משבר הקורונה

האיש שחזה את המגפה, צופה - תוך 6-10 שבועות אפשר לנצח את הקורונה

ביל גייטס: טען לפני 6 שנים שצפויה מגפה גדולה ושהיא תביא למשבר כלכלי; היום הוא אומר - "אם המדינות יעשו עבודה טובה נתגבר על זה מהר יחסית"

מערכת Bizportal | (21)
נושאים בכתבה ביל גייטס קורונה

"במידה והמדינות יעשו עבודה טובה בכל הקשור לבדיקות קורונה להטלת בידודים וסגרים, אז בתוך 6-10 שבועות, המדינות מעט מאוד מקרי הידבקות", אמר ביל גייטס מייסד מיקרוסופט ואחד משני האנשים העשירים בעולם, "חוץ מזה, יש מסלול של פיתוחי תרופות וחיסונים, אנחנו מסוגלים לפתוח חיסון ולהתחיל להחזיר את הגלגל אחורה".

 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ך 20/03/2020 21:16
    הגב לתגובה זו
    לא סתם הוא האדם העשיר בעולם, תתקדמו כבר עם הקונספירציות שלכם..
  • 13.
    יעל 20/03/2020 17:43
    הגב לתגובה זו
    הוא אחד מהטיפוסים האפלים השולטים בעולם. לא אתפלה שהוא היבא את מה שיצר בעצמו עם עוד כמה אפלולייפ כמוהו
  • 12.
    עופרLEGEND 20/03/2020 17:41
    הגב לתגובה זו
    מהיכן ואיך בדיוק הוא ידע וחזה את זה?? הוא לא נראה בדיוק הנביא הגדול בדורו.. אולי הוא אדם חכם ועל זה אין עוררין אבל מכאן ועד יכולת נבואה המרחק גדול... אלא אם כן הוא כבר היה בסוד הענין וחלק מהקונספירציה הזאת................
  • 11.
    דירה=קורת גג 20/03/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 10.
    איש יקר - תרתי משמע (ל"ת)
    אני 20/03/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    גם אני אמרתי 19/03/2020 20:47
    הגב לתגובה זו
    מאז שחר ההיסטוריה והתנ"ך, תמיד חזו איזה אסון או מגפה...והללו תמיד הופיעו (=במוקדם או מאוחר). אני צופה למשל רעידת אדמה סופר הרסנית...מתי??? לא יודע בדיוק
  • 8.
    ביל גייטס 19/03/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
    אימפריה בילתי נראית - ותראו את האמת הנבלה דאג שיהיו חיסונים- אלק עם חומר שימנע ילודה בהודו ועוד הסגן של אלוקים מכניס ציפים מסרטנים מתחת לעור שליטה עולמית ודיקטטורה זה הכיוון
  • מארק 21/03/2020 08:24
    הגב לתגובה זו
    אתה לא חייב להשתמש במוצרים שלו!
  • אתה גאון או נביא (ל"ת)
    רענן 20/03/2020 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    husg fk 19/03/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    הם מתכנננים את הכל מראש
  • 6.
    המבין 19/03/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    אלא גם רשם את הקורונה כפטנט ב 2019 ,לכאורה
  • 5.
    הנביא 19/03/2020 12:59
    הגב לתגובה זו
    מה היינו עושים בלעדי ביל גייטס?!
  • 4.
    מאז שחרב המקדש ניתנה נבואה לשוטים (ל"ת)
    שלמה 19/03/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
  • הטא ניבא את הקורונה טיפש.והעולם מקום הרבה יותר טוב בזכו (ל"ת)
    אוהד 19/03/2020 17:11
    הגב לתגובה זו
  • ss 19/03/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    בינתיים אתה השוטה וגם דביל חסר תקנה !
  • אורן 19/03/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    ובכל אופן בילי הגרוייס נשומה, נוותר לו :-)
  • לרון 20/03/2020 11:26
    מבט מעלה מגלה כלום,גזים שמים וכדו',מבט מטה מגלה שאני מיליארדר רק שגם כאן אינני מוצא את הכסף
  • 3.
    יורם 19/03/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
    קצת אופיטמיות הלוואי והוא צודק.חבל שאין אנשים כדוגמתו בהנהגת המדינה
  • 2.
    למה הוא לא רץ לנשיאות ארה'ב (ל"ת)
    פייסי 19/03/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
  • אין לו מספיק כסף (ל"ת)
    X 19/03/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לירן 19/03/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    בזכות אנשים כמו ביל גייטס העולם הוא מקום טוב יותר. מעורר השראה כמו תמיד.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.