עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.  

מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?

"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".

 

השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?

"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".

האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?

"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".

 

בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?

"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".

  

איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?

"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נועם בנד
צילום: יח"צ

שנה וחצי לאחר שרכשה את חברת לינקיורי, אלגומייזר מתחילה ליהנות מפירות ההשקעה

תוצאותיה הכספיות של אלגומייזר ל-2018 מצביעות על שנת שיא בהכנסות ולראשונה גם על מעבר לרווחיות תפעולית

מועדון המשקיעים של ביזפורטל לפני שנה וחצי, רכשה אלגומייזר את חברת לינקיורי בכ-11 מיליון דולר. הרכישה שבזמנו נראתה גדולה למידותיה של אלגומייזר, מראה סימנים ראשונים של הצלחה כפי שמעידים דוחות החברה שפרסמה השבוע. ההכנסות מלמדות כי אלגומייזר הצטרפה לליגה של הגדולים מחברה עם הכנסות זעומות, טרם הרכישה, אלגומייזר מדווחת על הכנסות של למעלה מ-150 מיליון ש"ח ועם שורת רווח תפעולי חיובית, לראשונה בתולדות החברה. הרווח התפעולי אותה רשמה החברה בשנת 2018 עמד על כ-2.8 מיליון שקל והוא נובע, לדברי החברה, מגידול בהכנסות וביצוע תהליכי התייעלות. בשנה החולפת, אלגומייזר צמצמה באופן ניכר את ההפסד הכולל לכדי 3.9 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד כולל של כ-25.6 מיליון ש"ח בשנת 2017. יתירה מכך, בנטרול הוצאות חד פעמיות והפחתות, אלגומייזר אף רושמת רווח נקי GAAP Non של מעל ל-8.5 מיליון ש"ח. נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר התייחס לדוחות וציין כי "זוהי שנת שיא, ההכנסות הגבוהות בשנת 2018 מייצרות לחברה לראשונה רווחים. השנה עברנו לרווח תפעולי, לראשונה בתולדות החברה, ואף בהסתכלות על הרווח הנקי, בנטרול הפחתות והוצאות חד פעמיות, ניתן לומר כי אלגומייזר רווחית ונמצאת בדרך הנכונה". בנד הוסיף כי "במבט על שנת 2019 החברה ממוצבת היטב ויש לנו מספר מנועי צמיחה, שלהערכתנו, ימשיכו את מגמת הצמיחה בכל הפרמטרים". מו"מ עם מדיגוס להשקעה של 5 מיליון דולר באלגומייזר ההצלחה כאמור, נזקפת לזכות מהלך רכישת לינקיורי, אותו ביצעה אלגומייזר באמצע 2017, אלגומייזר שרכשה את לינקיורי תמורת 11 מיליון דולר הצליחה להשביח את החברה ואת פעילותה, בין היתר, באמצעות יצירת סינרגיה בין פעילויות החברות וכיום מוערך שוויה של לינקיורי בשווי הנושק ל-100 מיליון ש"ח- שווי הגבוה בכ-250% בהשוואה לשווי בו רכשה אותה אלגומייזר. בימים אלו, מנהלת אלגומייזר מו"מ מתקדם למכירת כ-9% מחברת לינקיורי לפי שווי זה לחברת מדיגוס. במסגרת המו"מ בין החברות מעוניינת מדיגוס להשקיע כ-5 מיליון דולר בחברת אלגומייזר, אשר חלקה תתבצע ישירות בחברת אלגומייזר וחלקה באמצעות רכישת מניות לינקיורי בהן מחזיקה כיום אלגומייזר.   המו"מ בין החברות מתקיים על רקע הגידול במכירות של אלגומייזר, המצביעים על מגמת צמיחה עקבית. קבוצת אלגומייזר משרתת היום לקוחות ושותפים עליהם נמנים הגופים המובילים בעולם כגון: גוגל, מיקרוסופט, אפל, יאהו, אסק, אינפוספייס, אוויה, דל, אינסטגרם, ועוד. לקבוצת אלגומייזר טכנולוגיות יחודיות והתמחות במגוון תחומי האינטרנט, לרבות: תחום הוידאו באינטרנט, מכירות באינטרנט, פרסום באינטרנט, מוניטיזציה לאתרי אינטרנט, מנועי חיפוש ועוד. טכנולוגיות אלו מכילות פיתוחים ואלגוריתמים בתחום ה-AI ובתחום ה-BI שפותחו בחברה.