סגירה בוול סטריט: ביונד מיט התרסקה ב-22%, טבע עלתה ב-2.4%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בנטייה לירידות שערים, כאשר המדדים המובילים ממשיכים להיסחר סביב רמות השיא. ברקע למסחר, עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה בהילוך גבוה, ומשפיעה על החברות המדווחות. במקביל, וועידת השוק הפתוח של הפד' (FOMC) מתחילה היום את ישיבתה הדו יומית.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
המדדים בוול סטריט קבעו בימים האחרונים, כאשר הגידול בכמות הכסף בשוק בעקבות המהלכים האחרונים של הפד' ממשיכים לדחוף את מחירי הנכסים קדימה. נזכיר כי מוקדם יותר החודש הודיע הפד' על השקת תוכנית רכישות בשוקי האג"ח בהיקף של 60 מיליארד דולר בחודש. במקביל, הודיע הבנק על הגדלת ההתערבות היומית בשוקי הריפו לסכום של עד 120 מיליארד דולר. בסה"כ, הפד' הגדיל את מאזנו בחודש האחרון בקרוב ל-300 מיליארד דולר, והיד עוד נטויה. עם זאת, הימים הקרובים עשויים להיות תנודתיים, כאשר מספר רב של הנפקות חוב של הממשל האמריקני צפויות להיסגר, דבר שיגרום לירידה נוספת בנזילות.
בתוך כך, הערכות האחרונות מצביעות כי הפד' צפוי להודיע מחר על הורדת טווח הריביות ב-25 נק' בסיס לרמה של 1.75%-1.5%. כאשר יהיה מעניין לראות את ההסבר שנותן יו"ר הפד', ג'רום פאואל, להצפת השווקים בכסף זול בחודש האחרון.
- אמזון לעניים? החברה משיקה את Amazon Bazaar לשווקים המתפתחים
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגזרת המאקרו, מדד קייס שילר למחירי הבתים ירד בחודש אוגוסט ב-0.2%, לעומת צפי לעלייה של 0.1%. בחישוב שנתי, מדובר על קצב עליית מחירים של 2%, הקצב הנמוך ביותר בשנים האחרונות. נתוני מכירות הבתים בהמתנה לחודש ספטמבר הפתיעו במעט עם עלייה של 1.5% בחודש ספטמבר.
בגזרת הסחורות, הנפט יורד כעת ב-0.5% במסחר תנודתי, ונסחר סביב רמה של 55.5 דולר לחבית. הזהב יורד ב-0.3% לרמה של 1,490 דולרים לאונקיה.
במרכז
עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה גם היום בקצב גבוה, ומשפיעה על החברות המדווחות
מניית חברת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) צנחה הערב ב-22.2%, וזאת למרות שהציגה דו"חות טובים מאוד אמש לאחר המסחר (לכתבה המלאה). . הגורם שמעיב כעת על מחיר המניה הוא שחרור החסימה על מניות העובדים (לכתבה המלאה).
מניית אלפבית, חברת האם של גוגל (סימול:GOOG), איבדה 2.1% והמשיכה לרכז עניין לאחר שהחברה הציגה דו"חות מעורבים אמש לאחר סגירת המסחר (לכתבה המלאה).
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
עוד מדווחות בולטות היום: פייזר (סימול:PFE) שעלתה הערב (לכתבה המלאה), ג'נרל מוטורס (סימול:GM) שהוסיפה 4.3% (לכתבה המלאה). לאחר סגירת המסחר צפויה חברת AMD (סימול:AMD) לפרסם את תוצאותיה.
מחר צפויה עונת הדו"חות בוול סטריט להגיעה לשיאה עם פרסום הדו"חות של אפל (סימול:AAPL) ופייסבוק (סימול:FB).
בגזרת הישראליות, אודיוקודס (סימול:AUDC) עלתה הערב ב-7.8% וריכזה עניין לאחר שפרסמה מוקדם יותר היום תוצאות טובות לרבעון האחרון. הכנסות החברה הסתכמו ב-51.4 מיליון דולר, עלייה של 15.5% בחישוב שנתי (לכתבה המלאה).
חברת משלוחי המזון גראבהאב (סימול:GRUB) לטה הערב בוול סטריט עם התרסקות של יותר מ-43% לשפל כל זמנים, עם שווי שוק של 3.04 מיליארד דולר בלבד. מניית החברה נסחרת כעת במחיר הנמוך ב-77% ממחירה בספטמבר שעבר (לכתבה המלאה).
- 5.מושיעשוילי בסיק (לוד 29/10/2019 21:13הגב לתגובה זומילה של בסיק .כתובת לבוא קונה רחוב ,נביא 9 ,לוד.
- 4.Manhatan 29/10/2019 20:03הגב לתגובה זולדעתי העליה במניות הקנאביס יכולה להשפיה מאוד על הריבית ושער השקל. כדאי מאוד לסים לב לזה!
- ואין שום קשר.וזה לא משפיה והן למעשה יורדות (ל"ת)סמנו לב 29/10/2019 20:07הגב לתגובה זו
- להשפיע ולא להשפיה לשים ולא לסים. (ל"ת)שלמה 29/10/2019 22:22
- 3.דוד אברהם כהן 29/10/2019 17:39הגב לתגובה זומעריכים וחושבים שמי שמושך את טבע למעלה הוא לא אחר מאשר זה שחשב שטבע זה כמו ישקר, ממש הברון מינכהוזן
- אתה כזה גולם שרק אתה אולי מבין מה כתבת. (ל"ת)לכהן 29/10/2019 19:29הגב לתגובה זו
- 2.השווקים מודעים לכיוונם ומקומם!! (ל"ת)איצ100 29/10/2019 16:11הגב לתגובה זו
- 1.אם הפד 29/10/2019 14:50הגב לתגובה זופחות משנה מה יהיה בדוחות
- דוד אברהם כהן 29/10/2019 17:43הגב לתגובה זוזה כמו שאני אכתוב , עוד לפני תום השנה ולפני הבחירות בארהב, לפני חדלות הפרעון , כדבריך, תפרוץ מלחמת עולם ביוזמת זה שלא רוצה להגיע לחדלות פרעון , כדבריך
- הפד והממשל בארה"ב על סף חדלות פרעון ופשיטת רגל (ל"ת)היי 29/10/2019 16:46הגב לתגובה זו
- דוד אברהם כהן 29/10/2019 17:41הפלצת חוכמה ולא פירטת, מה התכוון המשורר בפיוט ומנין לך הידע הנחרץ
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
