גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות
עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"
חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.
מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?
"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".
השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?
"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".
האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?
"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?
"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".
איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?
"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".
מה אומר מנכ"ל ננו דיימנשן על הזינוק במניה?
צפו בשידור החי מכנס מועדון המשקיעים של Bizportal. הכנס מתקיים במכללת מגמות, בפתח תקווה בהשתתפות מנכ"ל חברת ננו דיימנשן, עמית דרור ומנכ"ל חברת מדיוי, עמית מנחם. ברקע מניית ננו דיימנשן שטסה ב-140% בוול סטריט בעקבות דיווח כי מכרה מדפסת תלת מימד DragonFly 2020 Pro לחברה אמריקאית שהינה אחת מ-10 חברות הביטחון הגדולות בעולם ועל קבלת אישור ספק מורשה לחברות ממשלתיות ובטחוניות בארה"ב לחברת הבת האמריקאית. ננו דיימנשן הינה חברה טכנולוגית מובילה בתחום ה-Additive Manufacturing לעולם האלקטרוניקה. באמצעות טכנולוגיית הדפסת תלת המימד הייחודיות שפיתחה, ננו דיימנשן מתמקדת בביקוש ההולך וגדל למוצרים אלקטרוניים הדורשים תכונות מתוחכמות יותר וכוללים מעגלים אלקטרוניים מודפסים. הביקוש למעגלים, ובין היתר ל- PCB, שהינם הליבה של כל מכשיר אלקטרוני, רלוונטי למגוון רחב של תעשיות, לרבות מוצרי צריכה אלקטרוניים, מכשירים רפואיים, בטחון, חלל, כלי רכב, IoT וטלקום. תעשיות אלו יכולות להפיק תועלת רבה מפתרונות האלקטרוניקה המודפסת בתלת מימד של ננו דיימנשן עבור בניית אבות טיפוס באופן מהיר וכן עבור ייצור סדרות קטנות.
