גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות
עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"
חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.
מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?
"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".
השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?
"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".
האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?
"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?
"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".
איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?
"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".
מנכ"ל ננו דיימנשן לקראת הכנס: "הכניסה לשוק ההון עשתה לנו טוב - גם המשקיעים יעידו"
חברת ננו דיימנשן המייצרת מדפסות תלת ממד, צפויה להשתתף ביום ראשון הקרוב (ה-26 בפברואר) בכנס מועדון המשקיעים של Bizportal. החברה הדואלית שהפכה לציבורית בישראל ב-2014, צפויה לחגוג בתחילת מארס הקרוב שנה בבורסת נאסד"ק. עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, מסביר לאן פני החברה מועדות. "חלק מהתפיסה של ננו היתה שצריך לבנות חברה עם תשתית מאד רחבה. הכניסה לשוק ההון עשתה טוב ואני חושב גם המשקיעים יכולים להגיד את אותו הדבר. כיום אנחנו נמצאים בהערכות לייצור סדרתי. החברה נמצאת בתחילת מכירות, תחילת הכנסות וזה תפס אותנו האמת לפי התוכניות. החברה החלה בהליך הפיתוח האינטנסיבי כאשר היא גייסה את הכסף ראשון בספטמבר 2014 עם הכניסה לבורסה בתל אביב. אמנם עשינו עוד גיוסים אבל כבר אז הייתה תכנית שבעוד שנתיים נוציא מוצר ללקוחות והנה זה קורה בדיוק לפי התכניות". "המיקוד שלנו כרגע הוא לאפשר לחברות שמתכננות אלקטרוניקה לעשות כרטיסים מקצועיים אין-האוס, כלומר בעצמם. לאפשר לחברות לחסוך הרבה מאד זמן אל מול התהליך של הזמנה חיצונית. במקום להמתין מספר שבועות הם יכולים להדפיס את המעגל שעליו אפשר לשים עוד רכיבים. החברה גדלה בקצב די רציף מאד הקמתה. גדלנו ב-40 עובדים ב-2015 ועוד 40 בשנת 2016, מה שבנה לנו תשתית הון אנושי מצוינת. ככל שאנו מתקדמים למכירות וייצור, וככל שהגדילה היא אורגנית - הרי זה מצוין". לפרטים נוספים ורישום חינם - לחץ כאן.