עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.  

מדוע ביצעתם מיתוג לחברה?

"חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".

 

השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק?

"כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים".

האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה?

"אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".

 

בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה?

"כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".

  

איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות?

"ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
kenes
צילום: כנס משקיעים

איתמר מדיקל ואפולו פאוור על האסטרטגיה להמשך

מועדון המשקיעים של Bizportal - המנכ"לים של איתמר מדיקל ואפולו פאוור היו על הבמה, צפו בסיכום
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה ביזפורטל כנס

מועדון המשקיעים של Bizportal התכנס ביום שני לדבר על הנושאים החמים בכלכלה  ואירח את מנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק, ומנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, כדי ללמוד על היתרונות, החסרונות, הסיכויים והסיכונים של החברות שפונות לשווקים גדולים. את הכנס פתח המנתח הטכני של Bizportal, אייל גורביץ', שדיבר על החיבור בין הניתוח הרציונלי והאינטואיטיבי. צפו בסיכום הכנס:   עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, הסביר מה עומד מאחורי החברה ומה תוכניותיה להמשך: "אני מעריך שהטכנולוגיה שלנו תעשה מהפכה בשוק החשמל כמו המהפכה שעושה הביטקוין בעולם הפיננסי, בעתיד לא נצטרך יותר את חברות הענק ששולטות על החשמל ולמעשה כובלות אותנו אליהן על ידי רגולציה ומונופוליזציה. בדיוק כמו מה שהבנקים נוהגים בתחום הפיננסי. האפשרות שכל משק משפחתי יוכל לייצר לעצמו את החשמל שהוא צורך ואף למכור חשמל,תשנה לחלוטין את שוק האנרגיה בעתיד הלא רחוק. "לשם כך נדרשנו לשנות את כל המבנה של התא הסולארי ו"להמציא מחדש" את התא הסולארי. פיתחנו מערכת אלקטרודות ייחודית ומוגנת על ידי פטנטים שכאשר צובעים אותה בחומר ייחודי, שהוא מעין "צבע סולארי" הופכת ליצרן חשמל בתגובה למגע עם קרני השמש. המוצר העיקרי אותו אנחנו מפתחים הוא יריעות סולאריות גמישות, המבוססות על החומר שפותח בחברה ועל מבנה האלקטרודות הייחודי, המיועדות לייצור על גבי מכונות גליל לגליל במהירות גבוהה ובעלות נמוכה מאוד." גלעד גליק, נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, שמפתחת מוצר מהפכני לטיפול בדום נשימה בשינה הסביר לאן פני החברה מועדות: "מ-2016 אין שום דבר באיתמר מדיקל שהוא אותו דבר, מלבד השם והמוצר. המודל העסקי שונה, הלקוחות שונים והשותפים האסטרטגיים שונים (מידטרוניק ופיליפס), ואנו מראים תוצאות של גידול של מעל 20% במכירות ה-WatchPAT - קצב שלא נראה באיתמר מדיקל שנים"