שכר הטרחה של PwC יורד - ה-AI מוריד עלויות
שכר הטרחה בתחומי החשבונאות והייעוץ בירידה - הסיבות והאם זה יתרחב?
התייעלות דרך AI - ב-PwC, אחת מפירמות הייעוץ הגדולות בעולם, נעשה שילוב רחב של כלים מבוססי בינה מלאכותית בתהליכי העבודה. במקביל ועל רקע תחרות ושיקולים עסקיים של הפירמה שבבסיסה מספקת שירותי חשבונאות, ההתייעלות הזו מחלחלת ללקוחות דרך הפחתת תעריפים בחלק מהתחומים והמדינות.
זאת מגמה ענפית - בתחום החשבונאות והייעוץ. הלקוחות שומעים על ההתייעלות שמביאה הטכנולוגיה, ורוצים לראות אותה גם מתורגמת ל שלהםחשבונית הסופית. בפועל, הוזלת השירותים נובעת מהפחתה משמעותית בצורך בשעות עבודה אנושיות, במיוחד בפרויקטים טכנולוגיים או אנליטיים שבהם המערכת מסוגלת להפיק תוצרים מהר יותר, ובמקרים מסוימים גם מדויקים יותר.
בניגוד לתחומים אחרים, שירותי ייעוץ נמדדים לעיתים קרובות לפי שעות עבודה, ולא רק לפי תוצאה. השימוש ב-AI מאתגר את המודל הזה, שכן הוא מאפשר קיצור ניכר של משימות שבעבר דרשו צוותים שלמים.
אבל לא בטוח כלל שפירמות הייעוץ הגדולות יפסידו מכניסת ה-AI. בשלב הראשון השימוש בטכנולוגיה אכן יוביל לירידות מחירים ממשיות עבור לקוחות מסוימים, אבל בשלב השני תהיה עלייה תמחור שכן הלקוחות מקבלים שירות רחב ועמוק יותר עם תוצרים נוספים והם מקבלים אותו מהר יותר ומדויק יותר.
- פירמות ראיית החשבון הגדולות בעולם - ומה המצב בישראל?
- מפטרים רואי חשבון בבריטניה; מרחיבים את תחום הייעוץ בארה"ב - פירמת PwC
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרעיון שאוטומציה ודיגיטציה יובילו לירידה כללית במחירים אינו חדש, אך עד כה, מימושו היה מוגבל לתעשיות יצרניות או שירותים פשוטים. כעת, כאשר גם תחום הייעוץ והחשבונאות משתנה. זה לא רק ב-PwC , זה בכל הפירמות הגדולות ולכן נראה שהתמחור יילך ויפחת בתחומים מסוימים ובמדינות מסוימות ככל שמערך ה-AI ישתלב באופן ניכר.

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות
אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים
בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.
ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.
העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.
יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.
- עובד בואינג התריע על כשלים בטיחותיים, סבל מהתנכלות והתאבד
- לאחר הפסגה: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737
אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
בניגוד לרוב ההערכות שמדברות על הורדת ריבית - בסיטי סבורים שהעלאת ריבית צפויה בהמשך על רקע התחממות של הכלכלה; מה זה אומר למשקיעים?
דוח חדש של כלכלני המקרו בסיטי חושף תמונה שסותרת את הקונצנזוס השורר כיום בשווקים. בעוד הפד' ממשיך לשדר מסרים יוניים והשווקים מתמחרים המשך הקלות, האסטרטגים בבנק האמריקאי מזהים תרחיש שונה לחלוטין: הכלכלה האמריקאית עומדת בפתחה של תקופת התחממות משמעותית, כאשר הפחתות הריבית הצפויות ב-2026 יובילו להתאוששות כלכלית מהירה כל כך, עד שכבר ב-2027 השווקים יאלצו לתמחר מחדש העלאות ריבית.
הפרדוקס של השוק הנוכחי
האסטרטגים אדם פיקֶט ודריק וילר טוענים כילמרות הפיתוי הגדול, מכירת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בשלב זה תהיה טעות אסטרטגית. הם מסבירים שמקבלי ההחלטות בוושינגטון ממשיכים לשדר זהירות רבה ומסרים יוניים מובהקים, בעוד שהאיום של סגירת ממשל פדרלית אפשרית מוסיף שכבה נוספת של ערפל לתמונה הכלכלית. סגירה כזו עלולה לעכב את פרסום נתוני המאקרו הקריטיים ולהקשות עוד יותר על המשקיעים לקבל החלטות מושכלות בטווח הקרוב.
במקום להיכנע לאינסטינקט הראשוני של מכירת אג"ח, סיטי מציעה אסטרטגיה מתוחכמת יותר שמתמקדת בשוק החוזים העתידיים על ריבית ה-SOFR. הם מזהים הזדמנות בפער הנוכחי בין חוזי יוני 2026 ליוני 2027, העומד על 32 נקודות בסיס, וצופים שפער זה יצטמצם דרמטית לכדי 15 נקודות בסיס בלבד. מדובר בהימור מחושב על כך שהשווקים יעברו מתמחור של הפחתות ריבית לתמחור של העלאות ריבית בתקופה הקריטית הזו.
התובנה המפתיעה על שוק העבודה
אחת התובנות המרתקות ביותר בדוח נוגעת לפרשנות של החולשה הנוכחית בשוק העבודה האמריקאי. בניגוד לקריאה הפסימית הרווחת, האסטרטגים של סיטי טוענים שמה שנראה כחולשה הוא למעשה סימן לבריאות כלכלית. הם מסבירים שהירידה במספר המועסקים אינה תוצאה של האטה כלכלית אלא של קפיצת פריון משמעותית, תופעה שבה פחות עובדים מצליחים לייצר יותר תפוקה. זהו תהליך שאמנם יוצר אתגרים בטווח הקצר אך מבשר צמיחה בריאה ויציבה לטווח הארוך.
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המניה שצפויה לעלות ב-45% תוך שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המודל הפנימי של סיטי, המנתח את רמות המחירים ביחס למדיניות המוניטרית, מספק תמיכה נוספת לתזה האופטימית. המודל מצביע על כך שהשוק כיום מתמחר את הריבית באופן יוני מדי עבור השנים הקרובות, ומפספס את הפוטנציאל האינפלציוני הטמון בכלכלה. עדות נוספת מגיעה ממדד התנאים הפיננסיים של הפד בשיקגו, שחושף פרדוקס מעניין: המדיניות המוניטרית הנוכחית, עם ריבית בטווח של 4.0% עד 4.25%, למעשה מרחיבה יותר מאשר המדיניות שנקבעה לאחר המשבר הפיננסי של 2008, כאשר הריבית עמדה על 0.25% בלבד.
אסטרטגיית ההשקעה לעידן החדש