סמוטריץ' ורגב הגיעו להסכמות - תבוטל ההתייקרות בתחבורה הציבורית
משרד התחבורה ומשרד האוצר גיבשו תכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות, התייקרות בגובה 12% שנכנסה לתוקפה כבר אתמול לנוסעים המשלמים באפליקציות ושהייתה צריכה להיכנס לתוקפה ב-1.8 לנוסעים המשלמים בכרטיסי הרב-קו.
שרת התחבורה מירי רגב מודיעה כי תוכל ליישם את הרפורמה אותה היא מכנה "צדק תחבורתי" הכוללת הנחות מרחיקות לכת - 50% הנחה לכל תושבי היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5), 50% לזכאי ביטוח לאומי, 50% לתושבי היישובים בדירוג סוציו אקונומי 1-5 וכן 33% הנחה לצעירים מגיל 18-26 על חוזים חודשיים (חופשי חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות.
בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית כמה שיותר. התכנית הכוללת תמומן ממקורות משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית והתאמת תעריפי הרק"לים.
שרת התחבורה מירי רגב: "הבאנו 'צדק תחבורתי' לישראל. מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, ואני שמחה היום על הבשורה הגדולה לציבור. בנוסף לכך שביטלנו את העליה במחירי התחבורה הציבורית, הרפורמה אותה אני מובילה 'צדק תחבורתי' יוצאת לדרך ותעניק הנחות משמעויות לאוכלוסיות נרחבות בחברה הישראלית, ותתמרץ את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ולוותר על רכבם הפרטי. אני רוצה להודות לרה״מ נתניהו, לסגן השרה מקלב, למנכ"ל רה"מ ולמשרד האוצר, שנרתמו יחד על מנת למנוע את הגזירה על ציבור משתמשי התחבורה הציבורית. בימים אלה כאשר הציבור כורע תחת יוקר המחיה, צריך לעשות הכל על מנת לפעול להוזיל את השירותים לאזרח".
- הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
- הממשלה תשקיע בהאצת בנייה, התחדשות עירונית וחיזוק הדיור הציבורי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו מונעים היום את עליית מחירי התחבורה הציבורית. זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. כשר אוצר אני מחויב למאבק ביוקר המחיה ולהמשך שירותי התחבורה הציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך. התחבורה הציבורית חשובה לי ואני תומך בייעול ושיפור מערך התחב"צ. נמשיך לפתח את הכלכלה הישראלית ולדאוג לכיס של כל אזרחי ישראל".
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בתגובה למניעת עליית מחירי התחבורה הציבורית: "אנו מברכים את השרים רגב וסמוטריץ על החלטה זו. תחבורה ציבורית יעילה וזולה היא מחוללת שינוי חברתי והיא חשובה ביותר כדי להניע את הכלכלה הישראלית. ארגון הנהגים יחד עם ההסתדרות הלאומית ימשיכו לדאוג למיליוני משתמשי התחבורה הציבורית בישראל".
- 8.אוח 28/07/2023 04:52הגב לתגובה זואז מסתבר עכשיו שהבטיחה,ולא קיימה
- 7.ה"צדק" 27/07/2023 11:15הגב לתגובה זוהפיצוי לעושים "הדואגים" ,במיליארדים
- 6.פארזיטים נןסעיםצבחינם על חשבון העובדים (ל"ת)הליכוד=פח זבל 26/07/2023 21:57הגב לתגובה זו
- 5.נכה 26/07/2023 21:39הגב לתגובה זומי יכול להסביר מה השתנה
- 4.ישראל 26/07/2023 19:43הגב לתגובה זוהפריזטים עולים על הגב של העובד משלם המיסים.
- 3.הרב 26/07/2023 18:55הגב לתגובה זוכל עוד רק בעלי רכב פרטי יכולים להתנייד בשבתות.
- 2.פנסיונר 26/07/2023 18:50הגב לתגובה זומה עם תחב"צ חינם לבני 67 ומעלה, כפי שהבטחת? מאז ההבטחות ההם, את לא מדברת על זה כלל וכלל. הציבור רוצה תשובות.
- == תחבורה ציבורית - חינם - לאזרחים ותיקים !! == (ל"ת)nav 26/07/2023 22:22הגב לתגובה זו
- הוא צודק 27/07/2023 11:17=67 ,בפועל מדובר על 75
- 1.מבין2 26/07/2023 18:27הגב לתגובה זולא תודה רגב וסמוטריץ, ניסע במכוניות ואתם תדאגו לכבישים חדשים במיליארדים ופקקים שמורידים עוד מיליארדים מהתל"ג.
- האשליות 27/07/2023 11:18הגב לתגובה זוהאשליות!!
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
