"המדינה תקבל אפס מס ב-2025 מחוק המס על הרווחים הכלואים"
בעיות רבות באופן יישום החוק עלולות להוביל להכנסות זניחות לקופת המדינה בשנת 2025, למרות הציפיות הגבוהות
הצעת החוק בדרך לאישור. המס על הרווחים הכלואים הוא כבר כמעט עובדה מוגמרת. הכוונה בתחילת הדרך היתה למסות את אלו שבורחים ממס גבוה דרך הקמת חברות, אלא שבדרך יש שיטפון ובלבול שגורם מצד אחד להמון תכנוני מס בהמשך ומצד שני למיסוי לא צודק ולא שוויוני.
/> המס הזה בהגדרה אומנם צודק, אבל הוא יוביל לגופים רבים לשלם מס שלא בצדק - יש הרבה גופים שמרוויחים מעל 25% מההכנסות בקרב העסקים הקטנים. האם הכוונה היתה למסות אותן? אם הן עסק ריאלי לגמרי, אז ממש לא. מנגד, יש בעלי שליטה שירוויחו בשנה 30 מיליון שקל ולא יכללו
בחוק.
כך או אחרת, מה שברור שהאוצר ורשות המסים עשו עבודה חלקית. מעבר לכך שהאוצר נכנע במספר רב של מקומות לרואי החשבון, עורכי הדין והעסקים, הוא העריך ביתר את תשלומי המס לקופה. לקראת סוף הדיונים עלה עניין מאוד חשוב - המס של 2% הרי משולם על רווחי
שנה מסוימת רק בעת הגשת הדוח בשנה שלאחר מכן. כלומר המס שצריך לשלם ב-2025 ישולם במקרה הטוב במאי-יוני 2026 במקרה הרע אפילו ב-2027.
וזה כשכל הרעיון להשיג 10 מיליארד שקל כבר ב-2025. אז מה עשו? כמה דברים - ראשית, באופציה השנייה של תשלום דיבידנד שפוטר
- חוק הרווחים הכלואים: "בעלי השליטה יעדיפו להשקיע בנדל"ן למגורים"
- ההצלחה של משרד האוצר והטעות של רואי החשבון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את המס, הורידו את השיעור מ-6% מסך הרווחים הכלואים ל-5% בשנת 2025. כלומרף מי שישלם עוד ב-2025 5% מהרווחים הכלואים יהיה פטור. ג'ק בלנגה, סגן נשיא לשכת רואי החשבון סבור שזה לא מספיק. אין כאן תגמול מפק להערכתו ואנשים יעדיפו לדחות את המס מאשר לקבל הנחה של 1%.
/>
האוצר גם בונה על מס שיגיע מפירוק חברות. יש במסגרת החוק הטבה למי שיפרק את החברה שלו באופן מלא או חלקי במחצית הראשונה. זה יביא למסים, אבל זה יביא למסים נמוכים לעומת מה שיכול היה להיות. הפירוק הזה הוא בעצם /שקול להטבה על חלוקת דיבידנד. יהיו כאן תכנוני
- 2.תמחקו כתבה ישנה מ29.12.24. (ל"ת)אנונימי 08/03/2025 11:08הגב לתגובה זו
- 1.יוסי 31/12/2024 18:20הגב לתגובה זוואת חבריו הצמודים...
כלכלת ישראל (X)נתון כלכלי מדאיג - גירעון בחשבון השוטף, לראשונה משנת 2013; מה זה אומר?
נקודת מפנה בכלכלה המקומית: גירעון בחשבון השוטף ברבעון השלישי של 2025, אחרי שנים רצופות של עודף. האם צריך לדאוג?
לראשונה מאז 2013 נרשם בישראל גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, אירוע שעלול לבטא נקודת מפנה משמעותית במבנה המקרו-כלכלי של הכלכלה הישראלית. ברבעון השלישי של 2025 הסתכם הגירעון, בניכוי עונתיות, בכ-1.1 מיליארד דולר, לעומת עודף זניח של 0.1 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם, ועודפים רבעוניים ממוצעים של כ-3.8 מיליארד דולר בשנים שקדמו לכך.
המשמעות אינה טכנית בלבד. החשבון השוטף משקף את יחסי החיסכון-ההשקעה של המשק כולו ואת יכולתו לייצר מטבע חוץ נטו. מדובר על גירעון של תנועות הון ומעבר מעודף לגירעון מאותת כי המשק צורך, משקיע ומשלם לחו"ל יותר משהוא מייצר ומקבל ממנו - שינוי שעשוי להשפיע על שער החליפין, על תמחור סיכונים ועל מדיניות מוניטרית ופיסקלית גם יחד.
הסיבה: לא סחר החוץ, אלא ההכנסות הפיננסיות: הסיפור האמיתי מאחורי הגירעון
בניגוד לאינטואיציה, הגירעון אינו נובע מקריסה ביצוא או מזינוק חריג ביבוא הצרכני. למעשה, חשבון הסחורות והשירותים נותר בעודף של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שיפור ניכר לעומת הרבעון הקודם. יצוא השירותים הגיע לשיא של 22.9 מיליארד דולר, כאשר 77% ממנו מיוחס לענפי ההייטק, תוכנה, מו"פ, מחשוב ותקשורת.
הגורם המרכזי להרעה הוא חשבון ההכנסות הראשוניות, שבו נרשם גירעון עמוק של 3.7 מיליארד דולר, לעומת 2.0 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם. סעיף זה כולל תשלומי ריבית, דיבידנדים ורווחים לתושבי חו"ל על השקעותיהם בישראל, והוא משקף במידה רבה את הצלחתו של המשק הישראלי למשוך הון זר, אך גם את מחיר ההצלחה הזו.
הכנסות תושבי חו"ל מהשקעות פיננסיות בישראל קפצו ל-10.0 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהכנסות ישראלים מהשקעות בחו"ל הסתכמו ב-6.4 מיליארד דולר בלבד. הפער הזה לבדו מסביר את מרבית המעבר לגירעון. במילים פשוטות: חברות ישראליות מצליחות, רווחיות ומושכות השקעות, אך הרווחים זורמים החוצה, לבעלי ההון הזרים.
