מנכ"ל פלאפון, רון גוראון,  סלולר
צילום: יונתן בלום

פלאפון: העובדים ממשיכים בשיבושים על רקע הפיטורים הקרבים

לאחר שביום חמישי השביתו במפתיע את כל מערך השירות של פלאפון, כשמוקדי השירות הטלפוני והפרונטלי עובדים במתכונת מצומצמת. הערב תיערך הפגנה מול ביתו של המנכ"ל ברעננה
ארז ליבנה | (2)

עובדי פלאפון אינם מרימים ידיים במאבקם נגד הנהלת החברה, בעקבות הכוונה לסגור יחידות בחברה, שיובילו לפיטורים רחבי היקף. זאת על רקע מצבה העגום של החברה, שהביאה למחיקה של קרוב למיליארד שקל מחברת האם, בזק - יחד עם המשבר הכללי פוקד את ענף הסלולר.

 

כאמור, ביום חמישי האחרון, ובתמיכתה של ההסתדרות, הודיעו עובדי החברה במפתיע על השבתה מלאה של כלל מוקדי השירות והמכירה בארץ. היום נמשכים העיצומים ברחבי הארץ. לאחר פיצוץ המשא ומתן בין הנהלת החברה לנציגי ועד העובדים.

 

מוקדי השירות הטלפוני – שירות הלקוחות ושירותי המכירה – עובדים במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים. כמו כן, לא יינתן מענה לטיפול בתקלות רשת על ידי מחלקת הנדסה ומערכות מידע. חדר הבקרה עובד במתכונת שבת. בנוסף לכך, מאות מעובדי החברה צפויים למחות הערב בשעה 19:00 מול ביתו של מנכ״ל החברה רן גוראון ברעננה.

 

הרקע לפיצוץ במשא ומתן בין הצדדים, הגיע בעקבות דרישות ההנהלה לסגור יחידות בחברה, לפטר עובדים ולערוך שינויים ארגוניים נוספים באופן חד-צדדי. לאחרונה נחתמו הסכמי סינרגיה עם ועדי העובדים של בזק בינלאומי ושל יס, וכעת מתקיים משא ומתן לגבי עובדי חברת פלאפון.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 24/09/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    למה חברה מסחרית צריכה כל כך עובדים . אם אין הצדקה לכך . אם כל הכבוד רוב העובדים בחברה הם סטודנטים שגם ככה עושים סיבוב על החברה .
  • 1.
    ההנהלה צודק'3תגרכסג4 (ל"ת)
    אמסיס המתסיס 22/09/2019 14:29
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.