עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.  

מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?

"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".

 

השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?

"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".

האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?

"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".

 

בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?

"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".

  

איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?

"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארז רפאל
צילום: יח"צ

רפואה מרחוק הפכה ללהיט בזכות הקורונה - הנה שחקנית שכדאי להכיר

לקראת כנס משקיעים נוסף ראיינו את ארז רפאל, מנכ"ל דריו הלת' על עולם הרפואה מרחוק ועל תעשיית "הבריאות הדיגיטלית". בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים הואץ השימוש בטכנולוגיה לריפוי וטיפול בחולים באמצעים דיגיטליים. מגיפת הקורונה משפיעה לטובה

חברת דריו הלת' DarioHealth Corp. (נאסד"קDRIOהיא חברה גלובלית, המפתחת פתרונות דיגיטליים לטיפול במגוון מחלות כרוניות. מוצרי החברה מאושרים ע"י ה- FDA ועיקר פעילות החברה מתמקד בארה"ב. בדצמבר 2019 גייסה החברה 21 מיליון דולר בעיקר ממוסדיים אמריקאים. הגיוס האיץ מספר תהליכים בחברה בעיקר התבססות בשוק האמריקאי והתמקדות בערוצי מכירה מול מבטחים במודל עסקי חדשני.  להרשמה לכנס לחצו כאן  בשיחה עם מנכ"ל החברה הוא חושף את השינויים והתמורות שעוברים על מערכת הבריאות האמריקאית בעקבות משבר הקורונה ואיך כל זה תורם לאימוץ חדשנות בתחום הבריאות וטיפול במחלות כרוניות. נתחיל בלהבין מי זאת דריו ומה מייחד אותה?-  ארז, תוכל להסביר בקצרה את מוצר החברה?! "דריו מחברת בצורה הוליסטית מכשור רפואי וכן טיפול שמתאפשר דרך אפליקציה וכן על ידי צוותים קליניים כאשר הכל מתאפשר על גבי פלטפורמת תכנה דיגיטאלית אחת. למעשה החולים אשר מנויים על הטיפול משתמשים במכשור הרפואי הדיגטלי יעודי של החברה על מנת למדוד נתונים קליניים כגון רמות סוכר ורמות לחץ דם, המידע הרפואי בשילוב עם מידע נוסף שמגיע מהאפליקציה כגון תזונה, פעילות גופנית וטיפול תרופתי למעשה מאפשרים לתכנה לתת המלצות והדרכה למטופלים אשר עוזרת להם לטפל בצורה יעילה במצב הכרוני שלהם. ההמלצות יכולות להגיע מהאפליקציה או משיחות מקוונות על ידי מאמנים אישיים שמועסקים על ידי החברה."   למעשה ראינו כבר פתרונות בשוק אשר מקשרים מכשור רפואי לאפליקציה ולענן, תוכל להסביר מה מייחד את הפתרון שלכם? "הוכח בעבר שהעברת מידע רפואי כגון מדידות סוכר או לחץ דם לאפליקציה ולענן כשלעצמו, למעשה נותן ערך חלקי בלבד בשיפור מצבו של המטופל, ללא סיוע המטופל לא יודע מה לעשות עם המידע ויש קושי לייצר שינוי התנהגותי באורח החיים של המטופל שזה למעשה מה שנדרש בטיפול במחלה כרונית. בחברת דריו הבנו שעל מנת לשפר מצב קליני של מטופלים צריך לעזור להם לא רק עם כלי מדידה דיגיטליים אלא ממש ליעץ להם מה לעשות עם המידע שהמכשור נותן להם כל זאת בעזרת תמיכה זריזה ומתמשכת בעזרת האפליקציה ועל ידי צוות רפואי יעודי מטעם החברה.במילים אחרות תקשור עם המטופל בזמן הנכון עם המידע הנכון יכול לגרום לשינוי התנהגותי שיביא לשיפור המצב הקליני. לשם כך יצרנו מערכת ניהול מלאה turn key solution  אשר מקיפה את המטפול ועוזרת לו להבין את המדדים של עצמו ואף מנחה אותו ממש מה לעשות בהינתן הדאטה אשר מיוצר מהמדדים שלו ומההתנהות האישית שלו. בעזרת חוויית משתשמש המשלבת את כל הכלים מצליח המטופל לנקוט באותם צעדים קטנים אשר משפרים בסופו של דבר את מצבו הכרוני."   להרשמה לכנס לחצו כאן  יש לכם הוכחות שהגישה עובדת? "בהחלט! החברה למעשה החלה למכור לפני מספר שנים ישירות לצרכן, לאורך השנים האחרונות העלנו על הפלטפורמה יותר מ50,000 משתמשים משלמים שהשתמשו בפלטפורמה והזרימו כמות דאטה אל הענן, למעשה זרימת הדאטה הביא לבניית AI שמאפשר פרסונליזציה של הטיפול. החברה הגישה 11 מסמכים קליניים ל ADA (American diabetes association) וכן למוסדות נוספים אשר נותזת הוכחות קליניות של עשרות אלפי מטופלים לאורך זמן. למעשה הצלחנו בחברה להוכיח דרך דאטה ממשתמשים אמיתיים שחוויית משתמש טובה למעשה מובילה לשיפור קליני."       למי אתם מוכרים ומה המודל העסקי של החברה "ובכן, גם במודל העסקי שלנו יש חידוש, למעשה אנחנו מוכרים את הפתרון בצורה של מנויים שבמסגרתם מקבלים המשתמשים גם את המכשור הרפואי וגם את המתקלים כמו גם את היעוץ הרפואי הדיגיטאלי וכן את תמיכת המערך הקליני שלנו. המודל הוא חדשני ולמעשה פורץ דרך עבור המבטחים האמריקאים שלמעשה יכולים לעבור למודל של תשלום עבור שימוש וכן תשלום עבור ביצועים של שיפור במצב הקליני של המטופלים. הגישה היא מהפכנית עבור מבטחים שבמהלך עשרות שנים שילמו עבור מכשור רפואי של מטופלים שלא בהכרח היה בשימוש או שלחילופין לא היה אפקטיבי בטיפול. מבחינת התמחור שלנו, חבילה של מנוי חודשי יכולה לעלות עבר 25$ בחודש לחבילת בסיס עד 80$ בחודש לחבילת הפרימיום. השונות במחיר המודל תלויה בעיקר ברמת השירות הניתן. המחירים אף שונים בהתאם למספר המחלות הכרוניות שמטופל מקבל על גבי הפלטפורמה. מטופל שסובל מיתר לחץ דם וגם סכרת יקבל טיפול רחב יותר ולכן המבטח ישלם יותר. למעשה החברה היא חברת תכנה SaaS (Software as a Service) מה שמאפשר לה שולי רווח נאים הנהוגים בחברות מהסוג הזה."   להרשמה לכנס לחצו כאן  למה אתם חושבים שאתם לפני פריצה?  שאלה טובה! אני רואה כאן 3 סיבות עיקריות: הראשונה, המשך גידול של ערוץ שיווק קיים והוא השיווק ישיר ללקוח, שם צברנו ניסיון של יותר משלוש שנים מה שהגדיל את מאמר הלקוחות שלנו ליותר מ50 אלף משתמשים וימשיך להגדיל את מאגר המשתמשים אשר משלמים מנויים חודשיים. השניה, הרחבה לשוק המבטחים, למעשה כמות הדאטה שצברנו מאפשרת לנו לפתוח דלתות בעולם המבטחים האמריקאים, בין אם אלו הם מבטחים ישירים או מעסיקים המבטחים את העובדים שלהם. אחת החברות שפרצו את הדרך בתחום של מכירה למבטחים אמריקאים לפי מנויים ולפי רמות שימוש וביצועים היא Catasys(CATS)  אשר עשתה זאת בתחום של  טיפול במחלות כרוניות מהתחום ההתנהגותי כגון דכאון אך לא בתחום של סכרת ולחץ דם. מערך המכירות וניהול הלקוחות שהקמנו בארה"ב למעשה מתבסס על מספר בכירים שהגיעו מCatasys ובכללם ריק אנדרסון הנשיא לשעבר של Catasys , לריק ולצוות יש את המערכות יחסים בתחום וכן את הנסיון של ערוץ המכירה הזה במודל של יצירת ערך למבטח. אנחנו כבר רואים תוצאות ראשונות עם חוזים משמעותיים ואנו מאמינים שבחצי השני של השנה אנחנו נראה את הדברים מתבטאים בגידול משמעותי במכירות. הסיבה השלישית היא תזמון, נראה שהקורונה דחפה את השוק כמה שנים קדימה, הדרישה וההאצה בתהליכי המכירה מול המבטחים בארה"ב היא משהו שמורגש מאוד שכן הפלטפורמה שלנו מטפלת באוכלוסיה הכי רגישה ופגיעה ודואגת להשאיר אותה ב"ריחוק חברתי". החברה הודיעה בחודשים האחרונים על חוזים עם מספר חברות בארה"ב, כל אלה יתרמו להגברת קצב המכירות, לחברה יש הסכמים עם ענקית הקמעונאות Walmart,   Vitality Group ואחרים.     לכמה זמן גיוס ההון שהצגתם בדצמבר יספיק?  בדוחות שהגשנו לרשות ניירות הערך האמריקאית בשבוע שעבר הצהרנו שיש לנו מימון עד עד ספטמבר שנה הבאה, מה שנותן לנו מספיק זמן כדי להשיג את היעדים שלנו ולקחת את החברה לשלב הבא, במיוחד בתקופה הנוכחית שהיוותה גורם מאיץ לאימוץ חדשנות דיגיטלית בתחום הבריאות.   מה החזון שלכם לעוד שנתיים שלוש? כל תחום ניהול המחלות הכרוניות בארה"ב ואחר כך בשאר העולם למעשה יתבצע בצורה דיגיטלית מלאה. פלטפורמת דריו כמובן תהיה שחקן משמעותי בשינוי התפיסתי הזה שהעולם עובר. היעד הוא להנגיש לחולים במחלות כרוניות פלטפורמה הוליסטית לטיפול במחלה מה שיאפשר לחברות ביטוח לשלם אך ורק על בסיס יצירת ערך, דבר שישפר משמעותית את חיי הלקוחות ובאותה נשימה יחסוך כסף רב לחברות הביטוח.     להרשמה לכנס לחצו כאן