גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות
עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"
חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.
מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?
"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".
השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?
"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".
האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?
"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?
"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".
איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?
"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".
מועדון המשקיעים בהשתתפות ננו דיימנשן וסייפטי - צפו בתקציר
האם שנת 2017 תהיה שנת מפנה בבורסת ת"א? נראה כי מוקדם עדיין לקבוע, אבל תחילת השנה מסתמנת כמעניינת וחיובית בשוק המקומי וגם מעבר לים. המשקיעים בת"א מתרגלים לשינויים בהרכבי המדדים וגם לעובדה שאחרי שנת 2016 שהייתה שחונה במיוחד נראות כאן לאחרונה הנפקות ראשונות, שאולי מבשרות על שינוי מגמה אחרי תקופת יובש ארוכה ובעיקר מחיקות של חברות מהמסחר באחוזת בית. אתר Bizportal מצטרף לרוח החדשה בת"א והשיק ביום ראשון (26.2) את כנס מועדון המשקיעים הראשון עבור קהל הקוראים והמשקיעים אשר יכלו לפגוש מקרוב את מנכ"לי חברות ננו דיימנשן וסייפטי – שתי חברות אשר נכנסו לשלב המכירות, והציגו את הדרך שלהן ליצירת צמיחה עסקית משמעותית בתחומן. ננו דיימנשן מפתחת ומשווקת מדפסות תלת-ממד ייעודיות בתחום האלקטרוניקה ולאחרונה נכנסה גם לתחום הדפסת הרקמות החדשני. החברה נמצאת בשלב הבטא של המכירות ונמצאת בדרך ליעד של החכרת 20 מדפסות ראשונות ומצפה לעבור לשלב המסחור במהלך המחצית השנייה של 2017. מחיר כל מדפסת אמור לעמוד על 200 אלף דולר ובנוסף, החברה צפויה למכור את הדיו לכל מדפסת במחירי של כמה עשרות אלפי דולרים למדפסת בשנה. מנכ"ל ננו דיימנשן עמית דרור התייחס ליעילות המדפסות עבור חברות המתכננות מעגלים אלקטרוניים: "לקחנו את העניין הזה של כרטיסי PCB שמיוצרים היום בכל מיני מפעלים בעולם, בעיקר באסיה, סין וטיוואן, ואמרנו שאפשר לקחת מדפסת שתדפיס בהדפסת תלת-ממד חומרים מוליכים ומבודדים ייחודיים ותאפשר לכל החברות שמתכננות כרטיסים כאלה אפשרות להדפיס אותם "בבית". יש כיום צוואר בקבוק בתהליכי פיתוח של בדיקה, לוקח שבועות עבור כל סייקל של בדיקה. המדפסת של ננו דיימנשן תקצר את התהליך מכמה שבועות לכמה שעות. יש לנו פטנטים על התוכנה ועל החומרים. סייפ-טי מספקת מוצרי אבטחת רשת מתקדמים ומציעה פתרונות להתמודדות עם התקפות הסייבר על מגוון רחב של ארגונים וחברות, בתקופה בה אנו נחשפים יותר ויותר לאיומי הסייבר ולקושי בהגנה על מידע רגיש. לסייפטי שני מוצרים ה-, Safe-T Boxו- RSAccess, המאפשרים ללקוח לייצר תרחישי העברת מידע מאובטח של לקוחותיו בצורה אוטומטית וחכמה. בין לקוחות החברה אפשר למצוא כמה שמות גדולים במשק המקומי כמו בנק הפועלים, חברות הביטוח הראל ואיילון, מכון וייצמן ואת זכיינית ערוץ 2, קשת. מנכ"ל סייפ-טי , שחר דניאל, התייחס לקצב הצמיחה של החברה: "יש לנו שני קווי מוצרים מובילים, שבסופו של דבר, כמעטפת אחת, מגנים על המידע - אנחנו יודעים לבוא לארגון ולתת לו פלטפורמה אחת, שמטפלת עבורו בכל המצבים של החלפות מידע בארגון. מנהלי אבטחת המידע עייפים מריבוי מוצרים, האנשים מחפשים את הקונסולידציה ואנחנו יודעים לתת פלטפורמה אחת שתנצח כל חברה בעולם בפתרונות של החלפת מידע. ציפינו ל-5-10 לקוחות בשלב הזה, אבל נכון להיום יש לנו כ-40 לקוחות מהגדולים ביותר במשק. אנחנו כבר במצב שלקוחות בארץ פונים אלינו. יש לנו הסכמי הפצה רבים כולל בארה"ב ובמזרח אסיה, שם אנחנו מתחילים לראות כבר פירות יפים לעבודה שלנו. השקנו פתרון ייעודי למניעת הונאות פיננסיות, ואנחנו ממשיכים לגדול." צפו בתקציר כנס מועדון המשקיעים הראשון של Bizportal:
