ארקיע נמצאת במו"מ לרכישת חברת תעופה צרפתית

בבעלות החברה הצרפתית 5 מטוסים; שיתוף מטוסי החברה הזרה יסייע לארקיע בתהליך ההתייעלות עקב צמצום עלויות האבטחה
דותן לוי |

יתכן וחברת ארקיע בבעלותם של האחים נקש מצאה את הפתרון האולטימטיבי לצמצום עלויות הבטחון הגבוהות. החברת הודיעה כי היא מנהלת בימים אלה משא ומתן לרכישת השליטה בחברת תעופה צרפתית המפעילה טיסות צ'רטר ובבעלותה חמישה מטוסים.

מאז רכישת החברה ע"י "האחים נקש" בשיתוף העובדים נעשו מהלכים רבים על מנת לייעל ולהביא את החברה לידי שגשוג. מטרת הרכישה החדשה היא הרחבת פעילותה של ארקיע והגדלת מספר היעדים אליהם היא טסה במטרה ליצור סינרגיה בין שתי חברות התעופה דבר אשר יגדיל את כוחה של ארקיע בשוק התעופה, הן הישראלי והן האירופאי, וכן יגרום לתחרותיות והורדת מחירי הטיסות (עקב עלויות הביטחון הגבוהות המוטלות על טיסות שכר ישראליות) לרמת מחירי טיסות השכר הזרות.

נזכיר, כי לאחרונה התייחסו מנהלי חברות התעופה ארקיע וישראייר לקושי שבהתמודות הוגנת מול חברות התעופה הזרות, בגלל נטל הוצאות הביטחון הגבוה יחסית. לעמדתם, אין הם מתנגדים לפתיחת השמים לתחרות, אך זקוקים ליצירת תנאי תחרות הוגנים מול חברות התעופה הזרות. אם ישראל רוצה לפתוח את השמים לתחרות, יש לדאוג קודם כל שחברות התעופה הישראליות לא יפגעו.

קבוצת נקש מחזיקה כיום כ-70% ממניות החברה כשאת היתרה מחזיקים העובדים. לפי דיווחי החברה היא מטיסה כיום למעלה ממיליון נוסעים בשנה בטיסות פנים ארציות ובינלאומיות. 60 אחוז מהטיסות בארץ מתבצעות על ידי ארקיע. לחברה ארבעה מטוסי 72 - ATR, שמונה מטוסי דאש 7 (מתוכם 4 מטוסים לא בשימוש עקב תקלות,התיישנות או חוסר כדאיות), ושלושה מטוסי בואינג 757 (1 מסוג בואינג 757-200 ו2- מטוסים מסוג בואינג 757-300. בעתיד מתכוונים בארקיע למכור את מטוסי הבואינג 757 השונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה