עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.  

מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?

"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".

 

השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?

"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".

האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?

"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".

 

בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?

"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".

  

איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?

"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארז רפאל, דריו
צילום: יח"צ

מנכ"ל דריו לקראת הגעתו למועדון המשקיעים: "אנחנו צופים גידול מתמשך בהכנסות"

גיא בן סימון |

חברת המכשור הרפואי דריו צפויה להשתתף בכנס מועדון המשקיעים של Bizportal ביום ראשון הקרוב (28 לחודש, לצפייה בלוז האירוע ורישום חינם לחץ כאן). החברה הישראלית שנסחרת בוול סטריט תחת הסימול DRIO דיווחה לפני כשבוע על הכנסות שיא של של מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.  דריו מפתחת פלטפורמה לניהול דיגיטלי חכם של מחלת הסוכרת באמצעות הסמארטפון. הפלטפורמה כוללת מד סוכר ייחודי, אפליקציה ייעודית לטלפונית חכמים ומערכת מתקדמת לניהול וניטור המידע. מד הסוכר מתחבר לסמארטפון דרך שקע האוזניה (פטנט של החברה) לאפליקציה ולאתר האינטרנט שמאפשרים למטופל, לרופא ולמטפל (כמו דיאטנית) גישה לנתונים בזמן אמת. מנכ"ל דריו, ארז רפאל, מסביר לאן פניה של החברה מועדות.  "הפתרון החכם שלנו בתחום הסוכרת מקנה למשתמשים גישה ישירה לניהול ומעקב כלל ההיבטים של הסוכרת, מבלי לאפשר למחלה להאט אותם. מערכת Dario Blood Glucose Monitoring המשלבת מד סוכר ואפליקציה למכשירים חכמים, מעניקה למשתמשים שיטה לניהול עצמי של סוכרת שאין כדוגמתה", אמר רפאל. "המוצר שלנו מוכר מעל מיליון דולר ברבעון והגרף עולה מרבעון לרבעון בצורה ליניארית. אני מקווה שנמשיך את הצמיחה למכירות בקצב שנתי של 8 עד 10 מיליון דולר עד סוף השנה, בהמשך למכירות בהיקף 2.8 מיליון דולר בשנת 2016. מודל ההכנסות של החברה מבוססת על מכירת ציוד ומוצרים מתכלים המוכיח את עצמו. החברה מציגה גידול, מרבעון לרבעון, בנתח המכירות ממוצרים מתכלים". רפאל הוסיף כי: "שנה בלבד מההשקה הגענו למכירות של למעלה מ-25 אלף מכשירים בארה"ב. כעת אנו עומדים בפני מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים שהודענו עליהם לאחרונה, הכוללים גם את החתמת שחקן ה-NBA לשעבר, דומיניק ווילקינס לפרזנטור המותג. אנו מאמינים כי הסכמים אלו יובילו להרחבת היקף השימוש בקרב הצרכנים, ואנחנו צופים גידול מתמשך בהכנסות מדי רבעון. בנוסף, אנחנו מאמינים כי עוד במהלך שנת 2017 נרחיב את הפלטפורמה הקיימת עבור משתמשי אנדרואיד, וכן נגדיל את הכיסויים הביטוחיים הכוללים את מוצרינו. שני אפיקים אלו יעניקו לחברה גישה לשוק רחב יותר וחדירה עמוקה יותר". (לרישום לכנס - לחץ כאן)