פלאפון: העובדים ממשיכים בשיבושים על רקע הפיטורים הקרבים
עובדי פלאפון אינם מרימים ידיים במאבקם נגד הנהלת החברה, בעקבות הכוונה לסגור יחידות בחברה, שיובילו לפיטורים רחבי היקף. זאת על רקע מצבה העגום של החברה, שהביאה למחיקה של קרוב למיליארד שקל מחברת האם, בזק - יחד עם המשבר הכללי פוקד את ענף הסלולר.
כאמור, ביום חמישי האחרון, ובתמיכתה של ההסתדרות, הודיעו עובדי החברה במפתיע על השבתה מלאה של כלל מוקדי השירות והמכירה בארץ. היום נמשכים העיצומים ברחבי הארץ. לאחר פיצוץ המשא ומתן בין הנהלת החברה לנציגי ועד העובדים.
מוקדי השירות הטלפוני – שירות הלקוחות ושירותי המכירה – עובדים במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים. כמו כן, לא יינתן מענה לטיפול בתקלות רשת על ידי מחלקת הנדסה ומערכות מידע. חדר הבקרה עובד במתכונת שבת. בנוסף לכך, מאות מעובדי החברה צפויים למחות הערב בשעה 19:00 מול ביתו של מנכ״ל החברה רן גוראון ברעננה.
הרקע לפיצוץ במשא ומתן בין הצדדים, הגיע בעקבות דרישות ההנהלה לסגור יחידות בחברה, לפטר עובדים ולערוך שינויים ארגוניים נוספים באופן חד-צדדי. לאחרונה נחתמו הסכמי סינרגיה עם ועדי העובדים של בזק בינלאומי ושל יס, וכעת מתקיים משא ומתן לגבי עובדי חברת פלאפון.
- "41% מעובדי המדינה תחת סכסוך עבודה": הדו"ח שחושף את הפצצה המתקתקת בשירות הציבורי
- הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.אמיר 24/09/2019 13:40הגב לתגובה זולמה חברה מסחרית צריכה כל כך עובדים . אם אין הצדקה לכך . אם כל הכבוד רוב העובדים בחברה הם סטודנטים שגם ככה עושים סיבוב על החברה .
- 1.ההנהלה צודק'3תגרכסג4 (ל"ת)אמסיס המתסיס 22/09/2019 14:29הגב לתגובה זו
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
