פרסום האינדקטורים החשובים ביותר מתקרב
ביום שלישי הקרוב (ה-13.11.12) צפוי להתפרסם בארה"ב מדד המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר. מדובר באינדיקטור חשוב לצריכה הפרטית (המהווה כ-70%) מהתוצר של ארה"ב. נזכיר כי נתוני התוצר מתפרסמים פעם ברבעון (כחודש לאחר סיומו), כך שלאינדיקטורים השוטפים קיימת חשיבות גבוהה בחיזוי המגמות הכלכליות.
המדד מתבסס על מדגם חנויות המסחר הקמעונאי, ומודד את השינוי שחל בסך ההוצאה הכספית של הצרכנים בחודש הנוכחי לעומת החודש הקודם לו. המדד מנכה את ההשפעות העונתיות על דפוסי הרכישות של הצרכנים הפרטיים, אך עם זאת מושפע משמעותית הן מהרכישות של כלי רכב והן מהמחירים, ובפרט ממחירי הדלק. לכן, קיימים מדדי מכירות קמעונאיות ללא כלי רכב או דלקים.
בחודש ספטמבר עלה המדד ב-1.1%, זה חודש שלישי ברציפות. יתרה מזאת, המדד הפתיע לטובה את החזאים, אשר ציפו לעלייה של 0.8% בלבד, תגובת שוק המניות בוול סטריט הייתה חיובית. הגידול החד ביותר נרשם בהוצאה על מוצרי אלקטרוניקה (שיגעון האייפון 5), כאשר גם ביתר סעיפי ההוצאה נרשמו עליות.
כאמור, מדובר באינדקטור לצמיחת התוצר. ואכן התוצר ברבעון השלישי בארה"ב התרחב ב-2% (מעל התחזיות) בהובלת הגידול בצריכה הפרטית. יש לציין, כי על פי חציון התחזיות במערכת בלומברג, צפוי המדד הקרוב לרדת ב-0.1%. מנגד המדד ללא כלי רכב צפוי לעלות 0.3%. להפתעה כלפי מעלה במדד תהיה השפעה חיובית על השווקים, ולהיפך.
- 1.אנומימי 12/11/2012 12:32הגב לתגובה זואיזו גאווה להיות לקוחות של בנק שאלו היועצים שלהם! כתבה מצויינת וכמובן מעניינת