אוטובוס דן נוסעים נהיגה תחבורה ציבורית
צילום: מורן ישעיהו

סופי: התייקרות ממוצעת של כ-12% בתחבורה הציבורית - כמה תעלה נסיעה?

מחיר נסיעה בודדה יעלה מ-5.5 שקל ל-6 שקלים; חופשי יומי יתייקר מ-12.5 שקל ל-14 שקל; חופשי חודשי יתייקר מ-225 שקל ל-252 שקל; וכמה תעלה נסיעה ברכבת?
דור עצמון | (22)

ללא הודעה רשמית לציבור ממשרד התחבורה, תעריפי התחבורה הציבורית יתייקרו בכ-12% בממוצע החל מיום שלישי הקרוב, ה-25.7, באפליקציות, והחל מה-1.8 בכרטיסי הרב-קו הפיזיים.

להלן התעריפים החדשים לנסיעה בודדת:

להלן המחירים החדשים למנוי חופשי-יומי:

להלן המחירים החדשים למנוי חופשי-חודשי:

* באזור 1 (פריפריה מחוץ לשלושת המטרופולינים הגדולים) תקרה חודשית לנסיעות עד 40 ק"מ ללא רכבות תתייקר מ-99 שקל ל-111 שקל ומ-84.62 שקל ל-94.87 שקל באזור אילת.

יש לציין כי התייקרות תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית באה על רקע סירובה של שרת התחבורה מירי רגב למנוע זאת, על מנת להתשתמש בכספים כדי להשיק רפורמת תעריפים בתחבורה הציבורית משל עצמה, כזאת שתתקן את ה"אפליה", לדבריה, שיצרה רפורמת המחירים של השרה הקודמת מרב מיכאלי. השרה רגב ניסתה להגיע להסכמות עם האוצר על מנת שיזרים למשרד התחבורה כסף נוסף שימנע את ההתייקרות - כדי שהיא כאמור תוכל להשתמש בכספים הקיימים כדי לבצע את רפורמת התעריפים שהיא מתכננת - אך משלא הצליחו להגיע להסכמות מגיעה ההתייקרות הנוכחית שתעריפים. כתוצאה מכך רפוקמת התעריפים החדשה שמתכננת השרה רגב אכן צפויה לצאת לדרך כשתכליתה הוא הנחות לתושבי הפריפריה.

עם זאת יש לציין כי מחירי התחבורה הציבורית בישראל נחשבים לזולים יחסית בהשוואה למרבית מדינות העולם שעשויים להיות גבוהים בכ-50%, בעיקר במדינות מערביות.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    חשבון פשוט 26/07/2023 15:12
    הגב לתגובה זו
    עד שכבר הספקנו להתרגל לשיטת הטבעות באה המכשפה מיכאלי ותיזזה את כולנו לשיטה שמיטבה עם מדינת תל אביב.
  • 17.
    סי 25/07/2023 14:32
    הגב לתגובה זו
    מי אמר שאין טיפול בהתייקרויות.....
  • 16.
    קבלני 24/07/2023 17:27
    הגב לתגובה זו
    שרת תחבורה צבועה ומסוכנת ..מזרחים ליכודניקים הרווחתם את הז*** בכבוד...
  • זה גשם...אף אחד לא משtין עלינו (ל"ת)
    שער 2 25/07/2023 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    כנהוג 24/07/2023 16:26
    הגב לתגובה זו
    מה הבעיה יש את פתרון הקסם: יבוא. תדברו עם רמי לוי אולי הוא יכול לעזור.
  • 14.
    ארמגדון 24/07/2023 15:36
    הגב לתגובה זו
    בסוף העלתה גרב ב12% שימו לב תומכי הליכוד, זו ממשלה ימנית אבל ניאו קפיטליסטית, שמשתינה על מצבכם הכלכלי בקשת.
  • 13.
    רונה כהן 24/07/2023 14:17
    הגב לתגובה זו
    שרת התחבורה הכי גרועה בתולדות המדינה לא עושה כלום. איזה סיבה יש לעלות את המחירים הכול על הפנים .
  • 12.
    אבי פרץ 24/07/2023 13:22
    הגב לתגובה זו
    כעת מקבלים מהם צינור רציני. וזוהי רק ההתחלה של המופרעים שדואגים רק ל כסף כוח כבוד
  • מגיע לך 24/07/2023 22:02
    הגב לתגובה זו
    תאכל תלב, בסך הכל עוד 3 שנים וחצי....
  • 11.
    אבי 24/07/2023 08:42
    הגב לתגובה זו
    ממשלה שהיא בושה.לא חושבים על החלשים בכלל
  • 10.
    תת רמה 24/07/2023 08:29
    הגב לתגובה זו
    זה נוגע בכולם ללא יוצא מן הכלל ואם לא יהיה שינוי בזמן הקרוב וכרגע רואים רק החמרה המדינה תבער
  • 9.
    סנה בוער 24/07/2023 08:19
    הגב לתגובה זו
    זה המטרה האמיתית של כל הרפורמות והסחותהדעת של הציבור, להמשיך להכביד את יוקר המחיה ולשדוד עוד כסף מהצי-בור
  • 8.
    יוקר התחבורה (ל"ת)
    שלמה 24/07/2023 00:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יעקב 24/07/2023 00:04
    הגב לתגובה זו
    במקום לטייל בעולם שתדאג לעם
  • 6.
    פלונית 24/07/2023 00:03
    הגב לתגובה זו
    וברכבת העלו מחיר אתם לא רוצים אנשים עם חופש תנועה שהעניים ישארו בבית
  • 5.
    אבי ישראלוף 23/07/2023 21:09
    הגב לתגובה זו
    מה מציעה הגרב? נסיעה לחרדים חינם לישיבות וקנסות על נסיעה ברכב בשבת?
  • 4.
    תעברו לרכב על סוסים (ל"ת)
    גנבים 23/07/2023 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איש אחד 23/07/2023 16:29
    הגב לתגובה זו
    מה שמעניין אותם זה לחלק גו'בים למקורבים ועכשיו כשהמדינה בוערת לצאת לחופש. זה מה שבחרנו?
  • 2.
    מבין2 23/07/2023 16:08
    הגב לתגובה זו
    השכירות ב 10% לשנה, והלישכה המרכזית לסטטיסטיקה יגידו המדד עלה ב 0.1%. כאילו שמישהו מאמין להם.
  • בול. אין טיפת אמת בלשכה לסטטיסטיקה. האינפלציה מטורפת . (ל"ת)
    שדגכ 23/07/2023 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ממשלת אסון 23/07/2023 14:58
    הגב לתגובה זו
    מעודדים בכוח את הציבור לעזוב את התחב"צ הכושלת והיקרה ולעבור לרכב פרטי.
  • 100 שקל לא יעביר אותנו לרכב, אבל זה בהחלט מבאס. (ל"ת)
    שדגכ 23/07/2023 17:01
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.