אודיטי מקבלת המלצת קנייה - אפסייד של 18%
מניית אודיטי נמצאת על רכבת הרים בחודש האחרון. דוח שורטיסטים על החברה שפורסם לראשונה בביזפורטל לפני חודש הוריד את המנייה ב-12%. אודיטי הגיבה לטענות בדוח: "אודיטי דוחה בכל תוקף את דוח השורט שפורסם", נמסר אז בתגובה מהחברה. "ההאשמות והטענות שהועלו בדוח על ידי חברת NINGI Research מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות ועל ספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא כל מעורבות של ODDITY או מענה מטעמה לטענות שהוצגו", מסרה החברה,והצליחה להרגיע את המשקיעים.
בערך שבועיים לאחר מכן הודיעה אודיטי על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 150 מיליון דולר לצד העלאת התחזית, מה שהקפיץ את המנייה ב-16%. לפי התחזית המעודכנת החברה צופה כעת לרבעון השני הכנסות נטו בסך של כ-189 מיליון דולר המייצגות צמיחה של 25% משנה לשנה, רווחיות גולמית של 71%, EBITDA מתואם של כ-60 מיליון דולר ורווח למניה מתואם מדולל של כ-0.69 דולר למניה.
באופנהיימר נפגשו עם הנהלת החברה ופרסמו המלצת קנייה עם מחיר יעד של 46 דולר, אפסייד של 18% על מחיר המנייה הנוכחי שעומד על 39 דולר: " השבוע נפגשנו עם הנהלת חברת אודיטי, סמנכ"לית הכספים (CFO) לינדזי דרוקר-מן ומנהל טכנולוגיה הראשי (CTO) מר ניב פרייס. אנו משמרים את המלצת ה- Outperform על מניית אודיטי תוך שמירת מחיר היעד של 46 דולר.
"מנהל הטכנולוגיה הראשי, מר ניב פרייס, פרס בפנינו את היתרון הטכנולוגי של אודיטי אל מול המתחרות והשחקניות המסורתיות בשוק. היות ומרבית מכירות אודיטי מתבצעות דרך ערוצי האונליין, לאודיטי כמות מידע אדיר שנצבר לאורך השנים מ- 50 מיליון המשתמשים שבמאגרה, ומכיוון שהמכירות הן ישירות לצרכן ללא ערוצי הפצה, נהנית אודיטי מהכרות מעמיקה עם לקוחותיה, דבר שמהווה יתרון אל מול מתחרות דוגמת חברות e.l.f Cosmetics ואסתי לאודר, שמרבית מכירותיהן מתבצעות דרך חנויות קמעונאיות שונות", כתבו באופנהיימר. "לדבריו לא רק כמות המידע הוא שחשוב עבור יישום של בינה מלאכותית אלא גם איכות המידע שנצבר.
מנוע צמיחה נוסף הוא פעילות המעבדה Oddity Labs , המעבדה מנצלת מתודולוגיות מעולם הביוטכנולוגיה לגילוי מולקולות, תוך שימוש בבינה מלאכותית", הוסיפו באופנהיימר. "המעבדה תומכת בחדשנות המוצרים של החברה לעתיד, עם דגש על גילוי ופיתוח מוצרים חדשים. בהתאם לביקושים ולנקודות התורפה של הצרכנים. לדברי לינדזי, ה- CFO מאפשרת מעבדה זו לאודיטי לפתח מותגים חדשים בהשקעה נמוכה יחסית ולטפח אותם למכירות בקנה מידה משמעותי. להמחשה, בשנת 2022 אודיטי השיקה מותג חדש לטיפוח העור בשם Spoiled Child, וכבר בשנת 2023 ההכנסות ממותג זה עמדו על 110 מיליון דולר. החברה נמצאת בתהליכי פיתוח של שני מותגים נוספים, כאשר המותג השלישי צפוי להיות מושק במהלך מחצית השנייה של שנת 2025, וצפוי לספק פתרונות לבעיות עור כמו אקנה, אגזמה ועוד, שוק עצום בפני עצמו".
באופנהיימר התייחסו גם לתכנית הרכישה העצמית ודוח השורטיסטים: "בתחילת החודש הודיעה אודיטי על תוכנית רכישה עצמית של מניות בסכום כולל של 150 מיליון דולר. תוקף התוכנית היא לשלוש שנים או לחילופין עד למיצוי כל התקציב שהוקצה לרכישה. לאודיטי 250 מיליון דולר בקופת המזומנים עם קו אשראי של 100 מיליון נוספים שטרם נוצלו. הודעה על תוכנית buy back הגיעה כצעד הפגנת הבעת אימון של החברה בפעילותה העסקית, זאת לאחר שבחודש מאי פורסם דוח שורט על החברה שטען, בין היתר, שהפעילות בישראל משמעותית מכפי שהחברה מציינת. אודיטי בתגובה הוציאה הבהרה שהפעילות בישראל מהווה נתח הנמוך מ5% מההכנסות ומהרווח. לצד הודעת החברה על תוכנית רכישה העצמית אודיטי העלתה את תחזית ההכנסות והרווחיות לרבעון השני 2024, זאת לאור המומנטום העסקי החיובי של החברה. החברה צופה הכנסות של 189 מיליון דולר, בטווח העליון של התחזית הקודמת של 185-189 מיליון דולר, ומעל תחזיתנו של 186 מיליון דולר. רווח EBITDA של 60 מיליון דולר, מעל התחזית הקודמת של 53-56 מיליון דולר, חלק מסוים משיפור הרווחיות נובע מתזמון של הוצאות מסוימות שיידחו לתוך המחצית השנייה".
"אנו רואים באודיטי חברה צרכנית ייחודית העושה שימוש רב בטכנולוגיה", כתבו באופנהיימר. "החברה מתבססת על מאגרי מידע רבים וכלי AI אשר מקנים לה יתרון תחרותי בחדירה לשוק הצריכה המקוונת של ענף הקוסמטיקה והיופי. החברה מניבה כמחצית מהכנסותיה ממשתמשים חוזרים, נתון שיכול להצביע על איכות המוצרים, וכן על שביעות רצון הלקוחות. אודיטי הינה בעלת פרופיל צמיחה גבוהה, כאשר במהלך הרבעון הראשון השיגה צמיחה מרשימה במכירות של 27.8% בהכנסות, זאת לצד שיעור רווח גולמי גבוה במיוחד כ- 73%, ושיעור EBITDA של 22%. בתחזיתה לשנים הקרובות שואפת אודיטי ל Rule Of 40".
- איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
- HSBC רוצה למחוק את האנג סנג מהבורסה - מניית הבנק מזנקת ב-27%
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את...
מניית אודיטי נסחרת לפי שווי של 2.22 מיליארד דולר. מתחילת השנה ירדה המנייה ב-16% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-20.5%.
.jpeg)
S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות
ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים
מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד.
המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד
המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד.
זהירות, תנודתיות לפניך?
המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06% זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17% , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר.
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- בורסת ניו יורק תשקיע 2 מיליארד דולר בפולימרקט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית,
הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס
נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר.
יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20.
נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך.
במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.
המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח?
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקה: קפיצה למסך הגדול
השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.