פורסטר: רק 23% בהארגונים פיירוול לכל מחשב אישי
סכנות אבטחת המידע הגדולות ביותר לשנת 2005 הן ווירוסים ותולעים (worms) ברשת האינטרנט, כך עולה מסקר מקיף בנושא אבטחת מידע, שערכה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', בקרב כ-200 מומחי טכנולוגיה ומקבלי החלטות בארגונים בארה"ב. הסיכון השני בחשיבותו, לפי תוצאות הסקר, הוא פעילות בלתי-מוסמכת של עובדים, ובמקום השלישי נמצא כישלון לעמוד בתנאי רגולציה שונים.
במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה, מבין תשע האפשרויות השונות שהוצעו לנסקרים, נמצאים דואר הזבל (spam) והרוגלות (spyware), כאיום על אבטחת המידע של הארגון.
"תוצאות הסקר מלמדות, כי 65% מהארגונים שענו לסקר ישקיעו בשנה הקרובה בכלים למלחמה ברוגלות (spyware). בנוסף, 57% ישקיעו בהתקנת תוכנות אנטי-וירוס גם במחשבי המשתמשים, ו-42% ישקיעו בהתקנת פיירוולים אישיים במחשבי המשתמשים", אומר דייויד פרידלנדר, אנליסט בכיר בפורסטר לתחום אבטחת מידע.
"ארגונים החלו להכיר בעובדה, שהם לא יכולים עוד להסתמך אך ורק על מוצרים המותקנים ברשת הארגונית ובשערי הכניסה לארגון, כדי להתגונן ולהגן על המשתמשים. קיימים בארגונים יותר ויותר מחשבים ניידים, אשר מתחברים לאינטרנט גם מחוץ לארגון, ויכולים להביא סכנות בחזרה אל תוך הארגון, ולעקוף בדרך זו את הפיירוול ואת ההגנות הסטנדרטיות. התקנת תוכנות הגנה על כל אחד ממחשבי המשתמשים, מספקת לארגון קו אחרון וקריטי של הגנה", מוסיף פרידלנדר.
לפי נתוני פורסטר, כ-63% מהארגונים מגינים כיום על חלק מהמחשבים האישיים בארגונים, באמצעות פיירוולים אישיים. בפורסטר מציינים, כי אחוז ההטמעה של פיירוולים אישיים אינו מספק, כיוון שרק 23 אחוז מהארגונים התקינו פיירוולים אישיים על כל תחנות העבודה בארגון, כפי שממליצה פורסטר ללקוחותיה.
מתוצאות הסקר עולה, כי 58% מהארגונים מתכוונים להשקיע במוצרי פיירוול לרשת הארגונית בשנה הקרובה, 43 אחוזים עומדים להשקיע במוצרי אנטי-וירוס לשער הארגוני, ו-35% ישקיעו במוצרי IDS, או IPS מבוססי-רשת. "מוצרי האבטחה המותקנים בשערים לארגון מהווים עדיין את אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר להגנה על הרשת הארגונית, מאחר והם מהווים את קו ההגנה הראשון של הארגון, מפני חדירת איומים לרשת הארגונית", מציין פרידלנדר.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
