שטרום מאשים את חברות הירקות הקפואים כקרטל

הממונה על ההגבלים העסקיים מגיש תביעה נגד ויטה פרי הגלילה, כור תעשיות, סנפרוסט, פוד קלאב, ומילוטל. מואשמות כי ב-92 עד 98 פעלו כקרטל בשווקים בישראל
חזי שטרנליכט |

הממונה על ההגבלים העסקיים במשק, דרור שטרום, החליט להגיש כתב אישום בגין אשמת התארגנות כקרטל נגד החברות פרי הגליל בע"מ, ויטה פרי הגליל שיווק, כור תעשיות אשר היתה בעבר הבעלים של פרי גליל, סנפרוסט, פוד קלאב ומילוטל, העוסקות בשיווק ירקות קפואים. כתב התביעה מוגש גם נגד מי שהיו מנהליהן ונושאי משרה בכירים בחברות אלה בהן בשנים 1992-1998.

על פי כתב האישום, חברו יחדיו יצרניות הירקות הקפואים לקרטל שנמשך משנת 1992 עד שנת 1998. על פי כתב האישום החברות תיאמו מחירים של ירקות קפואים שנמכרו על ידן, וחילקו לקוחות על-פי רשימות שערכו. בכתב האישום נכתב, שמנהלי החברות נפגשו מעת לעת במשרדי החברות השונות לצורך תיאום המחירים וחלוקת הלקוחות.

היקף שוק הירקות הקפואים עמד במועדים הרלוונטיים על כ- 160 מיליוני שקלים בשנה. לאחר שימוע הוחלט להגיש כתב אישום נגד החברות פרי הגליל בע"מ, ויטה - פרי הגליל שיווק בע"מ (לשעבר פרי הגליל שיווק בע"מ), כור תעשיות בע"מ אשר היתה בעבר הבעלים של פרי גליל, סנפרוסט בע"מ, פוד קלאב בע"מ ומילוטל בע"מ. כן הואשמו מנהלים מחברות אלה ובהם אבי מרגלית, מנחם רייניץ, ואהרון לימור. כתב האישום הוגש באמצעות עורכי הדין איריס אכמון ואסף מוזס מהמחלקה המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.