באמבל מפטרת 30% מהעובדים - והמניה מזנקת ב-25%
החברה שמפעילה את אפליקציית ההיכרויות מקצצת במצבת העובדים, כשלצד זאת היא מעלה את התחזית לרבעון השני בו היא צופה הכנסות של 246.5 מיליון דולר (אמצע טווח) לעומת תחזית קודמת של 239 מיליון דולר
אפליקציית ההיכרויות באמבל Bumble -5% הודיעה כי תפטר כ-240 עובדים, המהווים כ-30% מכוח העבודה הגלובלי של החברה. ההודעה התקבלה באהדה בקרב המשקיעים כשמניית החברה מזנקת בוול סטריט, על רקע ציפיות להתייעלות ושיפור בשורת
הרווח.
לפי הודעת באמבל, סבב הפיטורים צפוי להוביל לעלויות חד פעמיות של בין 13 ל-18 מיליון דולר, כתוצאה מדמי פיצויים, והוצאות קשורות. מרבית העלויות יירשמו בדוחות הרבעון השלישי והרביעי של 2025. עם זאת, הנהלת החברה צופה כי הפיטורים יניבו חיסכון שנתי של כ-40 מיליון דולר - סכום משמעותי שבכוונתה להפנות להשקעה בפיתוחים טכנולוגיים ובשדרוג המוצר. המנכ"לית וויטני וולף הרד לא התייחסה להודעה, אך המסר ברור: מדובר במהלך שמטרתו להתאים את מבנה ההוצאות למציאות התחרותית של תחום ההיכרויות הדיגיטליות, שמתמודד עם ירידה בצמיחה.
לצד ההודעה על הפיטורים, באמבל עדכנה גם את תחזית ההכנסות לרבעון השני של השנה כלפי מעלה. החברה צופה כעת הכנסות בטווח של 244 עד 249 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 235 עד 243 מיליון דולר. בינתיים, מניית
החברה ירדה ב-20.5% מתחילת השנה וב-35% בשנה החולפת. כעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-966 מיליון דולר.
באמבל נמצאת בתקופה מאתגרת, כשהיא מתקשה לשמור צמיחה, ומציגה מגמה מתמשכת של ירידה בהכנסות. כבר ברבעון הרביעי של 2024 דיווחה החברה על
ירידה של 4.4% בהכנסות ל-261.6 מיליון דולר, והשפעה שלילית של 2.7 מיליון דולר כתוצאה מתנודות במטבע. אך החדשות הרעות יותר הגיעו בתחזית לרבעון הראשון של 2025 - ירידה צפויה של עד 10% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 242-248 מיליון דולר, הרבה מתחת לציפיות השוק,
אם כי בפועל החברה דיווחה על הכנסות של 247 מיליון דולר, בטווח העליון של התחזית.
- משבר ביחסים? מניית הדייטים שצונחת ב-28%
- באמבל מתקשה להתאים את עצמה לשינויים בעולם הדייטינג; המניה מתרסקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניסיון לעצור את הדימום, הנהלת באמבל הודיעה על סגירת שתי אפליקציות משנה - Fruitz הצרפתית ו-Official, שעסקה בחיזוק מערכות יחסים קיימות - כחלק מהתמקדות
בעסקי הליבה: אפליקציית Bumble עצמה ואפליקציית Badoo הוותיקה. המהלך הזה נתפס כניסיון למקד את המשאבים במה שבאמת עובד, לאחר שהתברר כי הפיזור הרחב לא הניב תוצאות. גם ברמת ההנהלה נרשמה טלטלה משמעותית, כאשר וויטני וולף הרד, מייסדת החברה, חזרה לתפקיד המנכ"לית במרץ
2025, אחרי שעזבה את החברה אי שם ב-2014. שובה התקבל באופטימיות יחסית, כמי שמזוהה עם ערכי המותג ועם הצלחות העבר של באמבל, אך בשלב הזה, עדיין מוקדם להכריז על הצלחה.
- 1.אנונימי 25/06/2025 17:52הגב לתגובה זומייצרים 200 מיליון דולר הכנסות מפרופילים מזויפים ומכירת אשליות. מזכירים לי את ממשלות ישראל בכל הדורות
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
