עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.  

מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?

"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".

 

השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?

"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".

האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?

"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".

 

בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?

"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".

  

איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?

"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כנס משקיעים
צילום: Bizportal
TV

מועדון המשקיעים של Bizportal: בהשתתפות אלגומייזר ופורסייט

מועדון המשקיעים של Bizportal. המנכ"לים של אלגומייזר ופורסייט היו על הבמה
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה מועדון משקיעים
מועדון המשקיעים השני של Bizportal התקיים בהשתתפות מנכ"לי החברות אלגומייזר ופורסייט. את הכנס פתח המנתח הטכני אייל גורביץ' עם הרצאה על כללי הברזל להשקעה בשוק המניות. הנה סרטון סיכום האירוע:   מנכ"ל אלגומייזר, נועם בנד: "חרטנו על דגלנו מהיום הראשון לעשות כלי הכי פשוט בעולם עבור העסקים הקטנים. הטכנולוגיה שפתחנו נותנת לבעל העסק פתרון מלא ונטול סיכון, כל מה שהם צריכים לעשות זה להגיד כמה הם מוכנים לשלם על טלפון מלקוח. בהתאם לכך אנחנו מפרסמים מודעות של אותו לקוח בגוגל. ויש המון עסקים קטנים בארה"ב, לפחות 20 מיליון. גם אם יהיה לנו נתח שוק של חצי אחוז זה אומר הכנסה משמעותית מאוד עבורנו. באופן כללי העסקים הקטנים מתקשים מאוד להתעסק עם הפרסום בגוגל, אנחנו מאפשרים להם גישה לפרסום בצורה פשוטה." עוד סיפר בנד, "רכשנו גם חברה שיודעת לעשות את העבודה בפייסבוק. החברה הזו שכיום היא חלק אינטגרלי מאלגומייזר יודעת לפרסם פוסטים בפייסבוק לפי נושאים מסויימים וכך הדף של בעל העסק חי כל הזמן. הרי זו אחת הבעיות הגדולות, שבעלי העסקים הקטנים מתקשים לתחזק את עמוד הפייסבוק שלהם. אנחנו מכינים את הקרקע לקראת הפריצה, עם דגש על השוק האמריקני שהוא השוק המרכזי". מנכ"ל פורסייט, חיים סיבוני: "פורסייט היא חברה שמפתחת מכונת ראייה, סוג של זוג עיניים ומוח. בינואר 2001 ייסדתי את חברת מגנא ומאז אנחנו עוסקים בתחום הזה כאשר הלקוח הראשון שלנו היה צה"ל. פורסייט נולדה מתוך טכנולוגיה צבאית מאוד חזקה. בינואר 2016 דיברנו על כך שתוך 24 חודש יהיה לנו דגם שאותו נציג למשקיעים פוטנציאלים, אבל עבדנו בצורה מטורפת וכבר הצגנו את דגם האלפה. תוך ימים ספורים לאחר מכן הצלחנו לגייס 43 מיליון שקלים. גייסנו כי אנשים הבינו שקורה פה משהו. חברות מהגדולות בעולם זורמות אלינו לראות את הדגם. ביצענו למעלה מ-60 הדגמות מוצלחות, והיום דיווחנו על ההסכם עם היצרן הסיני. אנחנו מדברים גם עם לא מעט אנשים מיפן. עוד אמר סיבוני כי "הפערים בין הסנסורים של פורסייט לבין המתחרים המובילים הם גדולים. הביצועים שלנו טובים בהרבה. לא מן הנמנע שנשתף פעולה גם עם גוגל וגם עם טסלה, כאשר נציג להם את המערכת - הם יראו את הפערים בינינו לבין המתחרים. פורסייט תהיה שחקן מוביל בשוק". הסרטון המלא של האירוע: