מתקפת הטרור בדרום: פצוע אנוש בתקרית ירי נוספת, 7 הרוגים בסדרת פיגועים
מתקפת הטרור בדרום הארץ נמשכת. פצוע קשה נוסף הובל לביה"ח "סורקה" בבאר שבע לאחר שנפצע מירי של מחבלים. הפצוע מצטרף לרשימת הנפגעים ממתקפת המחבלים בדרום, אשר הותירה 7 הרוגים ו-30 פצועים.
ראשיתו של אירוע כאשר אש נורתה אל אוטובוס מרכב נוסע ליד מחסום 'עין נטפים', סמוך למחנה של עוצבת אדום בכביש 12 ממצפה רמון לכיוון אילת.
רוב נוסעי האוטובוס היו חיילים בדרכם, אשר בעת הירי פתחו בירי לעבר המחבלים. יש לציין כי בעת הפתיחה באש המשיך הנהג בנסיעה על מנת לצאת מהאירוע בנזק מינימלי.
באירוע השני הופעלו מטעני חבלה נגד סיור של צה"ל, היו נפגעים. באירוע השלישי, לא הרחק מאירוע הירי הראשון, נפתחה אש שכללה ירי פצמ"רים או טילי נ"ט לעבר עוד אוטובוס ומכונית. באירוע הרביעי, החלו חילופי אש בין כוח הימ"מ לבין המחבלים, רוב המחבלים נהרגו.
המשטרה העלתה את הכוננות בכל רחבי הארץ מחשש לפיגועים נוספים. כביש הערבה נסגר לתנועה. בשל החשש מפעולת גומלין החמאס מפנה את מפקדותיו ברצועת עזה.
מאז המהפכה במצרים, גורמי הטרור פועלים בסיני ללא הפרעה, לכן כוחות הביטחון הישראלים איפשרו לכוחות צבא מצרים לפעול בסיני, במיוחד באזור אל עריש באופן נרחב יותר.
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת אמר לגלי צה"ל: "אנחנו נמצאים באופן שוטף בקשר עם גורמים ביטחוניים, יושבים עם כוחות ששומרים עלינו. לצערי הרב אנחנו שומעים על גורמים שמנסים לפגוע בנו."
- 9.קלינט 19/08/2011 05:16הגב לתגובה זוהתעלמות ממסות הסודנים גם טרור נכנס מאותו מקום מה לא ברור?
- 8.רוני 18/08/2011 22:23הגב לתגובה זוביבי תעשה טובה לך הביתה אתה הורס את המדינה נכשלת בהרבה דברים עשה טובה לך
- 7.גק 18/08/2011 15:46הגב לתגובה זו...על העולם לדעת: זה לא מישחק חד צדדי בגיבוי{כרגיל} רוב במועצת הביטחון שיש לערבים {מחבלים}...זו מילחמה ועל ישראל להגיב חזק ברוב עוצמה גם שאזרחים מצד השני יפגעו..כמו שהם לא עושים לנו חשבון..גם אנחנו ניפעל כך כמוהם . רק כך יעשה צדק ואולי יתחילו לחשוב כמונו " שיש ערך לחיי אדם.
- 6..ליאור 18/08/2011 15:41הגב לתגובה זוהכל באשמת ממשלת הסמרטוטים עם . שר ביטחון חדל אישים ועוד 3. שלושי ם פרזיטים תשאירו את ליברמן ותלכו הביתה
- 5.משה 18/08/2011 15:04הגב לתגובה זולצערי הרב יהיו עוד אירועי ירי וירי רקטות. עזה מתחממת
- 4.איזה פדיחות ........ 18/08/2011 14:07הגב לתגובה זושילכו הערבים לאבדון!
- 3..קינן 18/08/2011 14:03הגב לתגובה זולפטר את ברק עוד היום הוא נפולי און דה לה שמטה שחי במדלי שן וקונה מטוסים במליארדים אבל לא מענין אותו בטחון תוש בי ישראל כ
- 2.איפה יואב גלנט? (ל"ת)אורי 18/08/2011 13:45הגב לתגובה זו
- 1.ספקולנט בדימוס 18/08/2011 13:01הגב לתגובה זויחסים עם העולם המגונם עליהם

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".