בשורה לגיוון אימג'ינג מגרמניה: שירות הבריאות הציבורי בגרמניה יוזם פוליסת החזר הוצאות עבור ה-PillCam

המנכ"ל חומי שמיר: "אנו מצפים לקבל קוד כספי לכיסוי ביטוחי בצרפת במהלך המחצית הראשונה של 2008"
עדי בן ישראל |

חברת גיוון אימג'ינג הודיעה היום כי שירות הבריאות הציבורי בגרמניה, ה-Gemeinsame Bundesausschuss (באנגלית: Joint Federal Committee), הצהיר כי הוא יתחיל לבדוק את אפשרות השימוש באנדוסקופיה באמצעות גלולת ה-PillCam SB במרפאות חוץ, כחלק מתוכנית הבריאות הממשלתית הגרמנית המכסה את מרביתם של 82 מיליון התושבים בגרמניה. כיום כ-10% מתושבי גרמניה מכוסים על ידי חברות ביטוח פרטיות עבור השימוש בגלולה.

חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון, הביע את שביעות רצונו מההחלטה. לדבריו, ההחלטה בנושא צפויה להתקבל במהלך 12-18 חודשים הבאים. "חדשות אלו הן דוגמה נוספת להתקדמות החברה בהשגת פוליסות ביטוח מסביב לעולם, בנוסף להחלטות שכבר התקבלו בשוקי יעד כמו ארה"ב, יפן ובריטניה. אנו מצפים לקבל קוד כספי לכיסוי ביטוחי בצרפת במהלך המחצית הראשונה של 2008, בנוסף לצפי לפוליסות ביטוח נוספות ל-PillCam SB ו- PillCam ESO בארה"ב ומדינות נוספות במהלך השנה", הדגיש שמיר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.