וול סטריט מתחזקת על רקע דוחות טובים; ומיהן המניות שיבלטו היום במסחר
הורדת המלצה של סיטי לאנבידיה - האם זה משפיע על המניה, מה קורה בדוחות הבנקים ולמניות הבנקים ומה היקף הכספים שמנהלת בלקרוק?
סקירה מעודכנת - המדדים יורדים עד 0.7%; פלנטיר מאבדת 3%, אינטל נופלת 6%
החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בוול סטריט עולים עד 0.95%, למרות הסלמה במלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין (הרחבה: סין לא מוותרת - מעלה את המכסים ל-125%). המשקיעים מתמקדים כעת בדוחות של כמה מהבנקים הגדולים בארצות הברית, שמספקים תמונה מעודדת על הכלכלה.
חוזים עתידיים: עלייה מתונה
החוזים על ה-S&P 500 עולים בכ-0.9%, הדאו ג'ונס עולה בכ-0.85%, כשהוא מגובה על ידי תוצאות הבנקים הגדולים והחוזים על הנאסד"ק עולים בכ-0.95%. למרות העליות יש פחד באוויר מחשש להסתבכות של מלחמת הסחר.
בנקים עם תוצאות טובות
תחום הבנקאות הוא מהראשונים לדווח על התוצאות הכספיות. ג'יי.פי. מורגן: מדווח על רווח של 5.07 דולר למניה ברבעון הראשון, מעל תחזיות האנליסטים ל-4.63 דולר וגבוה לעומת 4.44 דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-45.3 מיליארד דולר, מעבר לציפיות של 43.9 מיליארד דולר, עם הכנסות ריבית נטו של 23.4 מיליארד דולר. המניה מזנקת ב-2.7% במסחר המוקדם.
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; אורקל צנחה ב- 11%, גילת קפצה ב-5%
- אורקל נופלת 12%, אנבידיה 1.3%; פלנט לאבס מזנקת 17% - החוזים העתידיים באדום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וולס פארגו: מדווח על רווח של 1.39 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים ל-1.23 דולר. המניה עולה ב-0.3% במסחר המוקדם. מורגן נכון לעכשיו עדיין לא פרסם דוחות, אך האנליסטים צופים רווח של 2.21 דולר למניה, לעומת 2.02 דולר ברבעון המקביל ב-2024. המניה עולה ב-1.4% במסחר המוקדם, מה שמשקף ציפיות חיוביות.
בלקרוק מדווחת על רווח מתואם של 11.30 דולר למניה, מעל תחזיות השוק. הנכסים בניהול צומחים ב-11% לעומת השנה שעברה, ומגיעים לשיא של 11.58 מיליארד דולר. המניה
עולה ב-2.1% במסחר המוקדם.
המשקיעים מחפשים בדוחות הבנקים לא רק מספרים, אלא גם תובנות על הכלכלה, פעילות הלקוחות והתחזיות לעתיד. הצהרות על השפעת מדיניות המכסים של טראמפ, כולל ההקפאה של מכסים על חלק מהמדינות למשך 90 יום, צפויות להשפיע על תגובות השוק. את זה הם יקבלו בשיחות הוועידה שיעשו בהמשך, והם יהיו ככל הנראה חשובות יותר מהדוחות עצמם.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
מניות בולטות
טסלה Tesla -1.02% יורדת ב-0.4% במסחר המוקדם לאחר צניחה של 7.3% אתמול ולאחר עלייה של 23% ביום רביעי – אחת המרשימות מאז 2013 – שהגיעה לאחר ההקפאה החלקית של המכסים, למעט על סין. מתחילת השנה, טסלה איבדה 38% מערכה.
אפל AAPL עולה ב-0.8% במסחר המוקדם לאחר ירידה של 4.2% ביום חמישי. החברה, שמייצרת את רוב האייפונים בסין, מושפעת במיוחד מהמכסים הסיניים שהועלו ל-125%. מתחילת השנה, מניית אפל ירדה ב-24%.
אנבידיה NVDA עולה ב-1.2% במסחר המוקדם למחיר של 108.8 דולר, לאחר ירידה של 5.9% ביום חמישי. אנליסטים בסיטי מורידים את מחיר היעד של המניה מ-163 דולר ל-150 דולר, על רקע חששות מהשפעת המכסים.
טקסס אינסטרומנטס ממשיכה לרדת, הפעם ב-3.2% במסחר המוקדם לאחר ירידה של 7.6% ביום חמישי. לוג'יטק: יורדת ב-0.9% לאחר שדיווחה על משיכת התחזיות ל-2026 - הפחד של המשקיעים: אי וודאות
שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
