Jeen.ai נכנסת למיקרונט: 52% ממניות החברה יוענקו לבעלי Jeen.ai
חברת מיקרונט מיקרונט דיווחה על חתימה על הסכם לרכישת מלוא (100%) ההון של חברת Jeen.ai, העוסקת בתחום הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI). העסקה תתבצע בדרך של החלפת מניות, כך שבעלי המניות של Jeen.ai יקבלו מניות של מיקרונט שיהוו 52% מהון החברה לאחר השלמת העסקה. העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, כולל בדיקת נאותות, הערכת שווי ואישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. בשלב זה, מיקרונט מציינת כי לא ניתן להעריך בוודאות אם ומתי תושלם העסקה. חברת Jeen.ai היא שחקנית מתקדמת בתחום הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), ומציעה פתרונות מותאמים אישית לארגונים גדולים. פלטפורמת החברה מאפשרת בין היתר פיתוח והטמעה של סוכני בינה מלאכותית (AI Agents), יצירת עוזרים מבוססי ידע ארגוני וניתוח מעמיק של נתוני קול. הטכנולוגיות שלה כוללות מודולים מגוונים כמו צ'אטבוטים ארגוניים מאובטחים וכלים לתמלול ולניתוח שיחות, המספקים תובנות משמעותיות ומשפרים את היעילות הארגונית. החברה פעילה בשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה מובילות כמו גוגל, מיקרוסופט, אנבידיה, ומשרתת לקוחות משמעותיים בתחומים מגוונים, בהם סמסונג ישראל, פרטנר, טמפו, אמדוקס ואורמת. במסגרת העסקה, מיקרונט התחייבה לבצע הערכת שווי ל-Jeen.ai, שתעמוד על לפחות 35 מיליון שקל, וכן לגייס הון נוסף בסך 7.4 מיליון שקל כדי לחזק את מעמדה הכלכלי של החברה לאחר השלמת העסקה. ההסכם כולל מנגנוני שיפוי והתחייבויות מצד בעלי המניות של Jeen.ai, שנועדו להבטיח את היציבות הפיננסית של החברה. העסקה, אם תושלם, תציב את מיקרונט כשחקנית מרכזית בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית ותאפשר לה להרחיב את פעילותה בשווקים גלובליים נוספים. עם זאת, מיקרונט מדגישה כי השלמת העסקה מותנית במספר תנאים מתלים, בהם אישור רגולטורי ואישור בעלי המניות, וכי נכון להיום, אין ודאות אם העסקה תצא לפועל.
בראיון לביזפורטל שנערך לפני 3 חודשים, סיפר, מנכ״ל Jeen.ai עודד טהורי על הטכנולוגיה של החברה ועל העתיד. "קשה מאוד להטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת בתוך ארגונים גדולים. על ארגונים גדולים יש רגולציה שלא מאפשרת להם להוציא את המידע החוצה לסטארטפים קטנים, בכדי שאלה יאמנו עליו מודל״, אומר טהורי, ״לדוגמה, אם הייתי אומר לחברה כמו בנק הפועלים או ישראכרט תנו לי את המידע שלכם כדי שנאמן עליו מודל בינה מלאכותית – הם יגידו לי מה פתאום". "היום כדי שארגון יוכל להתקדם ולהתפתח ולתת את המענה ההולם ללקוחות, וגם כדי להתקדם ברמת התחרותיות והיעילות של החברה - הוא צריך לבנות צוות ייעודי שיפתח, יבדוק ויתקן את אלגוריתם הבינה המלאכותית. מדובר בתהליך יקר". ״שמנו לב שרוב הפתרונות של חברות בתחום הבינה המלאכותית לארגונים במודל של תוכנה כשירות (Saas) פשוט לא מתאימים לארגונים גדולים. הסיבה לכך כפולה: קשה מאוד לארגונים גדולים כמו בנקים, וחברות ביטוח, שברשותם מידע רגיש להשיג את האישורים הנדרשים לשיתוף המידע שנחוץ לחברות הבינה המלאכותית לאמן מודל, וגם בעיית ההתאמה לצרכיו הייחודיים של הצרכן. כדי לעשות אינטגרציה של מערכות ניהול באירגונים גדולים דרושה התאמה אישית נרחבת, מה שלא מתאים לחברות Saas רגילות. ״אז פיתחנו מערכת, שבסופו של דבר קראנו לה Jeen.ai, שמאפשרת לארגונים גדולים לפתח פתרונות בינה מלאכותית בתוך הסביבה שלהם על בסיס תשתית שאנחנו יוצרים. אין בה צורך רב בתכנות, אפילו האנליסטים בארגון יכולים לפתח את זה. אנחנו מביאים לארגון תשתית מאוד מאוד רחבה, ככל שעובר הזמן אנחנו מוסיפים עוד ועוד יכולות לתשתית הזאת, ובכך מקלים על הארגונים יותר ויותר את היכולת להטמיע פתרונות בינה מלאכותית״.
עוזר אישי, בקר פנימי ושירות לקוחות אוטונומי
אחד מפתרונות האוטומציה אותה מציעה Jeen.ai היא היכולת לזהות הונאות בשיחות טלפון, זאת ע״י תמלול של השיחה וניתוחה לפי המדיניות הייחודית של הארגון. על כך אומר המנכ״ל עודד טהורי כדוגמה, שזה לא פתרון שאפשר לעשות בתצורת Saas רגילה מרחוק, אלא זה צריך להתפתח מתוך הארגון. עוד אחד מהפתרונות של Jeen.ai שהוא חדשני ותחרותי במיוחד הוא העוזר האישי מבוסס מידע פנים ארגוני: ״סירי או ChatGPT זה נחמד, אבל בלי אינטגרציה בכל התשתיות של הארגון – היא לא יודעת מי אתה, איזה חבילות יש לך, איזה הרשאות יש לך, מה ההתחייבויות שלך וכיוצא באלה״. ״בחזון שלנו אנחנו רואים את הטכנולוגיה הזאת גם במערך ניהול קשרי הלקוחות (CRM), אז בינה מלאכותית תדבר עם הלקוח ותבצע עבורו פעולות״ אך כמובן ששינויים עמוקים כאלה נוטים שלא לקרות מהר, במיוחד לא בארגונים גדולים: ״זה תהליך שיקח שנים, זה לא יקח חודש, חלקים שלמים בתשתיות יוחלפו בהדרגה ב–AI, זה ארגונים שלוקח להם שנים לעשות את השינויים האלה, בארגונים גדולים זה יותר מורכב״וכמה זה עולה?
״קודם כל צריך להבין שהמצב היום הוא לא המצב שיהיה עוד שנה. כרגע ארגונים בוחנים מה לעשות עם מערכות AI. כיום, עדיין אין שימושים גדולים מצד ארגונים בתחום הזה. כשהם יבינו שזה שיש לזה החזר השקעה גבוה הם יגדילו תקציבים״. ״החזון שלנו לתמחור לארגונים גדולים בחו״ל – לא בישראל – בהנחה והם משתמשים בפלטפורמה, ההערכה שלנו להכנסות מרישוי היא בין חצי מיליון דולר לחמש מיליון דולר לשנה של רישוי״. ״בארץ, המודל העסקי הוא של מכירות ישירות ויישום ישיר של המערכות. אנחנו עובדים על מערך של אינטגרטורים מקומיים – גם לחו״ל וגם בארץ – שהם יעשו את המכירה והאינטגרציה ללקוח. זה מערך ההפצה״.- 1.יואב 15/12/2024 16:22הגב לתגובה זואחרי שתפרוץ לארגונים בחו"ל, יכולה להמכר בקלות בשווי מיליארד דולר. היא עומדת בחזית הטכנולוגיה, פוטנציאל רווח מפלצתי. קניתי. לא ממליץ. איתה לטווח ארוך

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.79%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
מבצע ״פסגת האש״ בדוחא הזניק את הבורסה לפסגה חדשה כשהמדדים מוסיפים עד 1.7%; בלטו עוד היום: ברן סגרה עסקה של 480 מיליון דולר וזינקה, נאוויטס עם ביקושי שיא לגיוס עבור סי ליון, עין שלישית עם הזמנה משמעותית, אוטומקס הצליחה להחזיר עצמה חלק מהירידה
תקיפה ישירה בבירת קטאר, הראשונה בהיסטוריה, ממוקדת בצמרת ארגון הטרור חמאס מצליחה להזניק את הבורסה. במבצע שזכה לשם ״פסגת האש״ הותקפה ישיבה של בכירים בארגון כשההערכה המבצעית כעת כי כמה מהבכירים נפגעו. מקורות בחמאס מכחישים את הפגיעה וטוענים כי הצמרת הארגונית שרדה את המתקפה.
מדד ת״א 35 זינק 1.5% ות"א 125 הוסיף 1.7%, בשאר הסקטורים המגמה הייתה מעורבת - מדד הבנקים עלה 0.9% ומדד הביטוח מוסיף כ-0.8%.
מדד ת״א נדל״ן הוסיף 1.64%, ת״א נפט וגז סיים בזינוק של 2.9% כשהוא מושפע מהעליה בנאוויטס נאוויטס פטר יהש 9.45% שזינקה 8.9%. נאוויטס ריכזה את מחזור המסחר השני בגודלו בבורסה שהסתכם על 198 מיליון שקל.
מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן מפרסם ניתוח הבוחן את ההשלכות הכלכליות של שלושה תרחישים ביטחוניים־מדיניים אפשריים הנוגעים
לחזית עם עזה: סיום הלחימה והסדרה בינלאומית לניהול אזרחי של רצועת עזה; סיום הלחימה בעזה, ללא הסדרה. כיבוש מלא של רצועת עזה הכולל ניהול אזרחי מתמשך בידי ישראל - "כיבוש
עזה אינו רק אתגר ביטחוני אלא איום כלכלי חמור על ישראל"
- אל על ונאוויטס ירדו, נובה זינקה ב-4.3%; מניות הנדל"ן עלו
- פתיחה חיובית לשבוע המסחר - מטריסלף זינקה 13%, אלקטריאון 8% ואל על המריאה 3.4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו ממשיכים בפרויקט ׳דבר הגורו׳, בו אנחנו סוקרים את משקיעי-העל המצליחים של כל הזמנים, מדורות עבר וגם מהדורות שלנו, מלקטים את שיעורי ההשקעות שלהם ומסתכלים על איך הם בנו את הונם ואתם דמותם. היום אנחנו מפנים זרקור לפועלו של משקיע שהוא גם אדם עם לב יהודי-חם. ביל אקמן. מי שהתפרסם בזכות הימור מוצלח בתחילת הקורונה שבו רשם רווח של כמעט פי 100 בתוך חודש. מי שעמד לצד ישראל בשעתה הקשה וביטא את זה גם במעשים, רכש 5% ממניות הבורסה לני״ע השקעה שתגמלה אותו. כשב-19 חודשים שחלפו מאז ההשקעה מניית הבורסה נסחרת סביב 77 שקל, ונסחרת לפי שווי שוק של כ־7.1 מיליארד שקל מה שמייצג רווח "על הנייר" של כ־260 מיליון שקל ותשואה של כ־270% על ההשקעה הראשונית. הבוקר ביל אקמן היה אורח הכבוד באחוזת העם כשהוא פתח את יום המסחר וגם נשא נאום מרגש ובו גם התייחס לפוזיציה שפתח בבורסה ממנה ״לא יפטר לעולם״ כהגדרתו. דבר הגורו, והפעם על - ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן