עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.  

מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?

"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".

 

השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?

"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".

האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?

"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".

 

בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?

"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".

  

איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?

"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עמית דרור ננו דיימנשן
צילום: יחצ

עמית דרור לביזפורטל: "ב-2018 ננו דיימנשן הפכה את החלום למציאות"

רגע לפני שהוא מתארח בכנס המשקיעים של ביזפורטל, מנכ"ל ננו דיימנשן עמית דרור, מדבר על השנה שהייתה ולאן מועדות פני החברה.

ננו דיימנשן סיימה את 2018 עם הכנסות שיא וצופה המשך צמיחה בשנה הקרובה החברה מכרה בשנת 2018 30 מדפסות בהיקף של כ-5.1 מיליון דולר והמשיכה לחזק את מעמדה בתחום הביטחוני הגלובלי. ביום שני, 08.04.19, יתארך מנכ"ל ננו דיימנשן בכנס המשקיעים של ביזפורטל, לפרטים והרשמה לחצו כאן. חברת ננו דיימנשן מנס ציונה, מסכמת שנת שיא בהכנסות ובמכירות. החברה מכרה 30 מדפסות בשנת 2018 והציגה מכירות של כ-5.1 מיליון דולר. ננו דיימנשן ממשיכה לבסס את מעמדה כחברת טכנולוגיה חדשנית מובילה בעולם ומעבר מסטרטאפ חדשני, לחברה שמצליחה להוציא לפועל את תוכניותיה העסקיות. בחודש פברואר 2019, השלימה החברה גיוס הון בהיקף של כ-12 מיליון דולר, בגיוס השתתפו גופים מוסדיים אמריקאים, שהביעו אמון בחברה. בשנת 2018 ציינה החברה הצלחות בתחום הבטחוני בארה"ב ובכלל, עם מכירות לכוחות הבטחון האמריקאיים ומכירות לחברות מובילות. בנוסף, השלימה החברה את פריסתה בארה"ב עם רשת מפיצים המכסה את כל האזורים בארה"ב וכן טריטוריות נוספות בעולם. כמו כן, החברה הרחיבה את נוכחותה באסיה פסיפיק, עם משרדים מקומיים, מפיצים חדשים ומכירות ראשונות באזור. מנכ"ל ננו דיימנשן, עמית דרור, ציין בשיחה עם ביזפורטל כי "בשנת 2018 ננו דיימנשן החלה להפוך את החלום וחזון החברה, למציאות. הטכנולוגיה החדשנית של החברה זוכה להתעניינות רבה ברחבי העולם וכתוצאה מכך, אנו עדים לגידול מתמיד במכירות". "במקביל, אנו ממשיכים להציג חידושים בתחום הטכנולוגי, עם אפליקציות חדשות, ביצועים משופרים ויכולות שטרם נראו בעולם הדפסת התלת מימד לאלקטרוניקה. מדובר בשוק הצמא לפתרונות פורצי דרך, ככל שהמוצרים המפותחים היום מתאפיינים במורכבות רבה יותר. כמו כן, אנו דואגים להגן על הקניין הרוחני של החברה ובמהלך התקופה האחרונה הגשנו פטנטים חדשים ואף קיבלנו אישורים לטכנולוגיות החברה. השנה ציינו אבן דרך מרשימה עם שותף של החברה, חברת הענק האמריקאית האריס, ששילבה רכיבים שהודפסו במדפסת החברה, במסגרת פרויקט של האריס אשר נבחר על ידי תחנת החלל האמריקאית ISS. אנו זוכים לפידבקים חיוביים מלקוחות ועובדים בצמוד אליהם על מנת להמשיך לשדרג את המדפסת ואת שביעות הרצון של הלקוחות". מערכת ה- DragonFly Pro של ננו דיימנשן משנה את עולם פיתוח האלקטרוניקה ומאפשרת לחברות לקבל שליטה מלאה על תהליך הפיתוח כולו. המערכת, בעלת הרזולוציה הגבוהה, מאפשרת למתכננים ומהנדסים להדפיס בתלת מימד ובו זמנית, מתכות ופולימרים. טכנולוגית החברה מספקת שמירה על הקניין הרוחני, ומאפשרת למתכננים ולמהנדסים לתכנן ולייצר חיישנים מתפקדים וחלקי RF אחרים in-house.