אודיטי נופלת ב-12% אחרי סקירת שורטיסטים הטוענים שהיא מטעה את המשקיעים
ענקית הקוסמטיקה אודיטי נופלת ב-12% במסחר, זאת אחרי שרשמה זינוק של כמעט 40% מאז הדוחות האחרונים שלה מוקדם יותר החודש. חברת המחקר Ningi Research טענה במאמר של 50 כי החברה שעומדת מאחורי מותגי איפור מובילים שבראשם IL MAKIAGE הטעתה משקיעים ואינה פועלת רק אונליין כפי שהצהירה. בנוסף, ההאשמות של חברת המחקר כללו טענות על הפעלת רשת חנויות בישראל ושימוש בשיטות חיוב מטעות. ל-Ningi יש פוזיצית שורט במניה, אם כי היא לא חשפה את גודל הפוזיציה.
לפי הטענות, אודיטי מכרה למשקיעים את הרעיון שהיא "משבשת" את תעשיית היופי המסורתית על ידי שינוי האופן שבו אנשים רוכשים איפור ברשת. החברה מציגה את עצמה כקמעונאית דיגיטלית לחלוטין שמוכרת ישירות ללקוחות וטענה שהיא רואה רווחים וצמיחה עצומים שקשה לעסקים דומים להשיג.
גם ברבעון האחרון אודיטי עקפה את צפי האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 212 מיליון דולר לעומת 166 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, גידול של 28%, ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 205.1 מיליון דולר. הרווח המדולל המתואם הסתכם ב-0.61 דולר למניה לעומת 0.37 דולר למניה ברבעון הראשון של שנת 2023, ולעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח של 0.49 דולר למניה.
Ningi Research טוענת שאודיטי אינה חברה דיגיטלית לחלוטין וכי למותג IL MAKIAGE שלה יש למעלה מ-40 חנויות בישראל, מה שנכון וידוע לכל הישראלים. Ningi טוענת עוד כי רוב הרווחים של אודיטי מגיעים מהאזור - ולא מארה"ב. החברה ציינה כי ביקרה בחנויות IL MAKIAGE בישראל ורכשה שניים מהמוצרים הנמכרים ביותר של החברה משני מיקומים שונים. היא טענה כי החנויות אינן חלק מזיכיון אלא בבעלות החברה.
החברה גם טוענת גם שה"סוד" לצמיחה הדיגיטלית של אודיטי טמון במנויים, שלדברי Ningi, ללקוחות יכול להיות קשה להקפיא או לבטל אותם.
"המחקר שלנו מצביע על כך שלקוחות נכנסים ללא ידיעתם לתכניות מנויים שאינן ניתנות לביטול, ומאפשרות לאודיטי לזהות רכישות חוזרות ברבעונים הבאים למרות שהלקוחות לא רוצים את המוצר", נכתב בדו"ח. הטענה הזו בעצם מדברת על כך שבמסגרת מתן "תקופת ניסיון" בתשלום ללקוחות מסוימים עם חלק מהמוצרים שהיא מציעה, היא מכניסה אותם למאגר שרואה את אותם לקוחות כלקוחות חוזרים של החברה, מה שמביא לאומדני רכישות חוזרות עתידיות שלא בהכרח יקרו ומנפח את התחזיות.
אודיטי אכן ציינה בעבר כי יותר ממחצית מההכנסות שלה שלה מגיע מלקוחות חוזרים. "כל חברה מקוונת שתפעל אפילו קרוב למכירות שלנו תחווה את זה, כמו שתמיד יהיה אחוז מסוים שלא מרוצים", אמר אז המנכ"ל אורן הולצמן ל-CNBC. "אני לא חושב שזה הגיוני לבטל את ההטבה הזו ללקוחות בגלל קבוצה קטנה מאוד של משתמשים שלא קראו בעיון איך זה עובד והתבלבלו", אמר אז הולצמן. "נמשיך לעבוד קשה כדי לחנך את המשתמשים האלה ואנחנו משקיעים הרבה בטכנולוגיה סביב זה".
גורמים בשוק טוענים כי הטענות העולות בדוח הן שקריות חסרות כל בסיס. בינתיים, המשקיעים שחיבקו את החברה מאז פרסום הדוח האחרון לוקחים אותו ברצינות - המניה יורדת ב-12% במחזור של מיליון וחצי דולר תוך פחות משעה מתחילת המסחר, זאת כאשר הממוצע היומי הוא מחזור של מיליון דולר.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
- 2.שלומי אחד 21/05/2024 21:26הגב לתגובה זוכמה שטויות בחו"ד של קרן שורט אין סיכוי בעולם שדוח כל כך מטומטם מפיל את המניה מציע לחברה לחקור מה האינטרס האמיתי של חברת השורט ומי בכלל מכר והוריד את המניות ייתכן שהחברה יכולה להפוך לנתבעת לתובעת
- 1.חברת שורט שעושה כסף מירידת ערך במנייה ממציאה דברים 21/05/2024 17:43הגב לתגובה זוחברת שורט שעושה כסף מירידת ערך במנייה ממציאה דברים זה לא חדש. גם נגד טואר וננוקס היו טענו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.