ראדא משתלבת במטוסי ההדרכה העתידיים של חיל האויר
חברת ראדא (נאסדק: RADI), המפתחת מערכות אוויוניקה לכלי טיס ותחנות קרקעיות לתחקור, הודיעה היום כי סיימה את בניית האבטיפוס בפרויקט ההשבחה האוויונית למערך מטוסי העיט (Skyhawk A-4) של חיל האוויר הישראלי. היום בצהריים (ה') יערך טקס הגלילה, בו ייחשף האבטיפוס לראשונה, בבסיס חיל האוויר בחצרים.
ראדא זכתה בחוזה ראשון עם חיל האוויר הישראלי בינואר 2003, לאספקת מערכת ה-"ACE - II" לתחקור מתקדם עבור מערך מטוסי העיט, בשילוב עם מערכת קרקעית המציגה לחניך את ביצועיו באויר בוידאו ובגרפיקה תלת מימדית. בתחילת שנת 2004 הפך הפרויקט לתוכנית השבחה אוויונית מלאה, בהובלת חברת ראדא.
תוכנית ההשבחה כוללת תכנון והתקנת מערכות ניווט לייזר ולווינים, מערכת תצוגה עילית (HUD), מחשב ניהול ובקרת חימוש וכן מערכת תצוגה ושליטה מתקדמת לטייס (CDU). בפרויקט יושבחו כלל מטוסי העיט בשירות, כמחצית מהם מטוסים דו מושביים והשאר חד-מושביים.
מנכ"ל ראדא, אדר אזנקוט, ציין כי "עצם הבחירה בחברת ראדא לביצוע ההשבחה היה בה משום הבעת אמון מלא בחברה - אנשיה ומוצריה. אנו גאים להיות שותפים למעמד המיוחד לתעשיית התעופה ? טקס הגלילה - בו יוצג מטוס האב טיפוס המושבח הראשון שיקרא מעתה בחיל האוויר "עיט משופר". ביצועי המטוס, כפי שהוכיחו טיסות הניסוי, עד כה, יבטיחו, כי גם בעתיד יעמדו בידי האקדמיה לטיסה של חיל האוויר הישראלי הכלים המתקדמים ביותר להדרכת טייסי הקרב של המחר".
בפרויקט ההשבחה שעמד על טהרת הכחול לבן שיתפה חברת ראדא פעולה עם מספר חברות ישראליות. המוביל מביניהם, מפעל להב של התעשייה האווירית, אשר גם זכה בחוזה לתחזוקת המטוסים בהמשך שירותם בחיל האוויר. כמו כן שותפו חברת ניר אור וחברת וקטופ, אשר נרכשה על ידי ראדא בפברואר 2005. וקטופ עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה של ציוד אלקטרו אופטי ומערכות תחקור. וקטופ מספקת את מצלמת ה-HUD לצילום התצוגה העילית בפרויקט ההשבחה של העיט.