חתונות בזמן מיתון: כמה יעלה לכם לעשות ביטוח ביום שאחרי גן אורנים?
לפני מספר חודשים ברח לחו"ל יוחאי פלג, הבעלים של גן האירועים פריים גן אורנים, והותיר חובות של מיליוני שקלים. הנפגעים העקריים עקב פשיטת הרגל של פריים גן אורנים, היו זוגות ששילמו מקדמות עבור האירוע וזוגות שאמורים היו להתחתן ימים ספורים לאחר פשיטת הרגל.
לא מעט זוגות שילמו 100% מהחתונה ונאלצו להתחנן לחסדי מקומות אחרים שיבואו לקראתם במחירים סבירים ויש כאלו שאף לא יכלו להרשות לעצמם לשלם למקום חדש ולספקים.
בהראל חברה לביטוח, בחרו 'לקפוץ' על הטיימינג ומשיקים פוליסה מקיפה לביטוח אירועי חתונה, בארבעה מסלולי כיסוי שונים, בהתאם להיקף ההשקעה באירוע. הפוליסה מכסה סיכונים העלולים להתרחש לפני ובזמן האירוע ואם חששתם מגניבת כספי המתנות והטבעות של הזוג הנישא הביטוח יכסה גם אותם.
פוליסות מסוג זה קיימות בעולם מזה זמן (בארה"ב ובריטניה), בזהה לכך הפוליסה שמציעה חברת הראל מעניקה כיסוי לאירוע במקרה של ביטולו עקב כוח עליון, מזג אוויר או אירוע טרגי כגון מוות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, הפוליסה אף פותרת את הבעיה במידה ונקרא החתן לצו שמונה.
במידה ותחליטו לבטח את החתונה, השקט הנפשי הזה יעלה לכם בין 1,800 שקל ל-4,950. כאשר הדירוג משתנה לפי הצפי לעלות האירוע. קיימות חבילות מ-100 אלף שקל ועד ל-300 אלף שקל ובמידה וחתונתכם תעלה מעל סכומים אלו, מבטיחים בהראל כי ידאגו להתאים לכם חבילה במיוחד בשבילכם.
Bizportal שוחח עם אמיל ויינשל, משנה למנכ"ל הראל חברה לביטוח ומנהל חטיבת ביטוח כללי פרט ותביעות:
השנה ככל הנראה תהיה גם עונת החתונות בסימן משבר ורבים מהמתחתנים ינסו כמה שיותר לקצץ בעלויות החתונה. לטענת ויינשל, "דווקא בתקופה כזו כדאי לקנות הגנה מתאימה. מקומות פושטים רגל ורק כך המתחתנים יוכלו "לישון בראש שקט".
"ביטוח מסוג זה מיועד לזוגות עצמם ומעניק מענה ביטוחי לאירועים בהם מרבית הכספים הוצאו מראש או קיימת התחייבות לגבי הוצאתם, למרות שהאירוע לא יצא לפועל כמתוכנן". עוד הוסיף, כי "הביטוח החדש, מאפשר לבני הזוג שקט נפשי בהיבט הכלכלי, בתקופה מרגשת זו בחייהם, בהסרת החשש מכשל בלתי צפוי, כגון סגירת גן האירועים".
עוד טוען, כי "עלות הפוליסה שולית ביחס לעלות הפקת האירוע, מדובר על אלפי שקלים בודדים בהתאם לחבילת הכיסוי הנבחרת".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר
גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד
אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.
"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"
בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.
לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.
שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- גנץ לאחר סערת ברדוגו: "אין מקום לתחנה צבאית בישראל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ
לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.
