות בשנת 2012 ואילו הרווח הנקי צפוי להישחק לרמה של 8 אירו למניה, השחיקה ברווחיות צפויה עקב עלויות בגין סגירת פעילויות לא רווחיות.
ההשקעה ההונית צפויה לעמוד על 2 מיליארד אירו, כאשר הדגש הוא על ייצור מוצרים חדשים והמשך התרחבות בשווקים המתעוררים. כמו כן החברה צפויה להתמקד השנה בקיצוץ עלויות ושליטה במחיר חומרי הגלם, כחלק מפעילות זו חתמה החברה בחודש החולף על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית גומי מאינדונזיה ובנוסף הודיעה כי תסגור חלק מפעילותה בצרפת ובקולומביה.
לסיכום, מישלן הינה אחת מהחברות המובילות בעולם בתחומה. בעלת יתרון טכנולוגי ורושמת שיעורי רווחיות גבוהים מהממוצע בענף, כמו כן לחברה חוסן פיננסי מרשים. בנוסף החברה צפויה לקצץ בעלויות התפעוליות בשנתיים הקרובות מהלך שעשוי לשפר את הרווחיות בטווח הבינוני. בצד הסיכונים לחברה תלות במחירי חומרי הגלם ובצמיחה הכלכלית, כאשר המיתון באירופה המהווה חלק מהותי מהכנסות החברה צפוי להמשיך להכביד על תוצאותיה הכספיות. החברה נסחרת במכפיל 9 לשנת 2013 שצפויה להיות חלשה מבחינת הרווחיות ותשואת הדיבידנד של המניה עומד על 3.4%.
- 2.חפשו אותה 03/07/2013 19:35הגב לתגובה זולדעת אין לחברה AR בארה"ב, לכן צריך להשיג אותה בצרפת, לא עניין כל כך פשוט בארצנו המנותקת מכל העולם התרבותי.
- 1.יופי של ניתוח בלי חרטות (ל"ת)מישל 03/07/2013 15:45הגב לתגובה זו

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.